با فواید جوز هندی آشنایی دارید؟ آیا می دانید برای درمان چه بیماری هایی می توانید از جوز هندی استفاده کنید؟ مزایای مصرف جوز هندی برای سلامت عبارت است از: درمان استرس، درد، قاعدگی دردناک، مشکلات قلبی، سوء هاضمه، فشار خون، سرفه، مشکل تنفسی.مزایای مصرف جوز هندی برای سلامتی به دلیل خواص دارویی آن مانند مسکن، مهیج، آرام بخش، ضدالتهاب، ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی آن است. در این مقاله از بخش طب سنتی و گیاهان دارویی دکتر سلام به بررسی فواید درمانی جوز هندی می پردازیم.

جوز هندی چیست؟

درخت جوز هندی بسیار بلند است و ارتفاع آن می تواند تا هفتاد پا برسد. جوزهندی از دانه میوه درخت جوز هندی به دست می آید. میوه ی جوزهندی از گل و پوست جوز هندی تشکیل شده است. درگذشته مردم باور داشتند جوزهندی برای درمان طاعون موثر است و از این رو در عصر الیزابت بسیار مشهور بود.

جوز هندی

جوز هندی یک ادویه محبوب است که از دانه های معطر Myristica تهیه می شود، که یک درخت گرمسیری همیشه سبز بومی اندونزی است. این گیاه را می توان به صورت دانه کامل یافت، اما بیشتر به عنوان ادویه فروخته می شود. این گیاه دارای طعمی گرم و کمی مغذی است و اغلب در دسرها و زردآلوها و همچنین نوشیدنی هایی مانند چای مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه بیشتر از مزایای سلامتی آن برای عطر و طعم آن استفاده می شود، جوز هندی حاوی مجموعه ای چشمگیر از ترکیبات قدرتمند است که ممکن است به جلوگیری از بیماری و ارتقاء سلامت کلی شما کمک کند.

نام لاتین جوزهندی جوز بویا (Myristica fragrans) است و همچنین نام های رایج دیگری در کشورهای مختلف دارد مانند mace, muscadier, magic, muskatbaum, noz moscada, myristica, nuez moscada, and nux moschata.

ارزش غذایی درخت جوز هندی

اطلاعات غذایی
میزان مصرف: 100 گرم
مقدار ماده غذایی
0 آب (گرم)
884 انرژی (کیلوکالری)
0 پروتئین (گرم)
100 لیپید کلی (چربی) (گرم)
0 کربوهیدرات، با اختلاف (گرم)
0 فیبر، کل رژیم غذایی (گرم)
0 شکر،در کل (گرم)
0 کلسیم (میلی گرم)
0 منیزیم (میلی گرم)
0 فسفر (میلی گرم)
0 پتاسیم (میلی گرم)
0 سدیم (میلی گرم)

مزایای استفاده از جوز هندی

کاهش درد

جوز هندی برای درمان دردهای عضلانی و مفصلی مفید است چون یک مسکن عالی است. این روغن یک ضدالتهاب نیز می باشد بنابراین ماساژ جوزهندی روی موضع یک درمان موثر برای آرتریت، رماتیسم و لومبو است. جوزهندی بخش مهمی از داروهای درمانی چینی است که دردها و التهاب های شکمی را درمان می کند و همچنین تورم مفاصل را کاهش می دهد. اغلب، وارد کردن زور بیش از حد باعث درد بدن و عضلات می شود و در این موارد، این روغن در تسکین درد بسیار موثر است.

تسکین درد قاعدگی

بعضی زنان بی نظمی در قاعدگی دارند و از قاعدگی دردناک رنج می برند. جوزهندی برای این بانوان بسیار موثر است و همچنین می تواند علائم مرتبط با پریود مانند تغییرات خلقی، افسردگی و عدم تعادل هورمون را بهبود بخشد.

خواص ضد تشنج

جوزهندی تشنج را درمان می کند. طبق مطالعات وهاب آ ات آل در سال 2009، جوزهندی خواص درمانی دارد که در جلوگیری و درمان تشنج های جزئی و مزمن موثر است.

درمان سوء هاضمه

جوز هندی برای هضم غذا مفید است و به بهبود درد شکم و دفع گاز شکم و روده کمک می کند. بنابراین برای سوء هاضمه، نفخ، استفراغ و اسهال مفید است. همچنین باعث افزایش اشتها می شود. در مصرف جوز هندی باید دقت لازم رعایت شود و فقط باید با دوز کم داخل مصرف زده شود.

بهبود چرخش خون

جوز هندی محرک مغز و تمام بدن است. رایحه ی آرام بخش آن بدن را آرام می کند و چرخش خون را افزایش داده و برای کسانی که گردش خون ضعیفی دارند موثر است.

جوز هندی

درمان مشکلات تنفسی

جوزهندی عنصر مهمی از شربت های سینه و داروهای سرماخوردگی است زیرا علائم گرفتگی و سرماخوردگی را تسکین می دهد. بعضی معتقدند این روغن، برای درمان آسم نیز به کار می رود.

بالا بردن درک

جوزهندی ذهن را تحریک می کند و بنابراین خستگی روحی و استرس را از بین می برد. همچنین اعتقاد بر این است که این روغن کیفیت خواب را بهبود بخشیده و آن ها را عمیق تر، رنگی تر و مثبت تر می کند. این روغن علاوه بر درمان افسردگی، داروی مهیجی نیز است. این روغن اغلب در هومئوپاتی (همسان درمانی) به کار می رود. در تمدن های یونان و روم باستان، علی رغم نادر بودن و قیمت بالا، جوزهندی به نیروبخش مفید برای مغز مشهور بود. جوز هندی تمرکز را بالا برده و بازده مطالعه و کارتان را بالا می برد.

جلوگیری از بیماری های قلبی

جوز هندی همچنین می تواند سیستم قلبی عروقی را تحریک کرده و بازده بهتری برای قلب ایجاد می کند.

درمان تنفس نامنظم

عطر و بوی چوب مانند، روغن جوزهندی به رفع تنفس بد کمک می کند. همچنین ضدعفونی کننده طبیعت است و در درمان درد دندان و لثه موثر است. در نتیجه، در خمیردندان های و دهان شویه های بسیاری وجود دارد.

درمان بیماری ریوی

یکی از مزایای مصرف جوز هندی برای سلامتی، توانایی آن در درمان بیماری ریوی است. این روغن قادر به حذف سموم از کبد است که این امر جوز هندی را یک نیروبخش خوب برای ریه تبدیل می کند.

بهبود سلامت کلیوی

جوز هندی اغلب برای درمان عفونت ها و بیماری های کلیوی پیشنهاد می شود. همچنین در دفع سنگ کلیه و انباشه اسید اریک در دیگر قسمت های بدن مانند قسمتهایی که باعث تورم مفصل و نقرص می شود، کمک می کند.

جوز هندی

به جلوگیری از سرطان کمک می کند

منابع گفته اند که روغن ضروری جوز هندی می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از بروز سرطان در این روند جلوگیری کند. این امر با متوقف کردن تشکیل رگ های خونی خاصی که تومورها را تغذیه می کنند، به این هدف می رسد. مطالعات دیگر همچنین نشان داده اند که چگونه این روغن می تواند از ایجاد سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

مطالعه دیگر نشان می دهد که چگونه یک ترکیب ادویه حاوی جوز هندی می تواند به طور بالقوه با سرطان مقابله کند. از جمله جلبک جیره در رژیم غذایی روزانه شما می تواند اثرات درمانی علیه سرطان داشته باشد.

آیا می تواند به درمان دیابت کمک کند

جوز هندی یکی از منابع غنی تریپن ها است، ترکیباتی که خاصیت ضد دیابتی دارند. مطالعات نشان می دهد که چگونه جوز هندی می تواند علائم مرتبط با بیماری های مزمن را تسکین دهد، و یکی از آنها دیابت است.

درد آرتروز را تسکین می دهد

نشان داده شده است که جوز هندی درد التهابی مزمن را که ویژگی اصلی آرتریت است، کاهش می دهد. خواص ضد التهابی جوز هندی می تواند دردهای مفاصل و التهاب همراه با آرتریت را کاهش دهد.

 بی خوابی را درمان می کند

در دوزهای کمتری، جوز هندی می تواند اثر آرام بخش داشته باشد که می تواند خواب را القا کند و بی خوابی را درمان کند. این ادویه همچنین در طب باستان به عنوان روشی برای مبارزه استرس و آرام کردن ذهن فرد مورد استفاده قرار می گرفت. اضافه کردن یک جوز هندی به یک لیوان شیر گرم و مصرف قبل از خواب می تواند به خواب بهتر کمک کند.

اقدامات آرام بخش آرام جوز هندی در مطالعات ثبت شده است، که توانایی آن در درمان بی خوابی را اثبات می کند.

هضم را بهبود می بخشد

روغنهای اساسی موجود در جوز هندی دارای اثر منفی است – به این معنی که به کاهش نفخ کمک می کند. مواردی مانند اسهال، یبوست، و حتی نفخ را می توان با مصرف آن تسکین داد. جوز هندی همچنین باعث ترشح آنزیم های گوارشی و کمک به هضم بیشتر می شود. همچنین حاوی فیبر است که می تواند به حرکت روده کمک کند.

درد را تسکین می دهد

جوز هندی اغلب برای درمان اسپاسم و درد استفاده می شود. در واقع، عصاره جوز هندی برای تسکین درد – بخصوص در عضلات و مفاصل استفاده می شود. جوز هندی همچنین حاوی متانولی است که دارای خواص تسکین دهنده درد است. به همین دلیل است که مصرف این ادویه در رژیم غذایی شما می تواند باعث کاهش درد ناشی از زخم ها و جراحات شود.

روغن های فرار دیگری نیز در جوز هندی مانند elemicin ، eugenol و safrole وجود دارد که همگی خاصیت ضد التهابی دارند و به کاهش درد ناشی از التهاب کمک می کنند.

ممکن است سطح کلسترول پایین بیاورد

اگرچه اطلاعات کمتری در این مورد وجود دارد، ولی برخی منابع از میزان منگنز موجود در جوز هندی صحبت می کنند. این ماده معدنی به عنوان یک کاتالیزور برای تجزیه کلسترول عمل می کند و این ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

سلامت دندان را بهبود می بخشد

جوز هندی نیروگاهی از خواص ضد باکتریایی است و به این ترتیب به سلامت دهان کمک می کند. این ادویه برای معالجه دندان در مواردی مانند حفره، درد دندان و حتی پوسیدگی دندان در بعضی موارد شناخته شده است. خاصیت ضد باکتریایی جوز هندی نیز می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد.

ممکن است در کاهش وزن کمک کند

تنها راه شناخته شده جوز هندی که به کاهش وزن کمک می کند، از طریق خواص بی خاصیت آن (ایجاد خواب) است. مصرف جوز هندی در شام می تواند باعث شود شما سریعتر بخوابید و از این طریق شما را از فعالیت کمتر دور نگه می دارد. فیبر موجود در ادویه نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند.

اضطراب را درمان می کند

جوز هندی حاوی trimyristin است که طبق مطالعات نشان می دهد که پاسخ های ضد اضطراب (کاهش اضطراب) ایجاد می کند. جوز هندی همچنین به عنوان یک ضد افسردگی عمل می کند و می تواند در درمان افسردگی کمک کند. این ادویه در اصل یک مقوی مغز است که مغز شما را تحریک می کند. حتی به رفع خستگی روانی و استرس کمک می کند و باعث تقویت فعالیت ذهنی می شود. همه این موارد را می توان به توانایی جوز هندی برای تحریک انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و سروتونین، که بر روحیه شما تأثیر دارد، نسبت داد.

ممکن است بی اختیاری ادرار را درمان کنید

برخی گزارش ها نشان می دهد که چگونه جوز هندی می تواند بی اختیاری ادرار را درمان کند. اما تحقیقات بیشتر ضروری است. توصیه می کنیم قبل از استفاده از جوز هندی در این زمینه با پزشک خود صحبت کنید.

به مبارزه با آکنه کمک می کند

جوز هندی فعالیتهای ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی نشان می دهد – و این می تواند به درمان آکنه کمک کند. و سپس، فعالیت ضد التهابی که ادویه وجود دارد، می تواند التهاب و قرمزی ناشی از آکنه را بهبود بخشد.

می توانید با مخلوط کردن یک قاشق چایخوری هر یک از جوز هندی و عسل (به دلیل خاصیت ضد باکتریایی اضافی آن) یک ماسک آکنه تهیه کنید. مخلوط را به آرامی روی صورت خود بمالید. آن را به مدت 30 دقیقه بگذارید و با آب سرد بشویید.

آیا می تواند به درمان اگزما کمک کند

گرچه از نظر علمی اثبات نشده است، اما چندین نفر این روش را تضمین می كنند. می توانید یک قاشق غذاخوری جوز هندی را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید. به خوبی مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود و آن را در نواحی آسیب دیده بمالید. حدود 20 دقیقه روی آن بگذارید سپسبا آب سرد بشویید.

با تشکر از خواص ضد التهابی جوز هندی، باز هم می توان از آن به عنوان یک درمان احتمالی برای اگزما استفاده کرد.اینها فواید جوز هندی هستند. ما فقط به مواد مغذی اساسی آن نگاهی اجمالی داشتیم، اما موارد بیشتری وجود دارد که باید بدانید. جوز هندی مطمئناً حاوی برخی مواد مغذی قدرتمند است. اما این بدان معنی نیست که  شما می توانید به همان اندازه که می خواهید بخورید. زیرا ممکن است منجر به عوارض جانبی زیر شود.

جوز هندی

دیگر کاربردهای جوز هندی و روغن آن

ادویه: این گیاه دارویی یکی از ادویه جات مشهور است و اغلب در آشپزی استفاده می شود. در آشپزی، جوز هندی چند کاربرد است و در اروپا در غذاهای سرخ کردنی و گوشتی، در مصالح گرم در هند و به عنوان ادویه کاری در ژاپن به کار برده می شود.

بخور: این گیاه به دلیل عطر چوب مانند آن، در انواع مختلف بخور به کار برده می شود. اعتقاد بر این است که کشیش های رومی برای بخور، جوز هندی را می سوزاندند.

طعم و مزه: جوزهندی یا به زبان هندی Jaiphal، یک طعم دهنده مشهور در درست کردن شیرینی در هند است. همچنین در محصولات پخته شده، سس، بستنی و کاستارد استفاده می شود. در بعضی نوشیدنی های کافئین دار، از جمله کاپوچینو، جوزهندی و دارچین به عنوان طعم دهنده استفاده می شود.

صابون: خواص ضدعفونی کننده جوزهندی در تولید صابون های ضدعفونی کننده، کاربرد دارد. جوزهندی به دلیل ماهیت طراوت آن، در حمام به کار می رود.

آرایشی و بهداشتی: جوزهندی به دلیل خاصیت ضدعفونی و ضدباکتریایی آن در لوازم آرایشی برای پوست های خشک، چرب یا چروک به کار می رود. همچنین در کرم ها و لوسیون های ریش تراش کاربرد دارد.

خوش بو کننده اتاق: جوزهندی به دلیل رایحه خوشایند و چوب مانند آن به عنوان خوش بو کننده اتاق به کار می رود.

دخانیات: جوزهندی معمولا در صنعت دخانیات برای تغییر طعم ترکیبات دخانیات کاربرد دارد.

ترکیب: جوز هندی با بسیاری از روغن های ضروری دیگر مانند اسطوخودوس، رزماری، نارنج، فلفل سیاه، مریم گلی، اکالیپتوس و کانانگا ترکیب می شود.

فواید جوشانده جوز هندی

1- حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است

هرچند که اندازه آن کوچک است، دانه هایی که از جوز هندی به دست می آید سرشار از ترکیبات گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که سلول های شما را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که دارای یک الکترون بدون جفت می باشند و باعث می شود ناپایدار و واکنشی شوند.

هنگامی که سطح رادیکال آزاد در بدن شما خیلی زیاد می شود، استرس اکسیداتیو رخ می دهد. این بیماری با شروع و پیشرفت بسیاری از بیماری های مزمن، مانند برخی سرطان ها، بیماری های قلبی و عصبی همراه است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند، از صدمه به سلولی جلوگیری می کنند و سطح رادیکال های آزاد شما را کنترل می کنند.

جوز هندی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان از جمله رنگدانه های گیاهی مانند سیانیدین، ​​روغن های اساسی مانند فنیل پروپانوئیدها و ترپنها و ترکیبات فنولیک از جمله اسیدهای protocatechuic ، ferulic و کافئین است. یک مطالعه نشان داد که مصرف عصاره جوز هندی از آسیب سلولی در موش های تحت درمان با ایزوپروترنول، دارویی که برای تحریک استرس اکسیداتیو شدید شناخته شده است، جلوگیری می کند.

موش هایی که عصاره جوز هندی را دریافت نکردند، در نتیجه درمان، آسیب قابل توجهی در بافت و مرگ سلولی مشاهده کردند. در مقابل، موش هایی که عصاره جوز هندی دریافت کرده اند این اثرات را تجربه نکردند. مطالعات اولیه آزمایش همچنین نشان داده است که عصاره جوز هندی اثرات آنتی اکسیدانی قدرتمندی را در برابر رادیکال های آزاد به نمایش می گذارد.

2- دارای خاصیت ضد التهابی است

التهاب مزمن به بسیاری از شرایط بهداشتی نامطلوب، مانند بیماری های قلبی، دیابت و آرتروز مرتبط است. جوز هندی سرشار از ترکیبات ضد التهابی بنام مونوترپن ها از جمله سابینن، ترپینول و پینن است. اینها ممکن است به کاهش التهاب در بدن شما کمک کرده و کسانی که دارای شرایط التهابی هستند می توانند از آن بهره مند شوند.

علاوه بر این، طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های موجود در این ادویه، مانند سیانیدین ها و ترکیبات فنلی، همچنین دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی هستند. در یک مطالعه، به موش ها محلول تولید التهاب تزریق و سپس به بعضی از آنها روغن جوز هندی تزریق شد. موش هایی که روغن مصرف می کردند کاهش قابل توجهی در التهاب، درد ناشی از التهاب و تورم مفاصل داشتند.

تصور می شود که جوز هندی آنزیم های مهارکننده التهاب را که باعث تقویت آن می شود،کاهش می دهد. با این وجود، مطالعات بیشتری برای بررسی اثرات ضد التهابی آن در انسان مورد نیاز است. جوز هندی با مهار آنزیم های التهابی خاص ممکن است التهاب را کاهش دهد. تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیرات احتمالی آن در انسان مورد نیاز است.

3- میل جنسی را تقویت می کند

برخی از مطالعات نشان می دهد که جوز هندی ممکن است میل جنسی و عملکرد را افزایش می دهد. در یک مطالعه، به موش های صحرایی نر که به میزان زیادی عصاره جوز هندی (227 میلی گرم در هر پوند یا 500 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن) تجویز شده بود، نسبت به گروه دیگر افزایش معنی داری در فعالیت جنسی و زمان عملکرد جنسی داشتند.

یک مطالعه مشابه نشان داد که به موش های نر به همان مقدار زیاد عصاره جوز هندی باعث افزایش معنی دار فعالیت جنسی آنها در مقایسه با گروه دیگر بیشتر می شود. محققان هنوز مطمئن نیستند که چگونه این ادویه باعث افزایش میل جنسی می شود. برخی معتقدند که این اثرات به دلیل توانایی آن در تحریک سیستم عصبی، همراه با مقدار بالای ترکیبات این گیاه قدرتمند است.

در طب سنتی مانند سیستم پزشکی در جنوب آسیا از جوز هندی برای درمان اختلالات جنسی استفاده می شود. با این حال، تحقیقات در مورد اثرات آن بر سلامت جنسی در انسان وجود ندارد. خلاصه تحقیقات برخی از حیوانات نشان می دهد که مقادیر زیاد جوز هندی ممکن است میل جنسی و عملکرد جنسی را تقویت کند. با این وجود، تحقیقات انسانی در این زمینه انجام نشده است.

4- خاصیت ضد باکتریایی دارد

نشان داده شده است که جوز هندی دارای اثرات ضد باکتریایی در برابر سویه های بالقوه مضر باکتری ها است. باکتری هایی مانند Streptococcus mutans و Aggregatibacter actinomycetemcomitans می توانند باعث ایجاد حفره های دندانی و بیماری لثه شوند. یک مطالعه آزمایش نشان داد که عصاره جوز هندی اثرات ضد باکتریایی قدرتمندی را در برابر این و سایر باکتریها از جمله Porphyromonas gingivalis نشان داده است. این باکتریها به عنوان ایجاد کننده حفره و التهاب لثه شناخته می شوند.

همچنین یافت شده است که جوز هندی مانع از رشد سویه های مضر باکتری E. coli مانند O157 می شود که می تواند باعث بیماری شدید و حتی مرگ در انسان شود. اگرچه مشخص است که جوز هندی خواص ضد باکتریایی دارد، برای تعیین اینکه آیا این بیماری می تواند عفونت های باکتریایی را درمان کند یا از مشکلات بهداشت دهان مرتبط با باکتری ها در انسان جلوگیری کند، مطالعات بیشتری لازم است.

مطالعات انجام شده به طور خلاصه نشان می دهد که جوز هندی دارای اثرات ضد باکتریایی علیه باکتریهای مضر، از جمله E. coli و Streptococcus mutans است.

5- ممکن است از شرایط بهداشتی مختلفی بهره مند شود

اگرچه تحقیقات محدود است، اما مطالعات نشان می دهد كه جوز هندی ممكن است دارای اثرات زیر باشد:

ممکن است از سلامت قلب بهره مند شود. مطالعات حیوانی نشان می دهد که مصرف مکمل های جوز هندی با دوز بالا، عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا و میزان بالای تری گلیسیرید را کاهش می دهد، اگرچه تحقیقات انسانی فاقد آن است. می تواند روحیه را تقویت کند. مطالعات جوندگان نشان داده اند که عصاره جوز هندی اثرات ضد افسردگی قابل توجهی در موش ایجاد کرده است. مطالعات لازم برای تعیین اینکه آیا عصاره جوز هندی اثر مشابهی در انسان دارد، وجود ندارد.

ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد. یک مطالعه بر روی موش صحرایی نشان داد که درمان با عصاره جوز هندی با دوز بالا میزان قند خون و عملکرد لوزالمعده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال، این اثرات سلامتی فقط در حیوانات با استفاده از دوزهای بالای عصاره جوز هندی مورد آزمایش قرار گرفته است.

برای تعیین اینکه آیا مکمل های با دوز زیاد جوز هندی در انسان بی خطر و مؤثر است، مطالعات انسانی لازم است. خلاصه طبق تحقیقات حیوانی، جوز هندی ممکن است به افزایش خلق و خوی، تقویت کنترل قند خون و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند. برای بررسی بیشتر این فواید احتمالی سلامتی، مطالعات انسانی مورد نیاز است.

8- همه کاره و خوشمزه است

این ادویه محبوب در آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارد. می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید یا آن را با ادویه های دیگر مانند هل، دارچین و میخک ترکیب کنید. جوز هندی عطر و طعم گرم و شیرین دارد، به همین دلیل معمولاً به دسرها از جمله کیک، کلوچه، نان ، سالاد میوه و کاستیل اضافه می شود. همچنین در غذاها برای خوش طعمی و برای گوشت مانند گوشت خوک و بره استفاده می شود.

می توان جوز هندی را روی سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی و کدو تنبل پاشید تا طعمی جالب ایجاد شود. علاوه بر این، می توانید آن را به نوشیدنی های گرم یا سرد، از جمله سرو سیب، شکلات داغ، چای، لاته زردچوبه و اسموتی اضافه کنید. اگر از جوز هندی کامل استفاده می کنید، آن را با یک میکروپلیپ یا رنده شده با سوراخ های کوچکتر رنده کنید. جوز هندی تازه رنده شده روی میوه های تازه،جو دوسر یا ماست خوشمزه است. جوز هندی دارای طعمی گرم و شیرین است که با بسیاری از غذاهای شیرین و خوش طعم متفاوت ترکیب می شود.

اقدامات احتیاطی حین مصرف جوز هندی

اگرچه بعید است که جوز هندی به مقدار کم مصرف شود، اما مصرف آن در مقادیر زیاد باعث ایجاد عوارض جانبی منفی می شود. این ترکیبات شامل میریستین و صفرل است. در صورت مصرف مقدار زیاد، می توانند علائمی مانند توهم و از بین رفتن هماهنگی عضلات ایجاد کنند. جالب است که، جوز هندی گاهی اوقات به صورت تفریحی برای القای توهم و ایجاد احساس “بالا” مصرف می شود. اغلب با سایر داروهای توهم زا مخلوط می شود، که خطر عوارض جانبی خطرناک را افزایش می دهد.

در حقیقت، بین سالهای 2001 تا 2011، 32 مورد مسمومیت با جوز هندی فقط در ایالت ایلینویای ایالات متحده گزارش شده است. 47٪ از این موارد مربوط به مصرف عمدی توسط كسانی كه از اثر جوز هندی برای اثرات روانشناختی آن استفاده می كردند بود. تصور می شود که Myristicin، ماده اصلی اسانس موجود در جوز هندی که دارای خواص روانگردان فعال است، مسئول این اثرات سمی است.

موارد مسمومیت با جوز هندی در افرادی گزارش شده است که 5 گرم جوز هندی مصرف کرده اند،که مربوط به حدود 0/5-0.9 میلی گرم میریستین در هر پوند (1-2 میلی گرم در کیلوگرم) از وزن بدن است. مسمومیت جوز هندی می تواند علائم جدی مانند ضربان قلب سریع، حالت تهوع، بی نظمی، استفراغ و تحریک ایجاد کند. حتی ممکن است منجر به مرگ در هنگام ترکیب با داروهای دیگر شود.

علاوه بر این، مطالعات در موش ها نشان داده اند که مصرف زیاد مکمل های جوز هندی در دراز مدت باعث آسیب اعضای بدن می شود. با این حال، هنوز معلوم نیست که آیا انسانها نیز این اثرات را تجربه خواهند کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اثرات سمی این ادویه به مصرف مقادیر زیادی جوز هندی مرتبط است – نه مقادیر کمی که معمولاً در آشپزخانه استفاده می شود.

برای جلوگیری از این عوارض جانبی که به طور بالقوه مضر هستند، از مصرف مقادیر زیاد جوز هندی خودداری کنید و از آن به عنوان یک داروی تفریحی استفاده نکنید. جوز هندی ممکن است عوارض جانبی جدی مانند توهم، افزایش ضربان قلب،حالت تهوع، استفراغ و حتی مرگ ایجاد کند، در صورت مصرف دوزهای زیاد یا همراه با سایر داروهای تفریحی.

استفاده طولانی مدت از جوز هندی در دوزهای بالاتر از 120 میلی گرم در روز می تواند منجر به توهم و سایر موارد ذهنی مانند سرگیجه و اضطراب شود. همچنین می تواند منجر به توهم، که اغلب آن را “جوز هندی زیاد” می نامند،باشد.

جایگزین خوب برای جوز هندی چیست؟

میس نزدیکترین جایگزین برای جوز هندی است. میس چیزی نیست جز غشای بیرونی دانه جوز هندی قبل از برداشت، به همین دلیل دارای طعمی مشابه است.

چگونه چای جوز هندی را تهیه کنیم؟

پودر جوز هندی را به همراه یک تکه زنجبیل به آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 2 تا 3 دقیقه دم بکشد. چای جوز هندی شما آماده است!

انواع بارداری مولار

مصرف جوز هندی در دوران بارداری و شیردهی

مصرف بیش از حد می تواند باعث سقط جنین یا نقص هنگام تولد شود. صحبت در زمان شیردهی نیز هست. از این رو در هر دو مورد از جوز هندی خودداری کنید. در موارد نادر ، مصرف زیاد جوز هندی حتی می تواند منجر به مرگ شود.

حرف آخر

جوز هندی ادویه ای است که در بسیاری از آشپزخانه های جهان یافت می شود. طعم گرم و مغذی آن با بسیاری از غذاها خوب ترکیب می شود و آن را به عنوان یک عنصر محبوب در غذاهای شیرین و خوش طعم به طور یکسان تبدیل می کند.

گذشته از بسیاری از کاربردهای آشپزی، جوز هندی حاوی ترکیبات گیاهی ضد التهابی قدرتمند است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. اینها ممکن است خلق و خوی، کنترل قند خون و سلامت قلب را بهبود بخشد، اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات در انسان مورد نیاز است.

مراقب باشید که از این ادویه گرم به مقدار کم لذت ببرید، زیرا دوزهای زیاد می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

ادویه جات ترشی جات مورد استفاده در سراسر جهان، جوز هندی مطمئنا سهم زیادی در آن دارد. و شما دیدید که آنها چه هستند. بنابراین، چرا بلافاصله شروع به مصرف جوز هندی در رژیم غذایی خود نمی کنید؟ همچنین به ما بگویید که چگونه از این ادویه در برنامه غذایی خود استفاده می کنید.