خواص شگفت انگیز لیمو ترش تازه

منبع: آسمونی

69

1398/6/9

12:21


افراد کم‌خون‌ می‌توانند در هر وعده غذایی، آب لیموی ترش تازه را به مقدار زیاد به غذای خود اضافه کنند. ویتامین C موجود در لیموترش، جذب آهن از منابع گیاهی از جمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش می دهد.

خواص شگفت انگیز لیمو ترش تازه

خواص شگفت انگیز لیمو ترش تازه

لیمو ترش اثرات درمانی مفیدی در بسیاری از بیماری‌ها دارد و علاوه بر اینکه خون را تصفیه می‌کند، یک ضدعفونی‌کننده قوی نیز محسوب می شود.

لیموترش دارای اثر زیادکننده فعالیت گلبول‌های سفید خون در دفاع از بدن است، مقوی قلب، سیستم عصبی، سمپاتیک، ضدرماتیسم، نقرس، همچنین آرام‌کننده و ضد اسکوربوت، ضدآسم و بندآورنده خون نیز است.

این میوه خون را تصفیه و مخاط را پاک و ضدعفونی می‌کند، همچنین کشنده میکروب نیز است، علاوه بر آن ویتامین C موجود در لیمو عامل تقویت نسوج است.

کارایی لیمو ترش تازه

کارایی لیمو ترش تازه

لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی‌کننده قوی است. اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیموترش را در آن بریزید، آب ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

اگر به سلامت گوشت و ماهی تردید دارید می‌توانید از آب تازه لیموترش استفاده کنید. همچنین برای اینکه مطمئن شوید شیر بریده است یا نه می‌توانید چند قطره از آب لیموترش در شیر بچکانید و بعد هم بزنید. اگر شیر حالت دانه دانه پیدا کرد، معلوم است که بریده است و قابل استفاده نیست. آب تازه لیموترش اثر قلیایی کننده و ضداسیدیته معده دارد، زیرا لیموترش دارای مقداری اسید سیتریک است و هنگامی که این اسید وارد بدن می‌شود جذب و اکسیده می‌شود و پس از تغییراتی تولید کربنات و بی‌کربنات‌های کلسیم و پتاسیم می‌کند که خود باعث قلیایی نگهداشتن خون می‌شود.

محل گزش حشرات را با یک قطعه لیموترش مالش دهید که در درمان و رفع ناراحتی‌های آن کمک می‌کند. برای تقویت لثه‌ها اگر یک برش از لیموترش تازه را بر روی لثه‌ها بمالید باعث تقویت و استحکام آنها می‌شود همچنین برای شادابی و تقویت دستها اگر آب لیمو تازه را به کف دستها ریخته و مالش دهید باعث سلامت و شفافیت دستها می‌شود.

آب لیموترش مخلوط با عسل در دهان باعث از بین رفتن آفتها و التهابات مخاط دهانی می‌شود و قرقره کردن آب لیموترش برای رفع آنژین‌ها موثر است.
همچنین افرادی که دارای پوست چرب هستند باید لوسیون حاصل از لیموترش را صبح و شب به پوست صورت بمالند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کرده، بعد با آب ولرم شستشو دهند و سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنند.

بالا بودن فشار خون، هموفیلی، خونریزی‌های معده و روده، وجود خون در ادرار، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های مربوط به روده، مالاریا، بی‌اشتهایی، رماتیسم و نقرس، دفع رسوبات ادراری و صفراوی، واریس، چاقی، یرقان و استفراغ از جمله بیماری هایی است که مصرف لیموترش در درمان آنها مفید است.
یک برش لیموی تازه در داخل یک فنجان قهوه داغ غلیظ بیندازید و بنوشید، زیرا یک مسکن بسیار مقوی است.

اگر آب یک عدد لیمو را با یک لیوان آب گرم مخلوط نموده و به صورت کمپرس استفاده کنید، برای از بین رفتن نفخ شکم، دل به‌هم خوردگی و سایر اختلالات هاضمه و رفع ترشی معده مفید است.

آب لیموی تازه مخلوط با نصف لیوان آب و کمی عسل، نوشابه بسیار مفرحی است که برای بیماران تب‌دار بسیار موثر خواهد بود.

برای گلودرد، بهترین دارو، لیموترش است.
یک قاشق چایخوری آب لیموترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید، ورم گلو و گلودرد را برطرف خواهد کرد .همچنین برای گرفتگی بینی و زکام کافی است، چند قطره آب لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید.
برای رفع ورم معده و روده باید یک لیموترش را با پوست و هسته له کنید و آن را با یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کرده و به مدت یک ساعت قبل از خواب بنوشید.

برای جلوگیری از خونریزی بینی نیز کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آب لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید، خون دماغ را برطرف خواهد کرد.
پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می‌دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می‌برد.

لیموترش سرشار از ویتامین‌های (آ) و (ب) و به ویژه ویتامین (ث) و دارای آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. در لیموترش اسیدهای زیادی وجود دارد که از همه مهمتر اسید سکوربیک و اسید سیتریک است که از بین برنده اسیداوریک است.

افراد کم‌خون‌ می‌توانند در هر وعده غذایی، آب لیموی ترش تازه را به مقدار زیاد به غذای خود اضافه کنند. ویتامین C موجود در لیموترش، جذب آهن از منابع گیاهی از جمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش می دهد.

0/5 ( 0 نظر )


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو