در سفر به مالزی با این چند ترفند مراقب جیبتان باشید!

در سفر به مالزی با این چند ترفند مراقب جیبتان باشید!


منبع: نوداد

239

1398/5/30

11:13


با استفاده از این راهنمای جامع، سفر ارزان با تور مالزی در کوالالامپور پایتخت مالزی آسان تر از گذشته می شود. با توجه به پایتخت بودن کوالالامپور مسلما این شهر از مقرون به صرفه ترین شهرهای مالزی نیست . اما ما در اینجا ترفندهایی را ذکر می کنیم که می تواند قیمت تور مالزی را کاهش دهد . 

از آنجا که رستوران های ارزان قیمت ، مکانهای خرید و حتی جاذبه های رایگان برای گردشگران وجود دارد می توانید روزانه مبلغی را صرفه جویی کنید.

تقریباً در مورد همه جنبه های تجربه تعطیلات در کوالالامپور ، مانند گشت و گذار ، خرید ، غذا ، حمل و نقل و همچنین کلاهبرداری های رایج که جیب شما را خالی می کند ، صحبت کرده ایم این بخش همچنین اثبات می کند که برای تجربه کامل کوالالامپور نباید هزینه اضافی هزینه کنید.

مالزی


1-حمل و نقل عمومی دوستدار جیب شما!

حمل و نقل در کوالالامپور متنوع و کارآمد است ، و دارای شبکه گسترده ای از اتوبوس ها ، قطارهای مسافربری، راه آهن و تاکسی های کیلومتر شمار است که بازدید کنندگان را به مرکز شهر و سایر نقاط منتقل می کند.

کوالالامپور که یک شهر شلوغ و پر از فرصت های دیدنی فراوان است . فروشگاه های مدرن و مرتفع مغازه های آنتیک چینی ، رستوران ها و کافی شاپ های عجیب و غریب ، مگا مال و بازارهای خیابانی و همچنین هتل های لوکس و پنج ستاره در این شهر با تور مالزی قابل بازدید است.

کوالالامپور همچنین به ترافیک درهم و برهمی در ساعات اوج بدنام است و بیشتر مسافران معمولاً تصمیم می گیرند پیاده گشت و گذار کنند تا از مناظر مرکز شهر کوالالامپور استفاده کنند. با این وجود ، بازدیدکنندگان باید با وسایل حمل و نقل عمومی شهر ، به ویژه حمل و نقل ریلی سبک کوالالامپور و سیستم های مونوریل که تقریباً به هر قسمت از کوالالامپور وصل می شوند ، آشنا شوند.

اتوبوس های کوالالامپور

مجموعه خدمات اتوبوس KL با شبکه ای از اتوبوس های اکسپرس عمومی و چندین سرویس خصوصی اجرا شده کاملاً کارآمد است. RapidKL بزرگترین اپراتور شبکه اتوبوس در کشور است و هم اکنون 177 مسیر در سطح شهر طی می کند. اتوبوس ها معمولاً بسیار سریعتر از قطارها هستند: با این حال برخی اوقات در اواسط شب به شرایط مناسبس ندارند.

در مرکز شهر کوالالامپور پنج قطب اصلی اتوبوس وجود دارد:

 KL Sentral

KLCC

Maluri

 Titiwangsa

Pudu

Sentral

تاکسی


ایستگاه KL Sentral

ایستگاه اصلی راه آهن کوالالامپور بزرگترین ایستگاه قطار در جنوب شرقی آسیا است. قطبی که از آن کلیه قطارهای مسافت طولانی از آنجا حرکت می کنند ، به عنوان نقطه ادغام در راه آهن شهری شناخته شده است.

مالزی


تاکسی در کوالالامپور

در مالزی دو نوع تاکسی وجود دارد: محلی و مسافت طولانی. اولی ها معمولاً قرمز و سفید یا زرد و آبی هستند و دارای تاکسی هایی با اندازه گیری هستند که می توان در سطح شهر از آن استفاده کرد. کابین های مسافت طولانی را می توانید در ایستگاه اتوبوس پودورایا پیدا کنید: آنها فقط در صورت دریافت مجموعه ای کامل از چهار مسافر کار می کنند.

مکانهای دیدنی توریستی به هم نزدیک هستند با پیاده روی سریعتر از حمل و نقل عمومی یا گرفتن تاکسی می توان به آن رسید.

تاکسی


2-چگونه در هزینه غذا صرفه جویی کنیم؟

از رستوران های محلی ، فود کورت غذاهای خیابانی استفاده کنید. رستوران های محلی کوالالامپور بسیار بی نظیر هستند . به خصوص با توجه به علاقه غیرمسلمانان به کافی شاپ های چینی هاکر ، و همه افراد محلی عاشق ماماک های 24 ساعته (رستوران های هندی-مسلمان) هستند.

 در این جا مجموعه ای از بهترین رستوران های کوالالامگپور را آورده ایم:

Bakeri Joy

Capital Nasi Dagang

Dharma Realm Guan Yin Monastery Canteen 

Humble Chef 

Nasi Kandar Pelita 

Nasi Lemak Famous 

Restoran Kim Lian Kee 

Tang City Food Court 

Yap Hup Kee 

Yut Kee Restaurant 

مالزی


3-کارت گردشگری کوالالامپور یک امکان عالی!

کارت گردشگری یک کارت اقتصادی در تور مالزی است که به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا از جاذبه های برجسته بازدید کنند و صف های ویژه را با خطوط ویژه سریع بپیمایند. این کارت به شما این امکان می دهد تا از طریق اتوبوس Hop-On Hop-Off به اطراف شهر بروید. شما همچنین می توانید از تخفیف ها و پیشنهادات منحصر به فرد در مراکز خرید منتخب ، ناهار خوری و خرده فروشی استفاده کنید.

مالزی


 4- بازار های محلی را فراموش نکنید!

بازارهای خیابانی کوالالامپور بهترین مکان برای خرید با بودجه محدود است که بیشتر آنها در مرکز شهر واقع شده و از طریق قطارهای LRT یا مونوریل به راحتی قابل دسترسی هستند. چندتا از بهترین بازارها را در زیر آورده ایم:

Petaling Street 

Kasturi Walk 

Chow Kit Market 

Kampung Baru Market 

Taman Connaught Night Market 

مالزی


5- جیب برها و راهبان تقلبی در کمین اند!!

کوالالامپور ، بیشتر ، یک شهر امن برای مسافران است. در حالی که سرقت های کوچک و کلاهبرداری از گردشگران در سطح شهر بسیار کم است ، اما مهم است که در طول سفر خود ، پول و دارایی خود را ایمن نگه دارید.چند نمونه از این کلاهبرداری ها عبارتند از:

کلاهبرداری در کیلومتر شمار تاکسی ها ، جیب برها ، راهبان دروغین برای جمع آوری کمک برای خیریه.

مسافران و افراد محلی بسیار زیاد با راهب یا اشخاصی که ادعا می کنند از یک سازمان خیریه هستند در مرکز شهر کوالالامپور مواجه می شوند. این افراد سر خود را تراشیده اند و لباس های راهبان را پوشیده اند ، و گاهی اوقات مدال یا کارت کوچک را به دست قربانیان می اندازند تا در ازای آن درخواست پول دریافت کنند.

مالزی


در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر با آژانس هواپیمایی گشت نوید در ارتباط باشید.

شماره تماس:

22332753-021

www.gashtenavid.com



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو