توصیه هایی برای کاهش استرس و افزایش شادی در زندگی

توصیه هایی برای کاهش استرس و افزایش شادی در زندگی


منبع: زیبامون

161

1398/6/5

18:18


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با توصیه هایی برای کاهش استرس و افزایش شادی در زندگی بیشتر آشنا شوید!

توصیه هایی برای کاهش استرس و افزایش شادی در زندگی

زندگی امروزه انسان ها با استرس و اضطراب خیلی زیادی همراه هست و همه ما تقریبا درجاتی از استرس رو در مراحل مختلف زندگی تجربه کرده ایم! گاهی این استرس به قدری شدت پیدا میکنه که ممکنه مانع از انجام کارهای روزانه بشه و یا اینکه باعث بشه تا همیشه احساس عصبانیت، پرخاشگری و یا افسردگی داشته باشید!

برای کنترل استرس و افزایش شادی در زندگی توصیه هایی وجود داره که در این بخش از زیبامون به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم که میتونید با استفاده از این نکات، استرس رو از زندگی روزمره خودتون دور کنید و زندگی شاد تری داشته باشید!

 

تعطیلات داشته باشید!

 

تعطیلات

 

اگر هفته ها و ماه های مختلف سال رو بدون داشتن تعطیلات کار کرده اید، بهتره برای خودتون یک تعطیلات چند روزه در نظر بگیرید و فارغ از هر مساله ای به تعطیلات بروید و کمی استراحت کنید! این تعطیلات هم برای جسم شما لازم و ضروری هست و هم اینکه استرس و اضطراب رو از شما دور میکنه و بعد از گذراندن تعطیلات میتونید با قوای بهتری به کار کردن ادامه بدید و انرژی بهتر و بیشتری داشته باشید.

 

عواملی که باعث ایجاد استرس می شوند رو مشخص کنید

 

استرس

 

اگر همیشه احساس استرس و اضطراب دارید لازم هست عوامل ایجاد کننده این استرس ها رو مشخص کنید و با دور بودن از این عوامل، استرس رو در خودتون کاهش بدید. بهتره برای رو به راه شدن اوضاع و شرایط زندگی خودتون تصمیمات جدی بگیرید و تمام عواملی که آرامش شما رو بر هم می زنند رو کنار بگذارید!

 

از لپ تاپ و وسایل ارتباطی خودتون دور شوید!

 

چک کردن تبلت

 

چک کردن ایمیل ها و پیام های مختلف در لپ تاپ و سایر وسایل ارتباطی یکی دیگر از عواملی هستند که باعث میشه تا استرس و اضطراب زیادی داشت هباشید. اگر عادت دارید شب ها قبل از خواب و یا صبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن گوشی موبایل رو برای دیدن پیام ها چک کنید، بهتره این عادت رو کم کم از بین ببرید و از این طریق آرامش و شادی بیشتری رو در طول روز تجربه کنید.

 

با خودتان به خوبی رفتار کنید

 

گل و کادو

 

تقریبا بیشتر افراد به فکر رژیم غذایی خودشون هستند تا سلامت و تناسب اندام خوبی داشته باشند اما آیا در رابطه با رفتاری که نسبت به خودتان دارید نیز توجه کافی دارید؟ زندگی بدون پاداش ممکنه یکنواخت و حتی خسته کننده باشه و انگیزه شما رو برای ادامه فعالیت کم کنه. پس بهتره برای خودتون ارزش قایل بشید و رفتار مناسبی با خودتان داشته باشید و از این طریق هم استرس و اضطراب رو از خودتون دور کنید و هم اینکه احساس شادی بیشتری رو تجربه کنید.

هر هفته یا هر دو هفته یک بار برای تمام تلاش هایی که در طول هفته گذشته انجام داده اید، برای خودتون پاداش در نظر بگیرید. این پاداش میتونه خرید یک هدیه کوچک و یا صرف غذا در یک رستوران، انجام کارهای مورد علاقه و .... باشه. پس به هیچ عنوان خودتون رو فراموش نکنید!

 

در حمام و زیر دوش آواز بخوانید!

 

آواز خواندن در زیر دوش

 

آواز خواندن میتواند خیلی سریع و راحت استرس رو از شما دور کنه و احساس خوبی رو براتون ایجاد میکنه. آب گرم و بخار حمام خستگی و تنش های روزمره رو از جسم شما دور میکنه و آواز خواندن در زیر دوش آب گرم کمک میکنه تا احساس آرامش و شادی بیشتری داشته باشید. 

 

خندیدن رو فراموش نکنید!

 

خندیدن

 

خنده بهترین دارو هست و نباید به هیچ عنوان فراموش بشه! خندیدن باعث میشه تا میزان آندروفین ترشح شده از مغز افزایش پیدا کنه و به راحتی باعث میشه تا احساس شادی بیشتری داشته باشید. اگر در طول روز استرس زیادی داشته اید بهتره در پایان روز یک فیلم کمدی و خنده دار ببینید و از این طریق استرس رو از خودتون دور کنید. این کار به شما کمک میکنه تا فشارهای زندگی رو فرموش کنید و به شما یادآوری میکنه که لازم نیست خیلی در زندگی جدی باشید!

 

به بیرون از منزل بروید

 

پیاده روی

 

اگر در طول روز مدت زمان خیلی زیادی رو در منزل هستید و یا اینکه تمام وقت در دفتر کار مشغول به کار هستید ممکنه احساس استرس زیادی رو تجربه کنید. وقتی بدن نور خورشید رو دریافت نکنه، از ساعت دقیق روز مطلع نخواهد شد و به همین دلیل ممکن هست احساس استرس پیدا کنید.

پس توصیه میشه در طول روز حداقل یک ساعت به بیرون بروید و در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید. پیاده روی و تنفس در هوای آزاد و طبیعی نقش بسیار مهمی در ایجاد احساس شادی و کاهش استرس داره.

 

خوب بخوابید!

معمولا دلیل اصلی استرس های روزانه کمبود خواب هست! اگر شب ها دیر می خوابید و روزها صبح زود از خواب بیدار می شوید احتمالا استرس بیشتری رو هم در طول روز تجربه میکنید. بهترین پیشنهاد این هست که برای خواب شبانه کافی و خوب، برنامه ریزی داشته باشید و در این مورد کوتاهی نکنید. 

 

مطالب پیشنهادی:

نکات مهم کاهش استرس - استرس و دانستنی های مهم آن

تاثیر استرس بر روی سلامت پوست

درمان استرس و اضطراب با 8 راهکار خانگی - اینفوگرافی

برطرف کردن استرس و نگرانی در عرض 5 دقیقه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو