نکات مربوط به سایه چشم از مبتدی تا حرفه ای

نکات مربوط به سایه چشم از مبتدی تا حرفه ای


منبع: زیبامون

362

1398/6/10

23:47


برای اینکه آرایش چشم با سایه چشم خیلی زیبا و شیک بشه لازم هست به چند نکته ضروری در این رابطه توجه داشته باشید. نکات مربوط به سایه چشم از مبتدی تا حرفه ای رو در این بخش از زیبامون بخوانید.

نکات مربوط به سایه چشم از مبتدی تا حرفه ای

آرایش چشم با سایه چشم نیاز به مهارت و تمرین خیلی زیادی داره اما بعد از اینکه مهارت کافی در این زمینه رو بدست بیارید، آرایش خیلی شیک و جذابی خواهید داشت و حالت چشم هاتون به زیباترین شکل ممکن دیده خواهد شد. ما در این بخش از زیبامون دات کام به چند تا نکته کاربردی که به شما کمک میکنه تا آرایش چشم حرفه ای و زیبایی داشته باشید، اشاره کرده ایم. این نکات شما رو از سطح مبتدی به حرفه ای میرسونه و باعث میشه تا در آرایش چشم ها حرفه ای تر عمل کنید!

 

نکته شماره 1: آماده سازی و پرایمر چشم

قبل از اینکه شروع به استفاده از سایه چشم کنید، باید ابتدا تمام قسمت های پلک رو آماده کنید تا آرایش چشم بهتر و موندگارتری داشته باشید. برای آماده سازی پلک باید مراحل زیر رو انجام بدید:

 

استفاده از پرایمر سایه چشم

پرایمر مخصوص سایه چشم با برندهای مختلفی در بازار وجود داره که به شما کمک میکنه تا هم پلک رو برای آرایش آماده کنید و هم موندگاری سایه چشم رو افزایش میده. این پرایمر چشم با نام Urban Decay Eyeshadow Primer Potion میتونه جز گزینه های خیلی خوب در این زمینه باشه.

 

بیک کردن پلک ها

اگر پلک هاتون به طور طبیعی حالت روغنی و چرب داره، به احتمال زیاد بعد از آرایش کردن، سایه چشم حل شده و از بین میره. برای جلوگیری از این مشکل لازم هست بعد از اینکه روی پلک ها کرم پودر یا کانسیلر زدید، با استفاده از یک لایه نازک از پودر تثبیت کننده آرایش، پلک ها رو بیک کنید. این کار کمک میکنه تا سایه چشم موندگاری بیشتری داشته باشه. بیک کردن آرایش چیست؟ آموزش روش بیکنیگ صورت

 

سایه چشم پودری

 

نکته 2: سایه چشم رو در اولیت آرایش صورت قرار بدید

آرایش چشم ها باید اولین مرحله از آرایش صورت باشه. زیرا در هنگام آرایش چشم، ریختن سایه چشم بر روی پوست وجود داره و اگر آرایش پوست نداشته باشید، بهتر و راحت تر میتونید اشتباهات آرایش چشم رو پاک کنید اما اگر آرایش پوست رو انجام داده باشید، با هر اشتباه آرایش چشم، ممکنه بخشی از آرایش پوست هم پاک بشه و ظاهر پوست یکدست نخواهد بود.

 

نکته 3: حالت و مدل چشم هاتون رو بشناسید

آشنایی با مدل و حالت چشم ها کمک میکنه تا بتونید زیبایی چشم هاتون رو به بهترین شکل ممکن کامل کنید و با استفاده از نکات آرایش مربوط به هر مدل چشم، زیباترین آرایش چشم و سایه چشم رو انجام بدید. برای اینکه با مدل سایه زدن برای هر مدل چشم بیشتر آشنا شوید، روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید. آرایش هر مدل چشم - اینطوری سایه‌ چشم بزنید!

 

سایه چشم شیک

 

نکته 4: رنگ چشم ها رو در نظر بگیرید

پیدا کردن یک رنگ سایه چشم که تناسب خوبی با رنگ طبیعی چشم هاتون داشته باشه میتونه زیبایی و جذابیت چشم هاتون رو افزایش بده. روی لینک های آبی رنگ کلیک کنید و متناسب با رنگ چشم هاتون ایده های جذاب و جدید رو مشاهده نمایید. 

 آموزش آرایش چشم شیک و جذاب، مخصوص چشمهای قهوه ای،  

مدل آرایش چشم های سبز، آرایش مناسب لنز آبی 

 آرایش صورت - ایده های عالی برای خانم های چشم رنگی.

 

نکته 5: استفاده از ابزار مناسب برای آرایش چشمها

یک مجموعه خوب و باکیفیت از ابزارها و براش های آرایشی میتونه تاثیر خیلی خوبی در حرفه ای تر و زیباتر شدن آرایش چشم هاتون داشته باشه. این ابزارهای باکیفیت به شما کمک میکنن تا رنگ سایه چشم رو به خوبی ترکیب کنید و سایه چشم یکدست و زیبایی داشته باشید. آموزش آرایش چشم، آناتومی + براش و رنگ سایه مناسب

 

سایه چشم رنگی

 

نکته 6: سایه چشم رو به طور حرفه ای ترکیب کنید

برای اینکه بتونید آرایش چشم حرفه ای و بدون عیب و نقص داشته باشید باید در ترکیب کردن سایه چشم حرفه ای شوید و این موضوع فقط با تمرین و تکرار امکان پذیر خواهد بود. شما باید رنگ های مختلف سایه چشم رو به گونه ای روی پلک ترکیب کنید که هیچ مرزی بین دو رنگ سایه چشم وجود نداشته باشه و در نهایت ظاهر یکدست و صافی برای سایه چشم ایجاد بشه. 

 

نکته 7: خط مژه پایین رو فراموش نکنید

استفاده از کمی سایه چشم برای خط مژه پایین کمک میکنه تا چشم های کشیده تر و زیباتری داشته باشید. شما میتونید برای آرایش روزانه از مقداری سایه چشم با رنگ ملایم مثل قهوه ای روشن استفاده کنید و برای آرایش شب، رنگ سایه چشم برای خط مژه پایین رو کمی تیره تر و عمیق تر کنید. نکته ای که باید در این رابطه به اون توجه کنید این هست که خط مژه پایین نباید خیلی تیز و مشخص باشه بلکه باید حالت دودی و هاله ای داشته باشه.

 

پالت سایه چشم

 

نکته 8: برای تشدید رنگ سایه چشم از مقداری آب استفاده کنید

اگر می خواهید رنگ سایه چشمی که استفاده میکنید خیلی پررنگ تر باشه میتونید مقداری کمی آب به سایه چشم اضافه کنید. سایه چشم رو با براش مخصوص بردارید و یک قطره آب روی آن بریزید. این کار کمک میکنه تا رنگ سایه چشم عمیق تر و پررنگ بشه.

 

مطالب پیشنهادی:

سایه چشم - 10 ترفند مهم آرایش چشم

آموزش آرایش چشم ساده با سایه چشم سه تایی

آموزش سایه چشم ساده و شیک دخترانه + ویدیو

آرایش چشم، 6 مدل آموزش سایه چشم ساده و مجلسی + تصویر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو