با باغ وحش مسکو بیشتر آشنا شوید

با باغ وحش مسکو بیشتر آشنا شوید


منبع: آرگا

102

1398/5/30

18:21


باغ وحش مسکو یکی از نهادهای حفاظتی فعال است که هدف آن ایجاد یک زنجیره سرگرمی برای کودکان است که این سرگرمی ها دارای هدف آموزشی هستند و به همین دلیل این باغ وحش در دنیا شناخته شده است.

طرح اولیه راه اندازی باغ وحش با هدف سرگرمی آموزشی کودکان برای اولین بار در سال ۱۸۵۷ توسط پروفسور آناتولی بوگدانف ارائه شده است که با استقبال خوبی همراه بوده است. یکی از جذابیت هایی که باغ وحش مسکو برای بازدیدکنندگان کودک دارد نوع و نحوه نگهداری از حیوانات در این باغ وحش است. در حقیقت قفس هایی که برای نگهداری از حیوانات در این باغ وحش طراحی شده است قفس هایی سنتی و چوبی هستند که سبک ساخت آن ها به سبک سنتی روسی معروف است. این باغ وحش در طول سال بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند باید برای این شمار از بازدیدکنندگان امکانات مناسب راهی نیز تعیین شود و این نیازمند تلاش و پشتکار بیشتر خواهد بود.

باغ وحش معروف مسکو

باغ وحش مسکو و جذابیت های آن:

آمار بازدیدکنندگان این باغ وحش در طول سال بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر است و به دلیل کمبود بودجه مالی و عدم توجه سازمان های دولتی این باغ وحش نتوانسته تعمیرات لازم برای حفظ حیوانات و بازسازی بناها را انجام دهد از سوی دیگر مشکلات و درگیری های انقلابی در سال ۱۹۰۵ موجب شد تا تعدادی از حیوانات این باغ وحش از بین بروند اما با این وجود همچنان دارای جذابیت است و می تواند به عنوان یک سرگرمی مناسب برای کودکان استفاده شود که آن ها را با دنیای حیوانات و حیات وحش آشنا خواهد کرد.

باغ وحش کودکان در مسکو

وضعیت این باغ وحش بعد از انقلاب روند رو به رشدی را طی کرد و دلیل این امر اختصاص بودجه بخش های دولتی برای نگهداری از حیوانات بود که موجب شد تا در سال ۱۹۲۶ تغییرات قابل انتظار در باغ وحش مسکو رخ دهد. به روز رسانی هایی که در طی این مدت در این باغ وحش ایجاد شد آن را به یک منطقه و جاذبه به روز تبدیل کرده است که حالا قشر مهمی از جامعه برای ارائه آموزش لازم به کودکان خود به این باغ وحش می روند.

باغ وحش دیدنی مسکو

اضافه شدن ۲۰ هکتار فضای سبز و دیگر بازسازی ها تاثیرات مثبتی در افزایش روند بازدیدکنندگان داشته است و در حال حاضر آن را به یک منطقه جذب کننده گردشگر در مسکو تبدیل کرده است.

به لحاظ ویژگی های ظاهری این باغ وحش دارای سردر بازسازی شده بسیار بزرگ است که به شکل قلعه و برج های افسانه ای طراحی شده است. آبنما نیز از دیگر امکانات تفریحی است که در این باغ وحش دیده می شود و بر جذابیت ان برای کودکان و والدین افزوده است.

آشنایی با باغ وحش مسکو

در باغ وحش مسکو ۷۵۰ گونه از حیوانات نگه داری می شوند که شامل بچه و توله های حیوانات نیز هستند در مجموع می توان گفت حیوانات نگه داری شده در این باغ وحش ۵۰۰۰ هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو