مهاجرت به استرالیا صفر تا صد

منبع: تالاب

128

1398/6/5

22:44


مهاجرت به استرالیا صفر تا صد

در این مطلب میخواهیم اطلاعات کاملی در مورد مهاجرت به استرالیا به شما بدهیم . پس اگر قصد گرفتن اقامت استرالیا را دارید مطالعه کنید.

 

مهاجرت به استرالیا :

مهاجرت به استرالیا با اهداف متفاوت و با ویزا های متنوع انجام میشود . و هر یک از این ویزا ها شرایط خاص خود را دارند . این کشور موقعیت های بسیار خوبی برای کار ، زندگی و تحصیل فراهم می اورد . این کشور مکانی بسیار عالی جهت سرمایه گذاری برای افراد خارجی است و به همین دلیل است که سالانه تعداد زیادی مهاجر از سراسر جهان به این کشور مهاجرت میکنند .

 

اولین قدمی که باید در جهت مهاجرت به استرالیا برداشت تحقیق در مورد نوع ویزاهای موجود برای مهاجرت به استرالیا است . این که بدانیم شرایط و سرمایه ی ما برای کدام ویزا مناسب است و یا بدانیم هدفی که ما برای رفتن به استرالیا در سر داریم چیست و با کدام ویزا و اقامت میتوانیم به آن برسیم .

 

به طور کلی دو نوع ویزای موقت و دائم وجود دارند که در اغلب موارد در ابتدا  به افراد ویزای موقت تعلق میگیرد و بعد از مدتی که افراد با این ویزا در استرالیا زندگی کردند ، با بر آورده کردن شرایطی خاص ویزای دائم نیز به انها تعلق میگیرد و میتوانند تا هر زمان که بخواهند در استرالیا زندگی کنند و برای شهروندی این کشور درخواست کنند .

 

برای اینکه از نوع ویزا و هدف خود مطمئن شوید باید اول قوانین و شرایط مهاجرتی استرالیا را به طور کامل بدانید . مثلا یکی از روش های مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تخصص و مهارت است که چند شرایط کلی برای گرفتن این ویزا وجود دارد این شرایط شامل موارد زیر می باشد :

 

سن زیر 45 سال

مدرک تحصیلی مرتبط

شغل فرد متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد

فرد متقاضی در زبان انگلیسی مهارت داشته باشد . در این راستا مدرک آزمون بین المللی زبان ( آیلتس) باید ارائه شود.

تمامی مدارک تحصیلی ، سوابق کاری و مدارک دیگر فرد متقاضی توسط اداره ی ارزشیابی استرالیا ارزیابی شده باشد و نظر مثبت آنها را جذب کرده باشد .

 

بیشتر ویزاهای استرالیا ویزاهای امتیازی هستند به طوری که تمامی ویژگی های بالا از امتیاز های متفاوتی برخوردار هستند و حداقل امتیاز مورد نظر برای کسب ویزا 65 میباشد . البته در برخی رشته ها و ویزاها ممکن است امتیاز بالاتری نیاز باشد . امتیازات بر اساس سن ، سابقه ی کاری ، مدرک تحصیلی ، مهارت های همسر ، مدرک زبان و اسپانسر داشتن به افراد تعلق میگیرد .

 

جذب مهاجر برای مناطق کم جمعیت استرالیا :

استرالیا قصد دارد در سال جدید تعداد مهاجران بیشتری به مناطق کم جمعیت خود معرفی نماید . دو نوع ویزا برای این امر وجود دارد .

1 : ویزای کارفرمای ناحیه ایی موقت .

2 : ویزای ناحیه ایی دائمی که از سال 2022 امکان پذیر خواهد بود .

این مهاجران میتوانند به هر نقطه ایی از استرالیای جنوبی ، تاسمانی  ، قلمروی شمالی و شهرهای کوچک دیگر که خارج از سیدنی ، ملبورن و پرت بروند و در انجا به زندگی و کار مشغول شوند .

 

هزینه های مربوط به ویزا :

تمامی ویزاها باید مورد بررسی قرار گیرند و از متقاضیان برای این بررسی هزینه دریافت میشود که نسبت به این نوع ویزا این هزینه ها متفاوت خواهد بود . حتی اگر ویزای شما رد شود و با آن موافقت نشود هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده نخواهد شد . در اینجا انواع ویزاها و هزینه های مربوط به درخواست و بررسی آنها آورده شده است :

 

ویزای توریستی برای متقاضیان خارج از استرالیا که 145 دلار هزینه دارد

ویزای سرمایه گذاری که حدود 5375 دلار استرالیا هزینه دارد

ویزای ازدواج که 7715 دلار استرالیا هزینه دارد

ویزای پناهندگی که 40 دلار استرالیا هزینه دارد

ویزای دائم مهارت و تخصص که 4045 دلار استرالیا هزینه دارد

ویزای دانشجویی که 630 دلار استرالیا هزینه دارد

ویزای فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و امیر کبیر که 405 دلار استرالیا هزینه دارد .

 

هزینه ی همراهان فرد متقاضی بنا بر سن ان ها متفاوت خواهد بود . هزینه ی ویزای همسر و فرزندان کمتر از هزینه ی ویزای متقاضی اصلی می باشد و ممکن است نصف یا حتی یک چهارم هزینه ی متقاضی اصلی باشد .

 

بسیاری از متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند بر این باورند که باید حتما از وکیل مهاجرت مشاوره و کمک بگیرند . البته این کار درستی است زیرا میتوان تمامی کارهای خود را بدون هیچ نگرانی به وکیل سپرد و وکیل میتواند در تمامی موارد شما را راهنمایی کند و کارهای مربوطه را انجام دهد . اما در ابتدا باید مبلغی به وکیل پرداخت شود . این مبالغ با توجه به نوع ویزا متفاوت است . مثلا حدود وجه پرداختی به وکلا به شکل زیر می باشد :

 

ویزای توریستی بین 300 تا 1500 دلار استرالیا — ویزای سرمایه گذاری بین 3700 تا 18000 دلار استرالیا — ویزای دائم مهارت بین 2000 تا 5500 دلار استرالیا — ویزای دانسجویی بین 500 تا 2420 دلار استرالیا — ویزای اقامت فرزندان بین 2500 تا 3800 دلار استرالیا — ویزای والدین بین 2000 تا 4200 دلار استرالیا — ویزای ازدواج بین 500 تا 4400 دلار استرالیا .

 

نکات مهم در مورد مهاجرت به استرالیا :

کسانی که به صورت مستقل و بدون حمایت های ایالتی به استرالیا مهاجرت میکنند برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا ظرفیت محدودی دارند . مثلا در رشته ی حسابداری تنها 500 نفر پذیرش میشوند . حتی اگر فرد امتیاز بالایی نیز داشته باشد بعد از پر شدن ظرفیت ، پذیرش نخواهد شد و به سال بعد موکول خواهد شد .

 

کسانی که امتیاز بالا دارند در هر ماه انتخاب میشوند اما زمانی که همه ی افراد با امتیاز بالا انتخاب شدند و نوبت به افراد با امتیاز پایین  رسید باید کسانی انتخاب شوند که زود برای گرفتن ویزا اقدام کرده اند .

 

همانطور که گفته شد بعد از گرفتن اقامت دائم بنا به شرایط خاصی افراد میتوانند برای حق شهروندی استرالیا درخواست دهند . در این راستا افراد باید در آزمون شهروندی استرالیا شرکت کنند و در این آزمون نمره ی قبولی را کسب کنند . این ازمون بیشتر بر روی تاریخ  مدرن  استرالیا ، سبک زندگی و فرهنگ استرالیا ، انتخاب مذهب در استرالیا و برابری حقوق زنان و مردان در استرالیا متمرکز شده است  و افراد باید اطلاعات دقیقی از این نکات به دست اورند تا بتوانند در آزمون پذیرفته شوند . کسانی که خود یا خانواده اشان دارای سوابق کیفری هستند به هیچ عنوان نمیتوانند حق شهروندی استرالیا را کسب کنند .

 

با مراجعه به سایت مهاجرت به دات کام کمی درمورد اقامت اروپا بخوانید و همین میتوانید اطلاعاتی در مورد خرید ملک در ترکیه بدست بیاورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو