نمایشگاهی برای فرهنگ سازی خرید عکس/ از یک تا نود میلیون تومان در سالانه عکس گالری مژده/ مژده طباطبایی و بابک حقی چه گفتند؟

منبع: ایران آرت

135

1398/6/10

13:40


مژده طباطبایی: از این پس تابستان هر سال نمایشگاه سالانه عکس مژده را برگزار می کنیم

ایران آرت : سالانه عکس گالری مژده با نمایش81 عکس از 74 هنرمندان پیشکسوت و جوان عصر روز جمعه هشتم شهریورماه  در گالری مژده افتتاح شد و این رویداد تجسمی تا پانزدهم شهریور این گالری میزبان علاقه مندان خواهد بود.


گالری مژده که شهریورماه سال گذشته نخستین حراج عکس ایران را در محل این گالری برگزار کرد و با استقبال خوب بازدید کنندگان و مجموعه داران روبرو شد، این بار با برپایی سالانه عکس، تلاش کرده است ضمن نمایش بخشی از توانایی های جامعه عکاسان ایران، شرایط مطلوبی را فراهم کند تا خریداران آثار تجسمی، بتوانند بنا به سلیقه و نگاه هنری شان، خرید عکس را نیز به سبد کالاهای فرهنگی خود اضافه کنند.


در سالانه عکس گالری مژده، 81 عکس از 74 هنرمند به نمایش است. در این نمایشگاه که به نمایشگاه گردانی بابک حقی و همراهی مژده طباطبایی برپا شده، شاهد تنوع نگاه عکاسان هستیم و با توجه به این که بخشی از اهداف برگزار کنندگان رونق افزایی به بازار عکس ایران است ،شرکت کنندگان هیچ محدودیت موضوعی و تکنیکی ندارند.


مژده طباطبایی مدیر گالری مژده درباره این رویداد گفت:" پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین حراج عکس گالری مژده تصمیم گرفتیم که هر سال نمایشگاه سالانه عکس مژده را در تابستان برگزار کنیم. در شرایط  فعلی با توجه به بالا رفتن قیمت کاغذ و چاپ، برپایی حراج عکس به نفع عکاسان نبود وعکاسان با برگزاری آن از نظر اقتصادی صدمه می دیدند. چون در حراج، عکاسان مجبور می شوند قیمت عکس خود را پایین تر از قیمت گالری بگذارند."
او افزود:" هدف ما از سلسله نمایشگاههای عکس، دیده شدن هنرمندان جوان و جا انداختن فرهنگ‌ خرید عکس در جامعه است و اصرار داریم جامعه ایرانی را به این مهم سوق دهیم. مخاطبان خاص ما قبلاً هم آثار عکاسی را می‌خریدند، اما آنها معمولا آثار هنرمندان شناخته شده را خریداری می‌کنند. در حراج و این نمایشگاه به مخاطبان یادآوری می کنیم که نسل نوی عکاسی ایران هم ستایش برانگیزند و باید با خرید آثارشان مورد حمایت قرار گیرند."

سالانه عکس گالری مژده


طباطبایی ادامه داد:" با توجه به این که دوست ندارم در شرایط  بد اقتصادی، عکاسان برای شرکت در این نمایشگاه متحمل هزینه اضافی شوند و مجبور شوند براساس یک تم مشترک عکاسی کنند، از این رو این رویداد را آزاد برگزار می کنیم تا عکاسان بتوانند از امکانات موجود خود برای شرکت در این  رویداد استفاده کنند."


او افزود:" برای برگزاری این نمایشگاه از همکاری گالری های راه ابریشم و ای جی نیز بهره برده ایم و مدیران این گالری ها سخاوتمندانه عکاسان خود را برای شرکت در این نمایشگاه به ما معرفی کردند و آثارشان را در اختیار ما گذاشتند. دراین نمایشگاه اتفاق خوبی نیز برای عکاسان جوان رقم خورد و شاهد نمایش آثار آن ها در کنار آثار پیشکسوتان بودیم. جالب است بدانید برخی از عکاسان جوانی که در این رویداد عکس شان به نمایش درآمد، پیشتر حتی شانس این را نداشتند که در یک نمایشگاه گروهی شرکت کنند."


طباطبایی درباره فروش آثار گفت:" به نظرم استقبال از این نمایشگاه از هر نظر خوب بوده و تا پایان نمایشگاه شاهد رقم خوردن اتفاقات جالب توجهی خواهیم بود. هدف اصلی ما در برپایی این نمایشگاه جاانداختن فرهنگ خرید عکس است. تا پیش از برپایی حراج عکس و این سالانه مخاطبان بیشتر عادت کرده بودند که از تماشای عکس در نمایشگاه لذت ببرند و کمتر به فکر خرید عکس باشند. این نمایشگاه  برای روز نخست نیز فروش خوبی داشت و حتی شاهد فروش تمام نسخه های برخی از عکس ها نیز بودیم."

بابک حقی نمایشگاه گردان این رویداد گفت:" سال گذشته گالری مژده قصد داشت با آثار عکاسان ایرانی در آرت فر تفلیس گرجستان شرکت کند.با این که تمام کارهای نمایشگاه را انجام داده بودیم اما به دلیل بالا رفتن نرخ ارزهای خارجی از برپایی آن نمایشگاه جا ماندیم و همین موضوع موجب شد که اقدام به برگزاری نخستین حراج عکس گالری مژده بکنیم که اتفاقا با استقبال خوبی مواجه شد."

سالانه عکس گالری مژده


او افزود:" در آن حراج که نخستین حراج عکس در ایران نیز به شمار می رفت، 80 عکس به نمایش درآمد که بیش از 35 عکس به فروش رفت و بازخوردهای خوبی از برگزاری آن گرفتیم. پس از برپایی آن رویداد  با توجه به هدف گذاری که در جهت رونق بازارعکس کرده بودیم، به پیشنهاد خانم طباطبایی تصمیم گرفتیم که سالانه عکس گالری مژده را برپا کنیم."
حقی افزود:" نسبت به سال گذشته برای برپایی این نمایشگاه حساسیت بیشتری به خرج دادیم و تصمیم گرفتیم که در کنار عکس های بزرگان، عکس هایی از جوانان عکاس جویای نام را نیز به نمایش بگذاریم. در این نمایشگاه عکس هایی از سه نسل عکاسان ایرانی به نمایش درآمده است."
او افزود: "رویکرد کلی ما برای برپایی این نمایشگاه نگاه هنری و خلاقانه عکاسان است و با توجه به فضای گالری، ترجیح دادیم که عکس هایی که در ابعاد کوچک تر چاپ شده اند را به نمایش بگذاریم تا بتوانیم از حضورعکاسان بیشتری در این رویداد بهره بگیریم."
به گفته حقی، قیمت گذاری عکس ها به پیشنهاد هنرمند و با توافق گالری دار صورت گرفته  و عکس های این مجموعه از یک تا 90 میلیون قیمت گذاری شده است.

دراین نمایشگاه آثاری ازعباس کیارستمی، بهمن جلالی، مهدی سحابی، صادق تیرافکن، سیف‌الله صمدیان،جاسم غضبان پور،رعنا جوادی، شادی قدیریان، سیامک زمردی مطلق، پیمان هوشمندزاده، آرمان استپانیان ، افشین شاهرودی، جاسم غضبان پور، فرشاد فرشته حکمت، محمد فرنود ،مجید کورنگ بهشتی، مهدی مقیم نژاد، مهدی منعم، سروش میلانی‌زاده،جاوید سپهر، بابک کاظمی، جاوید رمضانی، سارا ساسانی، بابک حقی، پری سا فهامی،آبنوس البرزی،جاوید رمضانی،محمدرضا ماندنی، محمد خاکزاد،علی شکری، نیلوفر شریفی، پرهام دیده ور،احسان قاسمی،رومین محتشم،مریم قهرمانی زاده،شهرام احمدزاده، مهدی وثوق نیا، وحید مومن زاده، یعقوب حضوری، وحید تهامی،سهیل بهروزی، سعید صادقی،بهزاد جائز،مهسا مطلیع، هامون محمودی، فرشاد فرشته حکمت، تهمینه گدازگر،آیتای شکیبافر، مریم سعید پور، امیر علیمی،مجید سعیدی، شاهین اسفندیاری، مهرداد عمرانی، حامد نصرآبادیان، کیارش مسیبی،محمد متری، علی تقوایی، مرجانه پورحسین، شیوا خدابخش، الی عابدی،میلاد کارآموز، امید شلمانی،پدرام لسانی، اسرا مدنی، کاوه افرایی،آرمین امیریان،جلال سپهر،فریبرز میر کبیری،تهمینه منزوی،آیین شاهرودی، مهدیه افشار، عطا محمدی،محمد سرخابی،آمنه پرویزی، روزبه روزبهانی، نازلی عباسپور،سلمان سام دلیری،علیرضا گودرزی، مسعود قرائی به  نمایش درآمده است.

سالانه عکس گالری مژده  تا 15 شهریور در گالری مژده واقع در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک 27 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو