نکات زیبایی و درمان های خانگی برای پوست خشک

نکات زیبایی و درمان های خانگی برای پوست خشک


منبع: زیبامون

241

1398/6/9

17:46


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با نکات زیبایی و درمان های خانگی برای پوست خشک بیشتر آشنا شوید!

نکات زیبایی و درمان های خانگی برای پوست خشک

با نزدیک شدن به فصل پاییز، آفتاب زودتر غروب می کند، برگها از درخت می ریزند و پوست نیز با گذشت زمان هر روز احساس خشکی بیشتری پیدا خواهد کرد. برخی از افراد که دارای پوست خشک هستند، بدون آنکه متوجه باشند، از محصولات شیمیایی خشک و خشن برای مراقبت از پوستشون استفاده میکنند و از این طریق خشکی پوست رو تشدید خواهند کرد!

به همین دلیل برای مراقبت از پوست خشک باید از روش های خانگی و نکات زیبایی که توسط متخصصان این امر توصیه شده استفاده کنید و طراوت و شادابی پوست رو در طول سال حفظ نمایید. برخی از نکات زیبایی و درمان های خانگی موثر برای مراقبت از پوست خشک رو در این بخش از زیبامون بخوانید.

 

به اندازه کافی آب بنوشید

 

نوشیدن آب

 

هیدراتاسیون، هیدارتاسیون، هیدارتاسیون! نوشیدن آب و مرطوب ماندن بدن نقش بسیار مهمی در مبارزه با خشکی پوست و ایجاد چین و چروک ناشی از خشکی پوست داره. مقدار توصیه شده نوشیدن آب برای بزرگسالان روزانه چیزی در حدود 2 لیتر هست. سعی کنید همیشه یک بطری اب در دسترس داشته باشید و به مروز از آن بنوشید. علاوه بر این نوشیدن چای و سایر نوشیدنی های سالم و مفید و همچنین خوردن میوه های آب دار هم تاثیر خیلی خوبی در حفظ آب بدن خواهند داشت.

 

کره شیا یا شیا باتر (Shea butter)

 

شیا باتر

 

شیا باتر رو میتونیم یکی از درمان های خانگی افسانه ای برای پوست های خشک معرفی کنیم. این ماده خام ارگانیک بوده و عطر خیلی خوبی هم داره و به صورت یک معجزه برای پوست خشک عمل می کند. اسیدهای چرب ضروری موجود در کره شیا، باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای هم برای پوست داره. این ماده طبیعی سرشار از ویتامین E بوده و به صورت موضعی برای هیدارته کردن پوست و بهبود جای زخم و ناهمواری های پوست مورد استفاده قرار میگیره. بهتره بعد از استحمام شیا باتر رو بر روی پوست مرطوب بمالید و اجازه بدید روی پوست بمونه.

 

حمام جو دوسر

 

جو دوسر

 

جو دوسر یکی از محصولات زیبایی و درمان های خانگی موثر برای خشکی پوست هست. بلغور جو دوسر تاثیرات فوق العاده ای برای پوست داره و کمک میکنه تا شرایط اگزما و روزاسه پوست بهبود پیدا کنه، رطوبت پوست رو حفظ میکنه و از التهاب و خشکی پوست هم جلوگیری میکنه. برای استفاده از این روش باید وان حمام رو با آب گرم پر کنید و 1 تا 2 لیوان جو دوسر رو درون آب بریزید و سپس در این آب قرار بگیرید. این حمام خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای برای پوست داره و تمام مشکلات مربوط به پوست خشک رو به سادگی برطرف میکنه.

 

قبل از خواب آرایش صورت رو بشویید

 

شستن آرایش صورت

 

اگرچه آرایش کردن هر روزه برای پوست مناسب نیست اما برخی از افراد ترجیح میدهند هر روز ظاهری مرتب و زیبا داشته باشند و به همین دلیل هر روز آرایش می کنند! شما باید بدونید که پوست برای سالم ماندن نیاز به هوا داره و باید زمان هایی رو بدون آرایش باشه تا ترمیم پوست به درستی انجام بگیره. پس توصیه میشه شب ها قبل از خواب، حتما آرایش صورت رو پاک کنید و اجازه بدید پوستتون برای چند ساعت نفس بکشه. البته بهتره در این مدت به پوست مرطوب کننده مناسب بزنید تا خشکی پوست تشدید پیدا نکنه.

 

استفاده از ماسک موز و عسل

 

موز و عسل

 

یکی از درمان های خانگی شگفت انگیز برای پوست خشک، استفاده از ماسک موز و عسل هست. این ماسک تغذیه رسانی خیلی خوبی برای پوست به همراه داره و کمک میکنه تا رطوبت و شادابی پوست حفظ بشه. برای درست کردن این ماسک باید یک موز رو له کرده و با مقداری عسل ترکیب کنید و سپس روی پوست بمالید. موز یک مرطوب کننده طبیعی و سرشار از پتاسیم برای پوست هست و عسل نیز نه تنها خاصیت مرطوب کنندگی داره بلکه دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و قرمزی پوست رو برطرف میکنه. بعد از استفاده از این ماسک خانگی پوستی شاداب و پر جنب و جوش خواهید داشت!

 

استفاده از آلوئه ورا

 

آلوئه ورا

 

آلوئه ورا یکی دیگه از درمان های خانگی و مناسب برای پوست خشک هست. ژل آلوئه ورا تاثیر خیلی خوبی در برطرف کردن خشکی، خارش و قرمزی پوست داره و برای تسکین مشکلات ناشی از خشکی پوست مثل اگزما و روزاسه نیز بسیار مفید هست. برای استفاده از آلوئه ورا باید مقداری از ژل آن را استخراج کرده و با کرم مرطوب کننده مخلوط کنید و روی پوست تمیز بمالید و از این طریق از تمام خواص الوئه ورا بهره مند شوید.

 

مطالب پیشنهادی:

درمان طبیعی برای خشکی پوست

پوست زیبا و شاداب - 9 روش ساده برای درمان خشکی و بی حالی پوست

۴ بیماری مهم که خود را با خشکی پوست نشان می‌ دهند

مراقبت از پوست - درمان خشکی پوست دست در زمستان

2 روش عالی گلاب درمانی برای پوست خشک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو