روسیه در عربستان کارخانه اسلحه می‌سازد

منبع: برترین ها

62

1398/6/6

23:35


مدیر خدمات فدرال در همکاری‌های نظامی و فنی روسیه اعلام کرد: روسیه قصد دارد قرارداد راه‌اندازی کارخانه اسلحه اتومات AK-۱۰۳ را در عربستان سعودی را امضا و اجرا کند.

ایرنا: مدیر خدمات فدرال در همکاری‌های نظامی و فنی روسیه اعلام کرد: روسیه قصد دارد قرارداد راه‌اندازی کارخانه اسلحه اتومات AK-۱۰۳ را در عربستان سعودی را امضا و اجرا کند.

دیمیتری شوگایف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۹ اعلام کرد: امروز ما در حال اجرای قراردادهای تحویل اسلحه‌های تهاجمی کلاشینکف به عربستان سعودی هستیم و من فکر می‌کنم که ما خط تولید اسلحه‌های AK-۱۰۳ را بزودی در عربستان سعودی استارت خواهیم زد.

گفتنی است، حدود دو سال پیش شرکت صادرکننده تجهیزات نظامی روسیه و شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی در خصوص خرید و بومی سازی محصولات نظامی به توافق رسیدند و قراردادی برای ایجاد شرایط عمومی دستیابی به این هدف در عربستان سعودی برای تولید تفنگ های تهاجمی کلاشنیکوف AK-۱۰۳ بین دو طرف امضا شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در ادامه افزایش نفوذ روسیه در خاورمیانه و گسترش روابط مسکو با ریاض اعلام کرده است که پس از دو سال سرانجام می‌خواهد به دعوت پادشاه عربستان پاسخ مثبت بدهد و راهی ریاض شود.

چند روز پیش وزارت خارجه روسیه خبر داد که میخاییل بوگدانف نماینده پوتین در امور خاورمیانه با خالد کریملی سفیر عربستان در خصوص مقدمات سفر ولادیمیر پوتین به عربستان گفت وگو کرده است.

دو طرف همچنین درباره تحکیم روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کردند و موضوعات کلیدی دستور کار خاورمیانه بویژه حل و فصل اوضاع یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهوری روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین قصد دارد ماه اکتبر سال جاری (میلادی) به دعوت پادشاه عربستان به این کشور سفر کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو