آمریکا: روند رصد نفتکش‌ها توسط ایران مختل شد!

منبع: برترین ها

67

1398/6/7

12:12


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقام های ارشد دولت این کشور مدعی شد که در حمله ای سایبری در ماه ژوئن علیه ایران، یک پایگاه مهم داده های ایران که از آن برای ردگیری نفتکش ها در آب های منطقه استفاده می‌شد از بین رفته است.

برترین‌ها به نقل از رسانه فارسی زبان: روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های ارشد دولت آمریکا که نامشان فاش نشده مدعی شده حملات سایبری مخفیانه، ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران در ردگیری نفتکش‌ها در آب‌های جنوبی ایران را مختل کرده‌است.

به گفته این مقام‌ها حملات در ۲۰ ژوئن/۳۰ خرداد، علیه پایگاه داده‌هایی که ایران برای طرح و برنامه‌ریزی «حملات مخفیانه» به حمل‌ونقل دریایی استفاده می‌کرد، انجام شده‌است.

تاریخ مورد اشاره مقام‌های آمریکایی در گزارش نیویورک‌تایمز به زمانی باز می‌گردد که ایران یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا را سرنگون کرد. ایالات متحده می‌گوید پهپاد در حریم هوایی ایران نبود بلکه در محدوده بین‌المللی قرار داشت.

در ماه‌های مه و ژوئن شش نفتکش در آب‌های اطراف تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفت که ایران هرگونه نقشی در آن‌ها را تکذیب کرد. آمریکا بدون استناد به شواهد مستدل، ایران را مسئول آن حملات می‌داند.

به ادعای نیویورک تایمز مقام‌های دولت ترامپ گفته اند که ایران همچنان برای بازیابی اطلاعات نابود شده در حمله ۲۰ ژوئن و از سرگیری سیستم‌های کامپیوتری مربوطه - از جمله شبکه ارتباطات نظامی - تلاش می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو