ماسک سیب زمینی برای جوانی و زیبایی پوست

ماسک سیب زمینی برای جوانی و زیبایی پوست


منبع: زیبامون

246

1398/6/12

17:49


در این پست به انواع ماسک سیب زمینی برای لطافت، درخشندگی و زیبایی پوست می پردازیم، با زیبامون همراه باشید.

ماسک سیب زمینی برای جوانی و زیبایی پوست

سیب زمینی سرشار از ویتامین های B  و C  است همچنین حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و آنتی اکسیدان است. سیب زمینی علاوه بر خواص غذایی خود برای پوست بسیار مناسب است و به رفع چین و چروک، رفع جوش، شفافیت پوست، روشن سازی پوست، رفع پف زیر چشم و جوانسازی پوست کمک می کند. در ادامه با آموزش چند ماسک خانگی سیب زمینی، با زیبامون دات کام همراه باشید.

 

ماسک سیب زمینی

 

ماسک سیب زمینی با روغن بادام، روغن زیتون و شیر

• برای آبرسانی به پوست، سیب زمینی پخته شده را پوست بکنید و با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن بادام شیرین و 2 قاشق شیر ترکیب کنید و به هم بزنید تا کاملا نرم شود و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب زمینی و گلاب

• سیب زمینی را رنده کنید و سپس گلاب را به آن اضافه کنید، اگر پوست چربی دارید می توانید چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید و اگر پوست خشکی دارید می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید. ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. همچنین می توانید آب سیب زمینی را با گلاب و آبلیمو ترکیب کنید و به صورتتان اسپری کنید این ترکیب مانند یک تونر طبیعی عمل می کند. و به رفع سوزش، خارش، جوش، کبودی، زخم و التهاب کمک می کند.

 

ماسک سیب زمینی

 

ماسک سیب زمینی برای رفع لک و قسمت های تیره ی پوست

• می توانید سیب زمینی را حلقه حلقه کرده و بر روی قسمت های تیره ی پوست قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید و در هفته چند بار این کار را تکرار کنید. همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را  با کمی شیر ترکیب کنید و بر روی قسمت های لک دار پوستتان بزنید و بعد از چند هفته نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

 

ماسک سیب زمینی

 

ماسک خیار و سیب زمینی

آب سیب زمینی را با آب خیار با هم مخلوط کنید و به پوست صورت و اطراف چشمتان بزنید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این ماسک پف زیر چشم و خستگی چشم را از بین می برد.

 

ماسک سیب زمینی

 

ماسک سیب زمینی و لیمو

• سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را با 2 قاشق آب لیمو ترکیب کنید. سپس در صورت تمایل یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و این ماسک را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. بهتر است هفته ای 3 باز این کار را انجام دهید تا نتیجه ی مطلوب گرفته شود. سیب زمینی و لیمو ترش چربی اضافه ی پوست را از بین می برند و به سفت شدن پوست و منافذ پوست کمک می کند. عسل هم خاصیت مرطوب کنندگی دارد. این ماسک به داشتن پوستی شفاف، درخشان و لطیف کمک می کند.

 

ماسک سیب زمینی

 

ماسک سیب زمینی و گِل سرشور

• آب سیب زمینی را بر روی 2 قاشق گل سرشور ریخته و خمیر به دست آمده را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس آن را بشویید. این ماسک به رفع سیاهی ولکه های پوستی کمک می کند.

از بین بردن جوش با سیب زمینی

• سیب زمینی را رنده کرده و با مقداری آب لیمو ترکیب کنید و بر روی جوش ها قرار دهید سپس آن را با آب سرد بشویید با تکرار این کار می توانید به نتیجه ی دلخواه برسید.

نرم کنندگی مو و کاهش سفیدی مو با آب سیب زمینی

پوست 5 عدد سیب زمینی را با دو لیتر آب بجوشانید و سپس بگذارید روی حرارت کم بجوشد، پوست سیب زمینی را دور بریزید و آب آن را پس از شستشوی مو با شامپو بر روی سر و موهای خود بریزید، این روش طبیعی به کاهش تراکم موی سفید و نرمی و لطافت مو کمک می کند.

 

ماسک سیب زمینی

 

مطالب پیشنهادی:

درمان جوش سر سیاه با ماسک خانگی

ماسک خانگی ضد پیری پوست

چاقی صورت با سیب زمینی

فواید ویتامین A برای سلامتی بدن

نوشیدنی های ضد پیری

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو