دیدنی های همدان و بهترین نقاط گردشگری این منطقه

دیدنی های همدان و بهترین نقاط گردشگری این منطقه


منبع: آرگا

139

1398/5/29

18:44


همدان یکی از استان های زیبای کشورمان است که در غرب ایران واقع شده است این منطقه توریستی به جاذبه های تاریخی خود شهرت دارد و از جمله دیدنی های همدان می توان به غار علیصدر با قدمت چندین ساله اشاره کرد.

همدان دارای جاذبه های مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی و همچنین مذهبی بسیار است در این استان گردشگران زیادی با سلیقه ها و ذائقه های متنوع وجود دارند زیرا می توان در این استان جاذبه های دیدنی بسیاری را مشاهده کرد. در این استان شما علاقه مندان عزیز می توانید با جاذبه های مختلفی همچون هگمتانه آشنا شوید که در هیچ جای ایران نمی توانید چنین بنای تاریخی را مشاهده کنید. هگمتانه که یکی از دیدنی های همدان است و متعلق به دوران مادها است در گذشته پایتخت ایران محسوب می شده است.

 دیدنی های خاص همدان

دیدنی های همدان برای گردشگران:

همانطور که می دانید همدان اولین پایتخت شاهنشاهی و رسمی در دوران مادها بوده است و از همان دوران مهم ترین پایتخت ایران محسوب می شده است به همین دلیل است که می توانید در همدان شمار زیادی از جاذبه های تاریخی را مشاهده نمایید و بناهای بسیار ارزشمندی را در این استان می توانید مشاهده نمایید.

منطقه تفریحی توریستی گنج نامه همدان:

یکی از دیدنی های همدان که بر فراز کوه های اولوند واقع شده است و دارای چشم انداز تاریخی بسیار عجیبی است این منطقه محافظت شده دارای چندین سنگ نوشته خطی است که به سنگ نبشته گنج نامه شهرت دارد. از جاذبه های دیدنی دیگر که می توانید در این منطقه از آن ها لذت ببرید آبشار، تله کابین، پیست اسکی، تله اسکی، کوهنوردی، پیاده روی و سایر ورزش های تفریحی و دوست داشتنی اشاره کرد.

گنج نامه همدان

آرامگاه باباطاهر عریان در همدان:

منطقه ای فرهنگی و ارزشمند که برای علاقه مندان به شعر و ادب می تواند دارای جذابیت زیادی باشد این آرامگاه متعلق به یکی از بزرگترین شاعران ایرانی ” باباطاهر عریان” است که به اشعار دوبیتی شهرت دارد او از شاعران قرن ۵ می باشد. در این بنا می توانید معماری بسیار باشکوهی از خطاطی ها و حکاکی مشاهده نمایید همچنین برخی از آثار و اشعار سنگ نبشته این استاد را مشاهده نمایید.

مکان های دیدنی همدان

دشت میشان همدان:

علاقه مندان به جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی می توانند با سفر به این دشت وسیع و سرسبز تفریحات خود را تکمیل تر کنند و روزی خاطره انگیز به همراه خانواده داشته باشند. این منطقه کوهپایه ای در دامنه کوه های الوند واقع شده است که در نزدیکی آن آبشاری با ارتفاع ۱۲ متر دیده می شود.

چشم انداز همدان

سراب گیان همدان:

یکی دیگر از دیدنی های همدان با چشم اندازهای بسیار فوق العاده و جذاب سراب گیان است این منطقه در فاصله ۳۰ کیلومتری از نهاوند واقع شده است و دارای آب جوشان با طبیعی بسیار سرسبز و دیدنی است همچنین تپه های باستانی که در این منطقه دیده می شوند از آثار باستانی مهم با قدمت چندین هزار ساله هستند.

آبشار دیدنی همدان

حمام تاریخی قلعه همدان:

حمامی سنتی و قدیمی که با وارد شدن در آن بسیاری از خاطرات برای شما تداعی خواهد شد جالب است بدانید این حمام در دوران قاجار ساخته شده است و دارای دو بخش حمام گرم و سرد است. بنای اصلی این حمام در سال ۱۳۸۷ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و اکنون به عنوان یک موزه مردم شناسی شناخته می شود.

 دیدنی های همدان

تپه هگمتانه همدان:

این تپه ها نیز یکی دیگر از دیدنی های همدان هستند که در گذشته و در دوران مادها پایتخت ایران بوده است در طی حفاری های باستان شناسی که در این منطقه صورت گرفته است آثار و اشیای تاریخی بسیار زیادی کشف شده اند که دارای ارزش تاریخی بالایی هستند.

تپه هگمتانه همدان

دریاچه و سد اکباتان همدان:

سدی که در فاصله ۱۱ کیلومتری از همدان واقع شده است و دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی است تفریحات آبی نیز در نواحی کم آبی از این سد می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. این دریاچه که یکی از دیدنی های همدان است محلی برای قایق رانی است که گردشگران زیادی را از این طرق جذب خود کرده است.

 دیدنی های طبیعی همدان

غار علیصدر همدان:

این غار یکی از طولانی ترین غارهای دنیا است که درون آن به دلیل داشتن سطح وسیعی از آب دارای جذابیت است در بخش های درونی غار قسمت های دالان دالانی را مشاهده خواهید کرد که قایق ها از درون آن ها عبور کرده و بر سطح آب های این منطقه قرار دارند.

غار علیصدر همدان

گنبد علویان همدان:

بنایی با معماری دوران اسلامی که به عنوان یکی از مکان های دیدنی همدان شناخته می شود این بنا یک شاهکار بی نظیر معماری است که می توانید قسمت هایی از آن را با گچبری ها مشاهده نمایید.

نمای تاریخی همدان

دیدنی های و جذابیت های توریستی بسیار متنوع و مختلف هستند و علاقه مندان و گردشگران در این استان می توانند از جاذبه های دوست داشتنی خود دیدن نمایند. اما مهم ترین جاذبه ها و دیدنی های همدان که بیشتر گردشگران در سفر خود از آن ها دیدن می کنند غار علی صدر و تگه های باستانی هگمتانه است زیرا این جاذبه های دارای جذابیت بی شماری هستند که علاقه مندان زیادی را تا کنون جذب خود کرده اند و در آثار ملی ایران و جهان نیز به ثبت رسیده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو