کیفیت اینترنت ثابت در صدر شکایت مشترکان

منبع: برترین ها

63

1398/3/10

07:33


موضوعات اینترنتی در صدر شکایت مشترکان از سرویس‌های ICT قرار دارد که اغلب مشکلات در بخش اینترنت ثابت مربوط به عدم جمع‌آوری و کیفیت سرویس است و در بخش سیار به بسته‌های اینترنتی مربوط می‌شود.

خبرگزاری فارس: سامانه ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (195) در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محلی برای ثبت هر نوع شکایت از سرویس‌های شرکت‌های دارای مجوز از این وزارتخانه است و گزارش ماهیانه این سامانه اطلاعات قابل توجهی از وضعیت ارایه سرویس در این بازار و میزان رضایت یا نارضایتی مشترکان از خدمات را ارایه می‌کند.

این گزارش توسط اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تهیه و منتشر می‌شود و دارای بخش‌های متعددی است.

در این سامانه مشترکین می توانند در هفت حوزه کاری شامل اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان دولت و سرویس خدمات ارزش افزوده شکایت ثبت کنند.

ثبت شکایت از طریق دو درگاه سایت و تماس امکان پذیر است که ثبت تعداد ۳۹۴۰ شکایت از طریق سایت و ۸۴۷ شکایت از طریق مرکز تماس نشان می‌دهد مردم با امکان ثبت شکایت از طریق سایت آشناتر هستند.

براساس آخرین آمار این سامانه، بیشترین شکایت مشترکان در حوزه اینترنت و کمترین شکایت ثبت شده در حوزه پست بوده است.

البته این گزارش تصریح کرده که تعداد کم شکایت های ثبت شده در حوزه پست به دلیل عدم شناخت سامانه 195 به عنوان مرکز ثبت و رسیدگی شکایت پستی است و در بررسی‌های انجام شده عدم آگاهی مشترکین در دفاتر پستی از نحوه ثبت شکایت در سامانه 195 مشهود بوده است.

طبق این گزارش، براساس تعداد کل شکایت‌های ثبت شده در تمامی حوزه‌ها، بیشترین نارضایتی از خدمات به ترتیب در حوزه اینترنت با ۲۳۳۸ شکایت‌، در حوزه تلفن همراه ۱۵۴۹ شکایت‌، در حوزه تلفن ثابت با ۷۳۳ شکایت‌، در حوزه تشعشعات با ۷۴ شکایت‌، در حوزه سرویس ارزش افزوده با ۴۴ شکایت‌، در حوزه دفاتر پیشخوان با ۲۸ شکایت‌ و در حوزه خدمات پستی با ۲۳ شکایت‌ بوده است.

اغلب شکایت از شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت ثابت در مشکلات مربوط به قرارداد شامل عدم جمع‌آوری سرویس، کیفیت سرویس اینترنت مشترک بوده است؛ شکایات مربوط به پشتیبانی (نارضایتی از عدم پاسخگویی مطلوب) نیز از دیگر موارد نارضایتی بوده است.

درباره شرکت مخابرات ایران موضوع اغلب شکایات مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس، عدم جبران خسارت مطابق با قرارداد و فروش اجباری سرویس بوده است.

همچنین بررسی موارد شکایت از اپراتورهای موبایل نشان می‌دهد، درباره اپراتور اول بیشتر شکایت‌ها مربوط به بسته‌های اینترنتی، عدم اطلاع مشترکین از فعال‌سازی بسته، عدم آنتن‌دهی، قبض و صورت حساب، درباره اپراتور دوم؛ کیفیت سرویس و سرعت پایین اتصال و دریافت دیتا و عدم آنتن‌دهی شبکه نسل سه و چهار و درباره اپراتور سوم تفاوت حجم استفاده شده بسته‌های اینترنتی و هزینه در نظر گرفته شده (کم‌فروشی) و پاسخگویی نامطلوب بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو