سریال پرسروصدایی که بازار کتاب ایران را تکان داد

سریال پرسروصدایی که بازار کتاب ایران را تکان داد


منبع: برترین ها

57

1398/6/10

11:56


بازار کتاب در دومین ماه تابستان شاهد پرفروش شدن اثری به نام «نیایش چرنوبیل» بود، کتابی که مطمئنا با مطرح شدن سریال «چرنوبیل» در ایران در بین علاقه‌مندان محبوب شده است.

خبرآنلاین: بازار کتاب در دومین ماه تابستان شاهد پرفروش شدن اثری به نام «نیایش چرنوبیل» بود، کتابی که مطمئنا با مطرح شدن سریال «چرنوبیل» در ایران در بین علاقه‌مندان محبوب شده است.

سریال پرسروصدایی که بازار کتاب ایران را تکان داد

مهدی درستی: داستان نیمه‌تابستان و بازار کتاب همواره سر درازی دارد که نگو و نپرس، داستانی که هیچ وقت روی خوشی نداشته است و تمامش آه و افسوس بوده و بس، اما گویا امسال قصه از قرار دیگری است و خبری از ناخوشی، افسوس و آه نیست. چرا که مرداد سر سازگاری با بازار کتاب برداشته و اوضاع آنطور که اهالی این بازار می‌گویند نه چندان زیاد اما بر وفق مراد گشته است.

اما خوشی این داستان دوامی ندارد وقتی مدیران کتابفروشی‌ها از منفعت‌طلبی برخی از ناشران و ماهی که از آب گل آلود می‌گیرند می‌گویند، از اینکه قیمت کتاب را بی‌توجه به شرایط مالی مردم روز به روز بیش از اندازه بالا می‌برند و زخم دیگری را بر پیکره کم جان بازار کتاب می‌زنند.

سخن در این باره بسیار است و زمان کم، پس بهتر است حال خود را بیش از این خراب نکرده و سری به آثار پرفروش مرداد بزنیم، جایی که نویسندگان ایرانی و خارجی قلم گرانمایه خود را به رخ یکدیگر می‌کشند و مخاطبان را مسحور خود می‌کنند.

این هفته هم در بازار کتاب نویسندگان خارجی و ایرانی رقابت جذابی داشتند و چهره‌های شاخص ادبی با آثارشان توانستند مخاطبان را جذب کنند، از الیف شافاک و جان استاین بک تا عباس معروفی و محمود دولت‌آبادی.

نکته جالب توجه این ماه پرفروش شدن کتابی درباره حادثه چرنوبیل است، کتابی که به طور حتم پس از پخش سریالی پرسروصدا با همین نام در ایران مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. «نیایش چرنوبیل» نوشته سوتلانا آلکسیویچ.

«چرنوبیل» یک مینی سریال تلویزیونی پنج‌قسمتی بریتانیایی-آمریکایی در ژانر درام تاریخی است. نویسنده و خالق این مجموعه، کریگ مازن و کارگردانی آن برعهده یوهان رنک بوده‌است. این سریال تولید مشترک شبکهٔ کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکه تلویزیونی بریتانیایی اسکای است.

سریال پرسروصدایی که بازار کتاب ایران را تکان داد

سریال پرسروصدایی که بازار کتاب ایران را تکان داد

سریال پرسروصدایی که بازار کتاب ایران را تکان داد

حال سخن کوتاه کنیم و به سراغ جزییات پرفروش‌های مرداد برویم، تلاش‌مان این بود که کتابفروشی‌ها تعداد نسخه آثار پرفروش خود را اعلام کنند. در ادامه با سایر آثار پرفروش نویسندگان ایرانی و خارجی در مرداد آشنا می‌شوید.(ترتیب کتابفروشی‌ها اتفاقی است.)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو