معرفی داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان / پنج نمایش دیگر در راه مریوان

144

1398/5/30

16:48


معرفی هیئت داوران و نیز آثار منتخب بخش جشنواره‌های کشوری خیابانی، تازه‌ترین رویدادهای چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هستند.

معرفی داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان / پنج نمایش دیگر در راه مریوان

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، فاتح بادپروا دبیر این دوره جشنواره، طی حکمی، مهرداد رایانی‌مخصوص، شهرام زرگر و مه‌لقا باقری را به عنوان داور سه بخش "بین‌الملل"، دگرگونه اجرایی" و "مرور" معرفی کرد.

طی این حکم، مجید امرایی، مجید صالحی و امیرحسین شفیعی نیز داوری بخش‌های "آزاد"، " آیینی سنتی" و "کودک و نوجوان" را به عهده دارند.

مهرداد رایانی‌مخصوص دارای مدرک دکترای تئاتر از دانشگاه منچستر علاوه بر سابقه هنری به عنوان نویسنده، کارگردان، مترجم و منتقد، تاکنون درعرصه مدیریت هنری نیز مسئولیت‌های مختلفی داشته است.

شهرام زرگر دانش‌آموخته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق‌لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئا‌تر دانشگاه هنراست. او عضو هیئت علمی دانشکده سینما و تئا‌تر دانشگاه هنر است وچندین کتاب را در حوزه ادبیات نمایشی به فارسی برگردانده.

مه‌لقا باقری فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق‌لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است. او به عنوان بازیگر در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد. کارگردانی چند اثر نمایشی نیز در کارنامه کاری او دیده می‌شود.

مجید امرایی، دراماتراپیست، کارگردان تئاتر، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه است. او دانش‌آموخته کارشناسی رشته تئاتر در گرایش نمایشنامه‌نویسی دانشگاه آزاد اراک و کارشناسی ارشد دانشکده هنر و معماری  است. امرایی دارای مدرک دکترای دراماتراپی از انستیتو بین‌المللی هنر درمانی کشور فرانسه است. چند کتاب تالیفی نیز دارد.

سیدمجید صالحی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری تهران است. او به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و ترانه‌سرا شناخته می‌شود.

امیرحسین شفیعی که سابقه‌ برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های متعددی را در کارنامه‌ فعالیت‌های اجرایی خود دارد، مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است. او کارگردانی و نویسندگی چندین اثر نمایش را به عهده داشته و پیش از این هم با چند اثر نمایشی، در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور داشته است.

 

پنج نمایش دیگر در راه مریوان

پنج نمایش به عنوان آثار برگزیده جشنواره‌های کشوری خیابانی به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، راه یافتند.

اسامی نمایش‌های راه یافته به این بخش به شرح زیر است:

"لاره فرهاد" به کارگردانی سروش پیمبری از جشنواره ارس

"کتاب قدیمی پدر بزرگ" به کارگردانی نرگس خاک کار از جشنواره کودک همدان

"بیل 214" به کارگردانی مصطفی کولیوندی از جشنواره شرهانی

"این کجا و آن کجا" به کارگردانی پژمان شاهوردی از جشنواره هرسین

"دست کاری" به کارگردانی هادی ضیائیان پور از جشنواره لاهیجان.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با محوریت گردشگری و با دبیری فاتح بادپروا یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو