عارف: تا زمانی که اصلاحات باشد، نظام دوام دارد

منبع: برترین ها

45

1398/6/8

17:23


رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاحات مردنی و دفن شدنی نیست و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد، تاکید کرد: اگر بنا باشد مقصر برخی اشتباهات جریان اصلاح‌طلب یک یا دو نفر معرفی شود ایرادی ندارد چرا که اصلاحات گفتمان هزینه دادن و قربانی شدن است.

خبرآنلاین: رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاحات مردنی و دفن شدنی نیست و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد، تاکید کرد: اگر بنا باشد مقصر برخی اشتباهات جریان اصلاح‌طلب یک یا دو نفر معرفی شود ایرادی ندارد چرا که اصلاحات گفتمان هزینه دادن و قربانی شدن است.

 محمدرضا عارف در جمع تعدادی از فعالان اصلاح طلب استان خراسان رضوی با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بر لزوم همراهی تمامی ارکان حاکمیت با دولت تاکید کرد و گفت: دولت آقای روحانی دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه بین‌الملل دارد و بی انصافی است اگر مشکلات فعلی کشور را تماما متوجه دولت بدانیم.

عارف: تا زمانی که اصلاحات باشد، نظام دوام دارد

وی با بیان اینکه منکر اشتباهات دولت در سیاست‌گذاری در حوزه اقتصادی کشور نیستم، در عین حال گفت: موانع و مشکلاتی که دولت بر سر راه دارد باید توسط رئیس جمهور به مردم گفته شود باید با مردم صادقانه صحبت کرد و مطمئنم اگر مردم در جریان فعالیت‌ها و موانع قرار بگیرند همراهی بهتری با دولت خواهند داشت.

اهم اظهارات عارف را  می‌خوانید:

* فراکسیون امید و سایر بخش‌های در اختیار اصلاح‌طلبان عملکرد خوبی داشته‌اند که از جمله آن‌ اقدامات می‌توان به اصلاح قانون کاهش مجازات اعدام و تابعیت فرزندان مادر ایرانی اشاره کرد> اما عده‌ای بنا دارند تا کارهای اصلاح‌طلبان دیده نشود و گفتمان اصلاحات هدفگیری شده است.

* حتی در هجمه‌های رسانه‌های خارجی، تمرکز حملات بر روی اصلاح‌طلبان است، چرا که اصلاح‌طلبان از نیروهای اصیل انقلاب هستند و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد، نظام دوام دارد.

* در بسیاری از موضوعات و کارهای فراکسیون امید، علنی و رسانه‌ای شدن موضوع، مانند حل موضوع حصر رسیدن به موفقیت را سخت می‌کند. اصلاح قانون کاهش مجازات برخی از قاچاقچیان موادمخدر از کارهای خوب فراکسیون امید بود چرا که رتبه ایران در بین کشورهایی که مجازات اعدام دارند را چندین پله کاهش داد و در مجامع مختلف بین‌المللی از این اقدام تقدیر می‌شود.

* در انتخابات مجلس دهم دو اشتباه راهبردی انجام دادیم؛ اول این که با حامیان دولت ائتلاف کردیم که در واقع جبهه حامیان دولت نبودند و فقط یک حزب بود و کل جریان اصلاحات با یک حزب فقط ائتلاف کرد و اشتباه دوم مربوط به لیست بستن یا حمایت از اشخاص به صورت سلبی بود، یعنی به دلیل این که فردی رای نیاورد، از افرادی حمایت کردیم.

* بر اساس سیاست دوم، ما در بعضی مناطق از افرادی حمایت کردیم که مشخص بود به محض ورود به مجلس روبروی ما خواهند ایستاد اما به دلیل این که فرد دیگری رای نیاورد از آن‌ها حمایت کردیم، که اشتباه بود.

* نمایندگان مستقل مجلس در حرف و کلام اصلاح‌طلب و همراه ما هستند اما هنگام رای‌گیری‌ها و در بزنگاه‌ها عموما و تقریبا همیشه رای‌هایشان در سبد رقیب فراکسیون امید بوده است.

* اگر بنا باشد مقصر برخی اشتباهات جریان اصلاح‌طلب یک یا دو نفر معرفی شود ایرادی ندارد چرا که اصلاحات گفتمان هزینه دادن و قربانی شدن است.

* اصلاحات مردنی و دفن شدنی نیست و این جریان سیاسی جریان اصیل انقلاب است؛ مگر می‌توانیم در انتخابات حضور نداشته باشیم، البته با توجه به شرایط، جایگاهمان را باید تعریف کنیم.

* هیچکس نمی‌گوید عملکرد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای‌عالی اصلاح طلبان بدون نقص بوده، اما برخی افراد در خصوص بخشهایی از عملکرد شورای عالی اصلاح طلبان انتقاد می کنند که اتفاقا نقطه قوت ما بوده است.

* با توجه به پیروزی های به دست آمده در انتخابات های سالهای اخیر دیدیم که شورای‌عالی اصلاح طلبان توانست در چند انتخابات موفق عمل کند. در هر حوزه‌ای در انتخابات مجلس دهم که اصلاح طلبان کاندیدا داشتند ولی شکست خوردیم، به دلیل منیت حزبی و فردی بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو