مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان سند ملی ثبت می شود

101

1398/6/11

22:27


تمامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سند ملی طی تفاهمنامه بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری می‌شود.

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان سند ملی ثبت می شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دوشنبه با حضور در مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی پیش از دیدار با اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید و با توضیحات ارائه شده در جریان روند فعالیت این سازمان قرار گرفت.

قرائت گزارشی از فعالیت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی توسط مدیران این سازمان در نشست وی با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از دیگر برنامه های حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدسعیدرضا عاملی در این سازمان بود.

تبدیل سازمان اسناد و کتابخانه ملی به برند ملی

وی پس از استماع گزارش مذکور، نسبت به نشر دیجیتال و اجتماعی شدن کتابخانه ملی تاکید کرد تا با جدیت دنبال و پیگیری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه همچنین به رجوع بیشتر مخاطبان به پایگاه‌های داده‌ها که جای کتابخانه‌ها را گرفته اند هم اشاره ای کرد و اظهارداشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، باید تبدیل به یک برند ملی شود.

همچنین در ادامه این دیدار، حجت الاسلام عاملی لیستی از دوهزار و ۳۰۰ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۶۳ را برای ثبت و نگهداری در آرشیو ملی با امضای یادداشت تفاهمی به رئیس کتابخانه ملی ارائه داد.

امضای تفاهمنامه برای ثبت و نگهداری اسناد شورای انقلاب فرهنگی در آرشیو ملی

براساس این تفاهمنامه که به امضای دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی رسید مقرر شد تا تمامی مصوبات این شورا از زمان تاسیس تاکنون به‌عنوان سند ملی در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری شود.

در این راستا همچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی لیست ۲۷۰۰ سند دیگر دبیرخانه این شورا را نیز برای اقدامات مذکور به معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ارائه داد.

نقل از ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو