ارتباط زناشویی، راحت بگویید نه!

منبع: نی نی بان

848

1398/5/30

09:02


1. حین رابطه جنسی اصلا نگران به خطر افتادن سلامت کودکتان نباشید. تا زمانیکه کیسه آبتان سالم است و وزن همسرتان بر کمر و شکمتان فشاری وارد نکند آب منی و یا آلت تناسلی هیچ تاثیری بر کودک نخواهد داشت. اما اگر کیسه آبتان پاره شد رابطه جنسی برایتان مضر است.
2. از روان کننده های بهداشتی و آرایشی استفاده نکنید. شاید در ماه های آخر بارداری تا حدودی با خشکی واژن روبرو شوید. از نرم کننده های آرایشی استفاده نکنید. می توانید به مقدار کم از روغنهای معدنی استفاده کنید.
3. طرز خوابیدن حین رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد. مراقب باشید در دوران بارداری حین برقراری رابطه جنسی همسرتان به هیچ وجه روی شما قرار نگیرد چرا که کودکتان تحت فشار زیادی خواهد بود. در طول این مدت روش های دیگر خوابیدن را امتحان کنید برای مثال خانم بر روی همسرش قرار بگیرد یا اینکه در کنار یکدیگر دراز بکشند و روش های دیگری که به شکم و کمر 
خانم فشار وارد نشود را بکار گیرند.
4. اگر رابطه جنسی در طول بارداری برایتان ممکن نیست می توانید از روش های دیگر به اوج لذت جنسی برسید. با وجود اینکه از نظر بهداشتی به هیچ وجه توصیه نمی شود اما اگر همسرتان تمایل به برقرار کردن رابطه جنسی دهانی داشت از او بخواهید که مراقب باشد به هیچ وجه هوا به داخل واژنتان نفرستد چرا که دمیدن هوا می تواند باعث آمبولی هوا (انسداد رگ های خونی توسط حباب هوا ) شود که می تواند برای خودتان و کودک درون رحمتان کشنده باشد.
5. به راحتی نه بگویید. برای بعضی از خانم ها رابطه جنسی حین بارداری بسیار طاقت فرساست. اگر خوابیدن و استراحت مطلق را ترجیح می دهید با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید که طی این چند ماه از شما درخواست برقراری رابطه جنسی نکند.
6. با همسرتان در ارتباط باشید. اگر احساس می کنید در دوران بارداریتان چاق شده اید و جذابیتتان را از دست داده اید در این رابطه با همسرتان صحبت کنید چرا که بعضی آقایان از اندام خانم های باردار نه تنها بدشان نمی آید بلکه لذت هم می برند.

ارتباط زناشویی، راحت بگویید نه!

 
نکات قابل توجه
• اگر پس از برقراری رابطه جنسی دچار لکه بینی شدید و یا به خونریزی افتادید بهتر است که هر چه سریعتر با پزشکتان تماس بگیرید.
• اگر احتمال وقوع زایمان زودرس دارید به هیچ وجه حین بارداری مقاربت جنسی نداشته باشید.
• اگر حین بارداری با هر مشکلی مواجه بودید و یا تحت نظر کامل پزشک هستید بهتر است رابطه جنسی را در این دوره فراموش کنید.
• اکثر خانم ها بعد از رابطه جنسی خیلی کم لکه بینی پیدا می کنند که اصلا جای نگرانی نیست.
• در حین بارداری صبور باشید.
• با همسرتان همواره در تماس باشید.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
نگران نباشید، رابطه جنسی نمی تواند به کودک آسیب برساند. حتی برای زنی که تا حالا باردار نشده است هم ممکن است، در ارتباط جنسی در معرض بسیاری از مشکلات قرار بگیرد.
اما بارها شنیده شده است که مردان با همسران باردار خود رابطه جنسی ندارند، زیرا فکر می کنند که آلت تناسلی مرد در این زمان به سر کودک ضربه می زند!! خودتان را فریب ندهید و باید اضافه کنم شما کاملا بیولوژی انسانی را از یاد برده اید و یا ...؟
همه این مزخرفات برای زن باردار که ممکن است بخواهد رابطه جنسی داشته باشد، بسیار گیج کننده و اشتباه است.
در اینجا توضیحات متخصصان مامایی و زنان و زایمان را در خصوص ۹ مورد از رایج ترین باورهای غلطی که درباره رابطه جنسی در دوران بارداری وجود دارد می شنوید (که این باورها کاملا اشتباه هستند).

۱- شما نباید رابطه جنسی داشته باشید، زیرا ممکن است نوزاد آسیب ببیند!
خب، بگذارید خیالتان را راحت کنیم. داشتن رابطه جنسی نمی تواند به کودک آسیب برساند، صرف نظر از اینکه شما چهار یا ۴۰ هفته باردار هستید؛ سرویکس شما بسته است و کودک در آنجا امن است. البته، برای یک درصد بسیار کمی از زنان، پزشک به دلیل یک علت خاص رابطه جنسی را منع می کند.
اما اگر شما دارای یک حاملگی طبیعی و سالم هستید می توانید از آن لذت ببرید!

۲- از برخی از موقعیت های رابطه جنسی باید اجتناب شود!
آنچه که احساس می کنید، احتمالا تغییر خواهد کرد، همانطور که در دوران بارداری بزرگتر می شوید، اما بدن شما، شما را در این کار هدایت می کند. برای اکثر زنان در ابتدا ناراحت کننده است، پس خلاق باشید!

۳- کودک می تواند آلت تناسلی شریک زندگی شما را ببیند و حس کند!
قطعا نه! نوزاد با یک کیسه آب در رحم شما و در تاریکی احاطه شده است. برای آنها غیرممکن است چیزی را ببینند.
۴-شما باید در هنگام بارداری حتما رابطه جنسی داشته باشید تا شریک زندگی تان را دوست داشته باشید!
بیخیال، شما خودتان بهتر می دانید، فقط باید آنچه را که برای بدن تان مناسب است، انجام دهید.

۵-فرد باردار میل جنسی خود را از دست میدهد!
در واقع در بسیاری از زنان در طول بارداری میل جنسی افزایش می یابد، برخی از زنان در دوران بارداری قوی ترین میل جنسی خود را تجربه می کنند و لذت بخش ترین ارگاسم را دارند و این کاملا طبیعی است.

۶-افزایش میل جنسی شما!
این اتفاق حتمی نیست، برای برخی زنان نیز افت میل جنسی اتفاق می افتد؛ اما واقعا هیچ قانونی وجود ندارد زیرا همه افراد منحصر به فرد هستند.

ارتباط زناشویی، راحت بگویید نه!


۷-رابطه جنسی دهانی!
در واقع رابطه جنسی دهانی می تواند یک گزینه عالی باشد اگر احساس بدی نکنید؛ این کار می تواند به شما کمک کند که به شریک زندگی تان احساس آرامش دهید ،با این حال توصیه نمی شود که در طول بارداری فشار هوا را به واژن خود بیفزایید، زیرا این کار می تواند یک آمبولیسم هوایی ایجاد کند.

۸-داشتن یک ارگاسم می تواند سبب سقط جنین شود!
نه. نه. شما ممکن است پس از داشتن یک ارگاسم، کمی گرفتگی های عضلانی یا سفتی در شکم تان احساس کنید، اما این نشانه ها مثل انقباضات رحمی نیست.

۹-داشتن رابطه جنسی دردناک می شود!
خب، این یکی می تواند درست باشد.
اما جایی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد، این اتفاق ممکن است فقط در صورتی که شما در پایان دوران بارداری خود باشید اتفاق بیفتد.
مقادیر کم پروستاگلاندینها در اسپرم وجود دارد که میتواند به باز شدن دهانه رحم کمک کند، به نظر میرسد که این حرکات سبب انجام بهتر کارها و داشتن ارگاسم بهتر و افزایش شدید اکسیتوسین میشود که هورمون شماره یک مورد نیاز برای انقباض است، هوشمندانه است!
اما در این ۴۰ هفته، رابطه جنسی اغلب اولویت ذهنی شما نیست.
و نکاتی هم درباره ارگاسم در بارداری بخوانید:

آیا ارگاسم در طول بارداری مجاز است؟
بارداری یک بیماری نیست و باید به عنوان یک وضعیت طبیعی درمان شود. یکی از مسائل بحث برانگیز که بر کیفیت زندگی خانوادگی تأثیر می گذارد این است که آیا ممکن است در طول بارداری رابطه جنسی داشته باشید و ارگاسم داشته باشید یا خیر.
اما باید بگویم ارگاسم یا ارضا شدن زن برای جنین هیچ ضرری نداره و در طول بارداری امکان پذیر است، پس نگران نباشید. البته قبل از هر گونه نزدیکی در بارداری از پزشکتان اجازه بگیرید. در صورت درد شکمی و لکه بینی و سایر شرایط ممکنه توصیه به انجام نزدیکی نشود.

چه زمانی ارضا شدن در دوران بارداری مضر است؟
اگر موارد منع پزشکی وجود داشته باشد از جمله باز شدن دهانه رحم، تهدید سقط جنین، موارد از دست رفتن حاملگی در گذشته، لکه بینی، انقباض جفتی، درد رحم و درد در قسمت پایین شکم، بهتر است رابطه جنسی انجام نشود.
امن ترین دوره برای رابطه جنسی سه ماهه دوم بارداری است. ارگاسم در اوایل بارداری غیر ممکن است زیرا وضعیت سلامتی ضغیف است: به دلیل سردرد، حالت تهوع، درد پستان.
کارشناسان هشدار می دهند ارگاسم در هفته سی و هفتم بارداری همراه با زایمان زودرس است. اکسیتوسین، ماده ای است که در بدن در هنگام ارضا ترشح می شود، باعث می شود دیواره رحم منقبض شود. علاوه بر این، اسپرم مرد حاوی پروستاگلاندین است که دهانه رحم را نرم می کند و باعث باز شدن آن می شود.
این فرآیند در بدن باعث خطرناک شدن ارگاسم در هفته 36 تا 37 می شود. ارگاسم در هفته 39-41 بارداری می تواند روند طولانی مدت زایمان را به وجود آورد.

ارتباط زناشویی، راحت بگویید نه!


چگونه ارگاسم در طول بارداری بر جنین تاثیر می گذارد؟
جنین در محیطی با مایع آمنیوتیک قرار دارد بنابراین هیچ خطری در طول رابطه جنسی او را تهدید نمی کند. ارگاسم در دوران بارداری با ورود خون به اندام تناسلی و رحم و اکسیژن مورد نیاز و مواد مغذی به جنین همراه است.
احساس خوشایند آزاد شدن هورمون اندورفین، منبع شادی و لذت است.
در مقابل، استرس دائمی ناشی از نارضایتی، ترس، انکار ارگاسم در دوران بارداری ممکن است تأثیر منفی بر سلامت جنین داشته باشد. او کوچکترین نوسانات حالت مادر را احساس می کند.
بعضی از زنان در طول بارداری در هنگام نزدیکی جنسی احساس ناراحتی می کنند، اما زمان هایی وجود دارد که در طول بارداری ارگاسم امکان پذیر است.
1. ارگاسم تهدیدی برای بارداری سالم نیست: تنها مواردی که توصیه می شود نزدیکی جنسی انجام نشود، زمانی است که او در معرض خطر زایمان زودرس یا خونریزی جفتی است.
2. ارگاسم در دوران بارداری می تواند بهتر از حد معمول باشد: جریان خون به رحم و سایر اندام های جنسی می تواند ارگاسم را بسیار شدیدتر کند. هورمون ها همچنین نقش مهمی دارند، مخصوصا اکسیتوسین، که در اواخر بارداری و بعد از زایمان تولید می شود.
3. شکم در طول ارگاسم تغییر می کند: هنگامی که عضلات رحم و شکم منقبض می شوند، شکم به شکل مثلثی می شود. نقطه سر مثلث می تواند به طور مستقیم در وسط باشد. این حالت طبیعی است و خطرناک نیست.
4. انقباض بعد از ارگاسم در دوران بارداری طبیعی است: پس از ارگاسم، احساس گرفتگی عضلات در رحم طبیعی است.
این انقباضات رحمی بعد از ارگاسم اتفاق می افتند. در دوران بارداری، ممکن است احساس گرفتگی قاعدگی داشته باشید. اما شدت می تواند از زن تا زن متفاوت باشد.
5. بارداری می تواند توانایی شما را برای رسیدن به ارگاسم (اغلب برای بهتر شدن) تغییر دهد: جریان خون به اندام تناسلی اولین قدم در روند تحریک انسانی است. بسیاری از زنان در بارداری راحت تر ارضا می شوند.
اما بارداری می تواند با توانایی ارگاسم تداخل دارد. در اواخر بارداری، ارگاسم برای برخی خانم ها سخت می شود.

نتیجه گیری
برخی از پزشکان معتقدند که خودارضایی در بارداری یک روش برای کاهش استرس در این دوران است ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این تنها زمانی صحیح است که مشکلات بارداری، زایمان زودرس، رحم ضعیف، جفت سر راهی و ... وجود نداشته باشد، در غیر اینصورت هم جنین و هم مادر، دچار مشکلات شدیدی خواهند شد.
البته این از نظر پزشکی بررسی شده است.این کاملا طبیعی است که میل جنسی شما در زمان بارداری افزایش یابد.
شما می‌توانید در مورد این نیاز، روش‌های برطرف کردن آن و بهترین پوزیشن‌‌های رابطه جنسی در دوران بارداری با همسرتان، اطلاعات کسب کرده و یا با پزشک متخصص خود مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو