بازیگر مطرح هالیوود به سراغ تدریس فیلمنامه نویسی در دانشگاه رفته است

منبع: بلاکس آپ

280

1398/6/11

20:04


بازیگر مطرح هالیوود به سراغ تدریس فیلمنامه نویسی در دانشگاه رفته است

براساس تازه ترین اخبار یکی از معروفترین بازیگران مرد هالیوود به سراغ آموزش فیلمنامه نویسی به دانشجویان رفته است. برای اطلاعات بیشتر در ادامه خبر با ما همراه باشید.

بنابر گزارشی که به تازگی منتشر شده است، متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) که در فیلم های تحسین شده ای ایفای نقش داشته، به سراغ تدریس فیلمنامه نویسی در دانشگاه رفته است. مک کانهی در دوران تحصیلی خودش در دانشگاه ارتباطات تگزاس حضور داشته و فارغ التحصیل شده است. طبق خبری که منتشر شده مک کانهی بعد از چند سال دوباره به دانشگاه خودش بازگشته تا اینبار به عنوان استاد از پاییز امسال در دپارتمان رادیو و تلویزیون دانشگاه تگزاس کار خود را شروع کند.

گفته شده که مک‌کانهی از الان به بعد به‌ عنوان معلم و راهنمای سطح بالا در دانشگاه شناخته خواهد شد. مک‌کانهی در دانشگاه تگزاس به تدریس فیلمنامه‌ نویسی تا تولید فیلم خواهد پرداخت.  همچنین دانشگاه تگزاس می‌گوید که مک‌کانهی به‌خاطر اینکه با دانشجویان همکاری فراتر از کلاس‌های درس دارد و به آن‌ها کمک می‌کند، بسیار مورد اعتماد هیات علمی دانشگاه است. در ادامه شاهد تصویری از حضور مک‌کانهی در کلاس درس به‌عنوان استاد نیز منتشر شده که شما در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

باید گفت که مک‌کانهی بیشتر شهرت خود را مدیون بازی در فیلم سینمایی Dallas Buyers Club (باشگاه خریداران دالاس) است. او برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را در مراسم اسکار و گلدن گلوب دریافت کرده است. البته مک کانهی در سریال های تلویزیونی نیز ایفای نقش داشته است. او در سریال True Detective (کاراگاه حقیقی) نقش پررنگی داشت و به خوبی نیز توانست از پس نقش خود بر آید. مک‌کانهی در بیانیه منتشر شده گفت:

من آرزو می‌کردم زمانی‌که در مدرسه فیلم بودم، چنین کلاس‌هایی وجود داشت. کار در کلاس این فرصت را به من داده تا دانشجویان را برای ساخت فیلم آماده کنم. ساختن فیلم و تبدیل فیلمنامه و کلمات روی کاغذ به یک فیلم، هم یک علم و هم یک هنر و فارغ از هر نسل و دوره است. عناصر حقیقت و شادی واقعی در این روند بدون انتها وجود دارد و تمرکز کلاس درس همیشه روی این موضوع خواهد بود.

در تریسی که این بازیگر انجام می دهد،  یکی یا دو فیلم از بازیگران برای هر ترم انتخاب می شود که اغلب کارگردانان این فیلم‌ ها هم به‌ عنوان میهمان برای صحبت با دانشجویان دعوت می شوند. در دوره بعدی دانشگاه محل تدریس مک‌کانهی، قرار است فیلم The Gentlemen (آقایان) به کارگردانی گای ریچی، که فیلم بعدی مک‌کانهی است و فیلم Mud (ماد) به کارگردانی جف نیکولز، تدریس شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو