نکات قبل از بارداری، مهمترین موارد

منبع: نی نی بان

131

1398/6/12

02:28


به جرأت می توان گفتن به دنیا آوردن فرزند بزرگترین اتفاق زندگی است. این موجودات کوچک با خود موضوعات ناشناخته ای را به همراه می آورند و شاید در ابتدا پروژه بسیار سختی به نظر برسد. واقعا سخت هم هست، خت و ابدی اما شیرین و متفاوت. واقعا تصمیم به بارداری یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر زوجی است که صرفا منتهی به همان تصمیم و سپری کردن دوره بارداری نمی شود. اینکه آیا آمادگی پرورش یک موجود دیگر آن هم در غالب انسان را داریم، صبر، حوصله و دانشش را چی؟ آیا می دانیم که تربیت کردن و شکل دادن شخصیت یک آدم دیگر چه مسئولیت بزرگیست؟ آیا می دایم که بیشتر مشخصه های شخصیی آدم ها بر می گردد به دوران کودکی؟ قرار نیست با این چیز ها بترسیم فقط قرار است آنقدر آگاهانه و دور از هیجان تصمیم بگیریم که بتوانیم که موجود سالم و مثبت به این دنیا اضافه کنیم و اهمیت موضوع را درک کنیم. درست است که بارداری یکی از ویژه ترین شرایط هایی است که هر زنی تجربه می کند اما ی سری نکات مهم تر وجود دارند که ابتدا باید به /ان ها توجه نی تا وقتی وارد این دوران شدی بدون استرس و دستپاچه شدن بتوانی با آرامش و آگاهی کامل از این تجربه شیرین لذت ببری. مهم ترین نکته این است که برخی راهکار ها را باید از قبل بدانی و برای آن ها آماده باشی. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله مهم ترین نکاتی که باید قبل از بارداری بدانی را معرفی کنیم:
۱. مرز های خود را تعیین کن: زمانیکه باردار می شوی همه سعی می کنند با توجه به تجربیات خود نکات و باید و نباید ها را به تو گوشزد کنند و مطمئنا گیج خواهی شد. در نتیجه تنها با پزشک خود مشورت کن، زیرا او با توجه به شرایط جسمی و روحی تو همه چیز را در نظر می گیرد.
۲. افسردگی پس از زایمان طبیعی است: این موضوع طبیعی بوده و جای نگرانی نیست، زیرا به مرور به حالت قبل باز خواهی گشت، اما در ابتدا مادران نمی دانند که چرا خوشحال نیستند، به خودت سخت نگیر و اجازه بده روند طبیعی طی شود. این حالت روحی حتی ممکن ایت در طول مدت زمان بارداری هم به سراغت آید که می توانی با انجام ورزش های مناسب روحیه خودت و قندک شیرینت را تقویت کنی.
۳. برای مراقبت از نوزاد تمرین کن: امروزه علاوه بر کتاب های متعدد، کلاس های بیشماری وجود دارد که می توانی با تحقیق بهترین آن ها را انتخاب نمایی و تمام نکات را بیاموزی. از نکات حین بارداری و رفتار با جنینی گرفته تا تربیت های پس از به دنیا آمدن نوزاد یا حتی شیوه غذا دادن به او. یادت باشد که با پیدا شدن سر و کله قندک فرصت کم می آوری پس تا زمان داری این کار ها را انجام بده.
۴. حمایت اطرافیانت را از یاد نبر: به یاد داشته باش که نباید تمام کار ها را خودت انجام دهی، زیرا به مرور خسته می شوی. افراد نزدیکت کمک بگیر و مراقبت از نوزاد را بین خودت و همسرت تقسیم کن.
۵. نگران رابطه عاطفی بین خودت و همسرت نباش: نوزاد به مراقبت زیادی نیاز دارد و همین موضوع باعث می شود که رابطه خدشه دار شود. روزانه زمانی را برای حرف زدن و انجام کار های مورد علاقه حتی در کوتاه ترین زمان، اختصاص بده تا استحکام رابطه بیشتر شود.
۶. خستگی و کلافگی طبیعی است: اگر این احساس به تو دست داد، دچار احساس گناه نشو، زیرا همه مادران در دوره ای دچار خستگی روحی و جسمی می شوند. در نتیجه کافی است این موضوع را بپذیری.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو