حواشی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی روحانی

منبع: برترین ها

71

1398/6/12

15:41


پروانه سلحشوری نماینده تهران که در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی پشت تریبون قرار گرفته بود وقتی با همهمه و سروصدای نمایندگان روبرو شد خطاب به مسعود پزشکیان، که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آقای رئیس تا نمایندگان ساکت نشوند ادامه نمی دهم.

خبرآنلاین: پروانه سلحشوری نماینده تهران که در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی پشت تریبون قرار گرفته بود وقتی با همهمه و سروصدای نمایندگان روبرو شد خطاب به مسعود پزشکیان، که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آقای رئیس تا نمایندگان ساکت نشوند ادامه نمی دهم.

جلسه علنی امروز مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی اختصاص یافته بود. جلسه ای که با حواشی نیز همراه بود.

پس از پایان اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش وکیلی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، از حاجی‌میرزایی دعوت کرد تا برای دفاع از خود پشت تریبون قرار گیرد. او به شوخی خطاب به حاجی میرزایی گفت: صرفه‌جویی در وقت بر شانس رای می‌افزاید.

پروانه سلحشوری نماینده تهران هم که در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی پشت تریبون قرار گرفته بود وقتی با همهمه و سروصدای نمایندگان روبرو شد خطاب به مسعود پزشکیان، که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آقای رئیس تا نمایندگان ساکت نشوند ادامه نمی دهم. پزشکیان هم با مزاح خطاب به او گفت: الان که خیلی آرام تر از ابتدای جلسه هستند. شما بخوانید. سلحشوری اما بر حرفش اصرار کرد و گفت من ادامه نمی دهم. نماینده تهران بعد از آرام شدن صحن به نطق خود ادامه داد و به کنایه خطاب به نمایندگان گفت آنهایی که برنامه را نخوانده اند گوش کنند.

مجلس اما با حواشی دیگری نیز همراه بود. حاشیه ای که از زبان علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با ایسنا روایت شده است. بنا به گفته رحیمی سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا که با شعرخوانی هایش در صحن مجلس معروف است، به صورت رسمی و طبق روال طرح سوال از وزرا، سوالی را از آقای حاجی میرزایی به هیأت رئیسه تقدیم کرده است که این اولین سوال از آقای حاجی میرزایی در صورت رأی اعتماد نمایندگان به ایشان برای وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی گفت که این سوال درباره دلیل عدم اجرای قانون پیش دبستانی و حق‌التدریسی ها و نهضت سوادآموزی‌ها است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو