زیبا ترین آبشار ها و مناظر طبیعی شهرکرد

منبع: نوداد

141

1398/6/5

17:43


شهر کرد یکی از زیبا ترین شهرهایی است که در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

پس از انتشار مقاله دیدنی های کرج برآن شدیم تا معرفی اماکن طبیعی شهرکرد گام بیشتری در آگاهی عمومی در ارتباط با گردشگری داخلی برداریم. شهر کرد یکی از زیبا ترین شهرهایی است که در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این شهر از قدمتی طولانی برخوردار بوده و دارای جاذبه های بسیار ارزشمندی می باشد. جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی شهر کرد آنقدر محبوب است که سالانه گردشگران خارجی و داخلی بسیاری برای بازدید به این شهر می آیند. در این مقاله قصد داریم به زیباترین آبشارها و جاذبه های شهر کرد بپردازیم با ما همراه باشید. 

آبشار زردلیمه

به جرات می توان گفت که یکی از زیباترین مناطقی که در شهر کرد وجود دارد، آبشار بی نظیر زردلیمه است که دارای آب و هوایی منحصر به فرد است. در نزدیکی آبشار زردلیمه آثارو بناهای تاریخی و باستانی بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها شامل سنگ حجاری شده ای است که 6 هزار سال قدمت دارد، پل خدا آفرین می باشد. این آبشار 84 کیلومتر با شهر کرد فاصله دارد مسیر دسترسی به آن بسیار راحت است. اگر قصد بازدید از این منطقه خوش آب و هوا و همچنین سفر به شهر کرد را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که با گرفتن بلیط هواپیما شهرکرد به این شهر سفر کنید. چراکه سفر با هواپیما نه تنها راحت تر بوده بلکه می توانید سفری امن تر داشته باشید.

آبشار دره عشق

آبشار دره عشق با این نام زیبایش توجه هر کسی را به خود جلب می کند خصوصا گردشگران که علاقه خاصی به این آبشار دیدنی و زیبا دارند. برای تماشا و تفریح در این منطقه ابتدا باید به شهرستان اردل که 130 کیلومتر با شهر کرد فاصله دارد بروید. باید بگوییم مسافت شهرکرد تا اردل بسیار کم است و نیازی به گرفت بلیط هواپیما نیست، چراکه با اتوبوس و یا ماشین شخصی هم می توانید این مسافت را طی کنید. آبشار دره عشق در دل کوهی قرار گرفته و آب با سرعت از آن بیرون می ریزد. پس از تفریح قدم زدن در کنار این آبشار می توانید از جاذبه های دیگری که در این منطقه قرار دارد هم بازدید کنید. رودخانته کارون و شالیزارهای باغ از جمله مکان هایی هستند که در میان گردشگران محبوبیت خاصی دارند. مناظر آبشار دره عشق آنقد بکر و بی نظیر است که مطمئنا شما را بیشتر عاشق طبیعت می کند. اگر به پیاده روی های طولانی مدت علاقه داشته باشید می توانید در انارستان ها قدم بزنید و از آرامش حاصل از آن لذت ببرید.

آبشار آتشگاه

اگر عاشق صدای جوش و خروش آبشار و رودخانه ها هستید بدون شک بازدید از آبشار آتشگاه شما را به وجد خواهد آورد. آبشار آتشگاه در 190 کیلومتری شهر کرد واقع شده است و فاصله زیادی نسبت به آبشار دره عشق ندارد. یعنی شما در حد فاصل یک روز می توانید از هر دو آبشار دیدن نمایید. برای دسترسی به مسیر آبشار آتشگاه ابتدا باید از روستاهای سردشت و میلاس گذر کنید و به 40 کیلومتری روستای آتشگاه برسید. این آبشار در روستایی با همین نام واقع شده. در کنار آبشار آتشگاه درختان سرسبز و سر به فلک کشیده بسیاری وجود دارد که طبعیت این منطقه را چشم نواز تر کرده است. این آبشار در دره ای با ارتفاع 3 کیلومتر قرار دارد.

پل زمان خان سامان

یکی دیگر از مناظر طبیعی شهرکرد پل زمان خان است که در 20 کیلومتری این شهر قرار دارد. پل زمان خان در گذشته به دستور یکی از بزرگان عشایر با نام ( زمان خان) احداث شد. این پل دقیقا بر روی زاینده رود قرار در دو دهنه گرفته است.

همانطور که می دانید در استان چهار محال و بختیاری جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد و یک گزینه مناسب برای گردشگری و تفریح در کنار خانواده است. یکی از شهرهای معروف این استان شهر کرد است که برای مسافرت به این شهر می توانید با اطلاع از قیمت بلیط هواپیما شهرکرد اقدام به خرید بلیط کنید.

این پل در سال 1022 به دستور روسای حکومت صفوی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است و همچنین در سال 1322 هجری قمری توسط حاج عبدالحسین قزوینی هم بازسازی شده است.

پارک ملی تنگ صیاد

پارک ملی تنگ صیاد در منطقه ای حفاظت شده و کوهستانی در شهر کرد با 3 هزار متر فاصله از سطح دریا واقع شده است. به دلیل وجود تپه های ماهور این منطقه یکی از مهمترین زیستگاه برای قوچ ها و میش های وحشی است. علاوه بر این ها پارک ملی صیاد به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل و طبیعتی بکر و دست نخورده جز یکی از مهم ترین مناطق گردشگری شهر کرد به شمار می رود. در این پارک دره های زیبایی همچون مامنی، پاچفت و بستان شیر قرار گرفته اند. اگر به تفریحات پر تحرکی مانند کوهنوردی و صخره نوردی علاقه داشته باشید،می توانید در این پارک اقدام به چنین فعالیت هایی کنید.

همچنین اگر قصد دارید تا به دور از هیاهوی زندگی شهری چند روزی را در این مناطق به گشت و گذار سپری کنید، می توانید با تهیه بلیط از مستر بلیط اقدام به سفر کنید.


منبع : اسپاتنا



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو