ماندگارترین سریال های محرم در شبکه های مختلف سیما

ماندگارترین سریال های محرم در شبکه های مختلف سیما


منبع: نمناک

369

1398/6/8

15:46


در آستانه آغاز ماه محرم مروری بر ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ماندگارترین سریال های محرم در شبکه های مختلف سیما

کدام سریال های محرمی ماندگار شده اند

سریال های مناسبتی جایگاه ویژه ای در میان سریال های تلویزیونی دارند و اغلب جزو پربیننده ترین ها و ماندگارترین های تلویزیون هستند.

با فرارسیدن ماه محرم شبکه های مختلف تلویزیون در تدارک آماده سازی برنامه هایی به مناسبت این ماه هستند و سریال جزو جدایی ناپذیر برنامه های مناسبتی تلویزیون است که از سالهای دور تا به امروز همواره مخاطبان خاص خودش را داشته است.

به بهانه آغاز ماه محرم مروری بر ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون در چند سال اخیر داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک همراه ما باشید.

پربیننده ترین سریال های محرم در تلویزیون

از همان سالهایی که تلویزیون تنها به دو شبکه محدود میشد اهالی دنیای هنر به فکر ساخت فیلم های مناسبتی بودند و اگر بخواهیم به چند سال اخیر نگاهی بیاندازیم و مروری در ذهنمان داشته باشیم حتما چند سریال محرمی و شخصیت هایی که با این سریال ها ماندگار شدند را به خاطر خواهیم آورد.

سریال شب دهم

شب دهم به کارگردانی حسن فتحی یکی از سریال های محرمی پربیننده و ماندگار است که ماه محرم سال 81 از شبکه یک سیما پخش شد و اغراق نیست اگر بگوییم یکی از ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون است.

سریال شب دهم

کتایون ریاحی و رویا تیموریان در سریال شب دهم

شب دهم روایتی از دلدادگی یک جوان به دختری از تبار قاجار در اواخر حکومت رضاخان است که دختر شرط ازدواج را اجرای تعذیه در ده شب محرم قرار میدهد و همین شرط زندگی حیدر شخصیت اصلی سریال را با بازی حسین یاری که از لات های کوچه بازار بود دگرگون میکند.

سریال شب دهم

بازی حسین یاری و کتایون ریاحی در سریال شب دهم

حسین یاری بازیگر نقش حیدر خوش مرام ، کتایون ریاحی فخرالزمان ، ثریا قاسمی مادر حیدر ، رویا تیموریان عمه فخرالزمان و... شخصیت های ماندگار سریال شب دهم را تشکیل میدادند.

سریال مختارنامه

مختارنامه یکی دیگر از سریال های محرمی ماندگار در تلویزیون است که به کارگردانی داوود میرباقری سال 89 روی آنتن شبکه یک سیما رفت و در سالهای بعد عنوان پرتکرارترین سریال محرمی تلویزیون را از آن خود کرد.

فریبرز عرب نیا

بازی فریبرز عرب نیا در سریال مختارنامه

مختارنامه به قیام مختار ثقفی می پردازد که به خونخواهی امام حسین(ع) بعد از عاشورا قیامی را به راه می اندازد و فریبرز عرب نیا بازیگر نقش اصلی این سریال یعنی مختار ثقفی است.

فریبا کوثری و نسرین مقانلو

بازی فریبا کوثری و نسرین مقانلو در سریال معصومیت از دست رفته

فریبرز عرب نیا در نقش مختار ثقفی ، امین زندگانی در نقش مسلم‏بن عقیل ، رضا رویگری در نقش کیان ایرانی ، الهام حمیدی در نقش زن کیان ایرانی ، عنایت شفیعی در نقش ابن‎کامل ، ژاله علو در نقش مادر مختار ، فریبا کوثری در نقش عمره همسر مختار ، نسرین مقانلو در نقش همسر دیگر مختار ، محمد فیلی در نقش شمر ، رضا کیانیان در نقش حاکم مکه ، محمدرضا شریفی نیا در نقش محمدبن حنفیه ، حسن پورشیرازی در نقش بهرام رنگرز ، ویشکا آسایش در نقش جعده ، داوود رشیدی در نقش حاکم کوفه ، کریم اکبری مبارکه در نقش احمربن شمیط ، فرهاد اصلانی در نقش عبیدالله‏بن زیاد ، انوشیروان ارجمند در نقش رفاعةبن شداد ، جعفر دهقان در نقش مصعب‎بن زبیر ، بهرام شاه محمدلو و محمد صادقی در نقش حاکمان کوفه ، پرویز پورحسینی در نقش میثم تمار و بازیگرانی دیگری که در این سریال ایفای نقش کردند.

سریال معصومیت از دست رفته

معصومیت از دست رفته یکی دیگر از سریال های محرمی است که به کارگردانی داوود میرباقری سال 82 روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

فریبا کوثری و امین تارخ

فریبا کوثری و امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته

معصومیت از دست رفته، جنایت و مکافات دینداران آن زمان در مواجهه با حادثه کربلا را به تصویر می کشد و لغزش شخصیت اصلی داستان( یعنی شوذب که از یاران حضرت علی (ع) است اما در آستانه قیام عاشورا، خزانه دار کوفه میشود) در واقعه کربلا و سکوت وی در برابر امویان را روایت میکند که با عاقبت تلخ کشته شدن پسرش ، دیوانه شدن خودش و کشتن دخترش نمایان میشود.

داریوش فرهنگ

بازی داریوش فرهنگ در سریال معصومیت از دست رفته

امین تارخ شخصیت اصلی داستان معصومیت از دست رفته یعنی شوذب را جلوی دوربین میبرد و فریبا کوثری و سارا خوئینی ها دو بازیگر دیگر این سریال در نقش همسر شوذب هشتند. امین زندگانی ، حدیث فولادوند ، انوشیروان ارجمند ، مرضیه برومند، داریوش فرهنگ و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال سفر سبز

سفر سبز سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود که محرم سال 81 روی آنتن شبکه سه سیما رفت و با به تصویر کشیدن داستانی بکر به یکی از ماندگارترین سریال های محرمی تبدیل شد.

پارسا پیروزفر

بازی پارسا پیروزفر در سریال سفر سبز

سفر سبز داستانی از زندگی دنیل با بازی پارسا پیروزفر است که در ایران متولد شد اما بعد از فرزندخوانده شدن توسط یک خانواده به آلمان برده میشود و در پی دیدن یک خواب برای پیدا کردن خانواده اش راهی ایران میشود و داستان این سریال با این قصه رقم میخورد.

سریال سفر سبز

بازی لادن مستوفی و سارا خوئینی ها در سریال سفر سبز

پارسا پیروزفر، امین تارخ، گوهر خیراندیش، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی ، سارا خوئینی ها، لادن مستوفی ، هایده هائری و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال پریدخت

یکی دیگر از سریال های ماندگار ماه محرم سریال پریدخت به کارگردانی سامان مقدم بود که محرم سال 86 روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

لیلا حاتمی

نقش متفاوت لیلا حاتمی در سریال پریدخت

پریدخت داستانی عاشقانه را در تاریخ معاصر و همزمان با ماه محرم به تصویر کشید و توانست نظر بسیاری از مخاطبان تلویزیون را جلب کند و در لیست ماندگارترین سریال های محرمی قرار بگیرد.

لیلا حاتمی

بازی لیلا حاتمی در سریال محرمی پریدخت

لیلا حاتمی، علی مصفا، داریوش ارجمند، کامبیز دیرباز ،شاهرخ استخری، عباس امیری، مهرداد ضیایی و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال های محرمی تلویزیون که ماندگار شدند+تصاویر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو