انتقال کالا از چابهار به ۲ شرکت دولتی ابلاغ شد

منبع: برترین ها

60

1398/5/30

19:04


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه انتقال کالا از طریق بندر چابهار به 2 شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد، گفت: اراده مرکز و بالاترین ارکان مدیریتی کشور بر این است که با توجه به فرصت های بی نظیری که از نظر زیرساخت ها و تجهیزات در بندر چابهار وجود دارد، این بندر جهش معنا داری پیدا کند.

خبرگزاری فارس: حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه تسهیل و تسریع فرآیند خروج کالا از بندر شهید بهشتی چابهار که با حضور اعضای هیأت مدیره شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات بندر شهید بهشتی برگزار شد گفت: در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد هماهنگی های اقتصادی دولت به دو شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد کالاهای وارداتی را با اولویت بندر چابهار تخلیه کنند، چراکه این دو ستاد تاکید دارند بندر چابهار به جایگاه واقعی اش دست یابد.

وی با بیان این که نگاه دولت بر این است که توزیع کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی متوازن تر شود ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد هماهنگی های اقتصادی دولت و اقدام های توسعه ای انجام شده در بندر چابهار، جهش این بندر در دستور کار است و باید به دنبال رونق ترافیک بار و کالا در این بندر استراتژیک باشیم.

انتقال کالا از چابهار به ۲ شرکت دولتی ابلاغ شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به مزیت های بندر چابهار و تقدیر از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دلیل اقدام های توسعه ای انجام شده در بندر شهید بهشتی اظهار کرد: موضوع اختصاص 30 درصد تخفیف در سود بازرگانی کالاهای وارده به بندر چابهار نیز در دولت پیگیری می شود.

پیشنهاد واردات کالاهای کارخانجات از طریق بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به فرصت های بی نظیر بندر چابهار برای واردات و صادرات کالا گفت: این بندر قابلیت ایفای نقش کلیدی در تامین کالاهای اساسی کشور و کاهش هزینه های وارده بر این نوع کالاها را دارد.

بهروز آقایی با تاکید بر لزوم اختصاص ۲۰ درصد کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور به بندر چابهار، ارائه تخفیف 30 درصد در سود بازرگانی کالاهای وارده به این بندر و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری افزود: پیشنهاد می شود واردات کالاهای کانتینری مورد نیاز کارخانجات خودروسازی از طریق این بندر انجام شود.

بازدید از زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله ها و فرآیند تخلیه و خروج کالای اساسی در طرح توسعه بندر شهید بهشتی و بازدید از انبارها و محوطه های انبارش کالا و پسکرانه های بندری از دیگر برنامه های سفر قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و اعضای هیأت مدیره شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران به بندر چابهار بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو