با تجربه‌های منحصر بفرد در استانبول آشنا شوید!

با تجربه‌های منحصر بفرد در استانبول آشنا شوید!


منبع: تاپ تراول

266

1398/5/30

14:18


خرید بلیط هواپیما

بهترین دیدنی های استانبول

در این مقاله از مقالات معرفی جاهای دیدنی استانبول تصمیم گرفتیم تا بهترین دیدنی های استانبول را به شما کاربران علاقمند به سفرهای خارجی معرفی کنیم. پس اگر قصد سفر به استانبول را دارید توصیه میکنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید


  تبلیغات   

          | محل تبلیغ متنی  |


استانبول برای بسیاری از افراد یادآور زیبایی و شکوه است، اغلب کسانی که به این شهر زیبا سفر کرده اند باز هم مایل به ثبت خاطراتی در این شهر زیبا هستند. اما مانند هر شهر دیگر، در سفر به استانبول نیز مواردی خاص و جالب برای تجربه کردن وجود دارند. این مطلب از وبلاگ مِستر بلیط به تجربه‌های منحصر بفرد در استانبول می‌پردازد.

همانطور که ذکر شد استانبول یکی از بی‌نظیرترین شهرهای جهان است. رایج‌ترین روش سفر به این شهر خرید بلیط هواپیما تلقی می‌شود. البته برای سفر مستقیم به استانبول از اتوبوس نیز می‌توانید استفاده کنید. دلایل فروانی برای سفر به این مقصد زیبا وجود دارد. قدمت استانبول به هزاران سال قبل باز می‌گردد و این شهر مملو از اماکن تاریخی زیبا و دل انگیز می‌باشد.

چنانچه علاقه مند به سفر به استانبول زیبا باشید می‌توانید به راحتی و در کم‌ترین زمان بلیط هواپیما خود را تهیه کنید. همانطور که می‌دانید با اضافه شدن امکان خریدهای آنلاین دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری به آژانس‌های مسافرتی برای خرید بلیط هواپیما نیست. فقط کافی‌ست تا مبدأ، مقصد و تاریخ سفر خود را در وب‌سایتی مطمئن وارد کرده و بعد از پرداختی آنلاین بلیط سفر خود را دریافت نمایید. مِستر بلیط یکی از ایمن‌ترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار است. در این سامانه می‌توانید لیست کاملی از ارزان‌ترین بلیط هواپیما خارجی و داخلی را مشاهده کرده و به آسانی گزینه‌ی مورد نظر خود را خریداری کنید.

اگرچه استانبول پر است از تجربه‌های جذاب، در ادامه با لیستی از بهترین آن‌ها آشنا خواهیم شد.

برج گالاتا

برج گالاتا که در حقیقت یکی از مهم‌ترین نماد و بهترین دیدنی های استانبول است، در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد و در اواسط قرن چهاردهم ساخته شده است. برج گالاتا نخست با نام برج مسیح شناخته می‌شده و با ارتفاع ۶۷ متر تا مدت‌ها بلندترین ساختمان استانبول بوده است. می‌توان گفت هدف اولیه از ساختن برج گالاتا نظارت بر حمل و نقل کشتی‌ها و شناسایی کشتی‌های دشمنان بوده است.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

اگر حوالی غروب به این برج زیبای ۹ طبقه بروید می‌توانید غروب خورشید و تنگه‌ی بسفر را تماشا کرده و یکی از خاطره انگیزترین لحظات زندگی‌تان را خلق کنید. مدت زمانی که برای بازدید از برج گالاتا پیشنهاد می‌شود در حدود یک ساعت است.

خیابان استقلال

استقلال نام مشهورترین خیابان استانبول است. این خیابان با فروشگاه‌های متنوع، کافه‌ها و رستوران‌های متفاوت پوشیده شده است. خیابان استقلال در حقیقت خیابانی پیاده رو است، به این معنی که برای بازدید از این خیابان نمی‌توانید از اتومبیل استفاده کنید. اگرچه ترم لاینی که هم اکنون به عنوان یکی از زیباترین نمادهای استانبول شناحته می‌شود همواره در این خیابان وجود دارد و به جابجایی مسافران می‌پردازد.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

ایاصوفیه

اگر تنها برای بازدید از یک مکان در استانبول زمان داشته باشید آن مکان ایاصوفیه خواهد بود. این بنا در سال ۵۳۲ قبل از میلاد ساخته شد و در ابتدا کلیسای مسیحیت شرق بود. پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد تا این کلیسا را به مسجد تبدیل کنند. در زمان پادشاهان بعدی نیز ایاصوفیه دستخوش تغییرات زیادی شد و قسمت‌هایی به تزئینات آن اضافه گشت. ارتفاع گنبد ایاصوفیه از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر است. هم اکنون در این بنای شکوهمند شاهد حضور عناصر معماری اسلامی و مسیحی هستیم. مدت زمان پیشنهادی بازدید از ایاصوفیه ۲ ساعت می‌باشد.

مسجد آبی

مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد نام مسجدی در محله‌ی فاتح استانبول است. این مسجد در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شده و به عنوان یکی از زیباترین مساجد در سراسر دنیا شناخته می‌شود. دلیل نام گذاری این مسجد وجود کاشی‌های آبی رنگ در ساخت آن است. مسجد سلطان احمد در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته که در زمان قدیم محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است. مسجد آبی تنها مسجد ترکیه است که از ۶ مناره برخوردار می‌باشد. یکی دیگر از خصوصیات منحصر بفرد این بنا نمای خارجی آن است؛ چینش زیبای آبشاری گنبدها که گویی از گنبد بزرگ مرکزی به پایین سرازیر شده اند جذابیت بصری خارق العاده ای را خلق کرده است.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

بازار بزرگ

بازار بزرگ (Grand Bazaar) از بسیاری جهات شما را شگفت‌ زده خواهد کرد. این بازار دنیایی بسیار رنگارنگ از فروشگاه‌های متفاوت در زیر زمین است. این فروشگاه‌ها هر چیزی که بتوانید تصور کنید را می‌فروشند: چای سیب، جواهرآلات گران قیمت، حوله‌های ترکی، جوراب و هر چیز دیگر. در این بازار دستفروشان زیادی نیز وجود دارند ولی خوشبختانه همانند دستفروشان در دیگر نقاط جهان عصبی و خشن نیستند.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

کاخ توپکاپی

کاخ یا سرای توپکاپی یکی از مهم‌ترین مراکز در زمان امپراتوری عثمانی شناخته می‌شد. ساخت توپکاپی در سال ۱۴۵۹ و به دستور سلطان محمد فاتح آغاز گردید. این کاخ به مدت ۴۰۰ سال و تا زمانی که که کاخ دلمه باغچه در اواسط دهه‌ی ۱۸۰۰ ساخته شد به عنوان محل اقامت اصلی پادشاه عثمانی و خانواده اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کاخ هم اکنون به عنوان یک موزه‌ی بسیار بزرگ و زیبا مورد بازدید قرار می‌گیرد.  یکی از شگفت انگیزترین بخش‌های کاخ توپکاپی حرم است، مکانی که مادر سلطان به همراه همسران سلطان در آن زندگی می‌کردند.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

منطقه‌ی آسیایی

برای سفر به استانبول دو راه پیش روی شماست. می‌توانید مستقیماً تور استانبول را خریداری کرده و یا اینکه به صورت آنلاین نسبت به خرید بلیط هواپیما استانبول و سپس رزرو هتل اقدام کنید. اگر تور استانبول را خریداری کنید اساساً در هتلی در منطقه‌ی اروپایی این شهر اقامت خواهید داشت. ممکن است تصور کنید تمام استانبول همین قسمت اروپایی آن است. اما باید بدانید این چنین نیست. بخش اروپایی استانبول در حقیقت قسمتی است که گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند، در صورتی که منطقه‌ی آسیایی را می‌توان به عنوان سکونتگاه اصلی ترک نشین در این شهر معرفی کرد. بخش آسیایی قدیمی‌تر بوده و قبل از بیزانس ساخته شده است. ساکنان این منطقه اکثراً در محله‌های کادیکوی و پندیک اقامت دارند. بخش اروپایی تاریخی‌تر است. در واقع می‌توان این گونه اذعان کرد که بخش آسیایی را روستاهایی کوچک تشکیل داده بودند. این موضوع تا قرن نوزدهم که فری (نوعی کشتی) به جابجایی مردم بین دو قسمت آسیایی و اروپایی پرداخت و آسیایی نیز رونق گرفت ادامه داشت. بخش آسیایی نسبت به اروپایی کم جمعیت تر است. خط ساحلی استانبول در قسمت آسیایی بسیار زیباتر، تمیزتر و منظم‌تر بوده و فضای بیشتری برای پیاده روی، دوچرخه سواری و هر فعالیت ورزشی دیگری را پیشکش می‌کند. جالب است بدانید حتی نرخ جرم و جنایت در بخش آسیایی استانبول نسبت به بخش اروپایی بسیار کم‌تر است. بنابراین دیدن این منطقه‌ی زیبا را از دست ندهید. از میدان تکسیم می‌توانید به یکی از دو اسکله‌ی بشیکتاش یا امین اونو رفته و از آنجا با کشتی و با هزینه‌ی بسیار کم و فقط در مدت زمانی معادل ۲۰ دقیقه خود را به منطقه‌ی آسیایی برسانید. بازار روز، کافه، رستوران‌های دریایی و فروشگاه‌های زیادی برای بازدید پیش روی شما وجود دارد.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

غذاهای محلی

قطعاً یکی از لذت‌ بخش‌ترین تجربیات در هر سفر غذاهای محلی منطقه ای است که به آن سفر می‌کنیم. دونَر نام اصلی خوراکی است که ما آن‌را به نام کباب ترکی می‌خوانیم. دونر یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین غذاهای محلی در استانبول و به طور کلی ترکیه به حساب می‌آید. دونر از گوشت گوسفند، گوساله و مرغ تهیه شده و معمولاً با نان‌های متفاوتی سرو می‌شود. به غیر از دونر، زمانی که در استانبول هستید می‌توانید غذایی به نام پیده را نیز نوش جان کند. پیده خوراکی است شبیه به پیتزا و با مواد متفاوت تهیه می‌شود. در استانبول همچنین می‌توانید از شیرینی‌ها و دسرهای فراوانی لذت ببرید. لوکوم و باقلوای ترکی اصلی‌ترین شیرینی‌های موجود در کشور ترکیه محسوب می‌شوند که طرفداران فراوانی نیز دارند.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

حمام ترکی

حمام ترکی را می‌توان یکی از تجربه‌های منحصر بفرد در استانبول دانست. حمام ترکی در حقیقت نسخه ای متفاوت از حمام‌های رومی با تمرکز بر محیط مرطوب‌تر و بخار آب بیشتر در هوا است. در حمام ترکی می‌توانید تجربیات متفاوتی داشته باشید، از استراحت بر سنگ مرمر داغ تا ماساژ. به عقیده‌ی بسیاری از افراد حمام ترکی خاص‌ترین تجربه ای است که می‌توانید در استانبول برای خود رقم بزنید.

تمامی مواردی که ذکر شد تنها بخشی از تجربه‌های منحصر بفرد در استانبول به شمار می‌روند. استانبول شهر شگفت آوری است که با سفر به آن می‌توانید یکی از بهترین و مطلوب‌ترین تجربیات زندگی خود را رقم بزنید.

بهترین دیدنی های استانبول

بهترین دیدنی های استانبول

  تبلیغات   

          |  اقامت اروپا


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو