صادقی: وزارت اطلاعات به خطای خود اعتراف کند

منبع: برترین ها

80

1398/6/13

00:40


یک عضو فراکسیون امید با اشاره به توضیحات وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پرونده مازیار ابراهیمی گفت که طبق توضیحات آقای علوی در پرونده ترور دانشمندان ۵۳ نفر بیگناه شناخته شده و جمعا به آن ها ۴ میلیارد تومان برای جبران خسارت داده شده است.

ایسنا: محمود صادقی نماینده تهران در رشته توییت هایی در توییتر در توضیح سوال خود از وزیر اطلاعات درباره مازیار ابراهیمی مظنون ترور دانشمندان هسته ای نوشت:« وزیر اطلاعات امروز طبق برنامه همراه با بعضی از مدیران و کارشناسان ذی‌ربط با حضور در کمیسیون امنیت ملی به سؤالات اینجانب درباره ترور کارشناسان هسته‌ای پاسخ داد. پرسش و پاسخ‌ها بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید. به‌علت کمبود وقت قرار شد توضیحات تکمیلی ظرف یک ماه آینده به اینجانب ارائه شود.

بنابراظهار علوی کارشناسان واجا درباره دخالت متهمان در ترورها اختلاف‌ داشته‌اند که پس از بررسی‌ کارشناسی معاون حفاظت واجا عدم انتساب اتهام به آنها محرز شده است. به‌گفته‌ی او متهمان ۵۳ نفر بوده‌اند و پس از احراز بی‌گناهی آنها ۴میلیارد تومان بابت جبران خسارت به آنها پرداخت شده است.

‏طبق گفته‌ی وزیر واجا در کمیسیون امنیت ملی، عامل ترور شهید مسعود علیمحمدی، مجید جمالی فشی بوده و ارتکاب ترور توسط او محرز و به همین دلیل او محکوم به اعدام شده و حکم اعدام او اجرا شده است.

صادقی: وزارت اطلاعات به خطای خود اعتراف کند

‏وزیر واجا درباره این سؤال که آیا اعترافات متهمان ترورهای هسته‌ای در اثر شکنجه بوده و چه برخوردی با مأموران خاطی شده، توضیح روشنی نداد، اما تأکید کرد که از زمان تصدی واجا از طریق آموزش و بازرسی و نظارت دقیق‌تر رویه‌ها اصلاح شده و با برخی از مأموران خاطی برخورد شده است.

‏طبق گفته وزیر اطلاعات، مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان بابت جبران خسارت به آقای مازیار ابراهیمی پرداخت شده است. پاسخ او درباره مسئولیت واجا در جبران کامل خسارات مادی، روحی و حیثیتی وارده به نامبرده، ازجمله خسارات ناشی از عدم اجرای قراردادهای مربوط به صدا و سیما قانع‌کننده نبود.

‏وزیر اطلاعات اکیدا هرگونه ارتباط یا اختلاف نظر واجا با سازمان اطلاعات سپاه در پرونده ترورهای هسته‌ای را رد کرد و اظهار داشت حفاظت اطلاعات سپاه احتمال می‌داده بعضی از متهمان در حادثه‌ی ملارد دست داشته‌اند که با همکاری اطلاعاتی دو نهاد، عدم دخالت آنها در آن انفجار محرز شده است.

‏اینجانب ضمن تحسین اقدامات واجا در جبران اشتباه خود درپرونده متهمان ترورهای هسته‌ای این اقدامات را ناکافی دانستم و گفتم باید با صدور اطلاعیه‌ و حتی پخش مستندی از سیما به خطای خود اعتراف و طبق آموزه‌های امام علی(ع) از آنها عذرخواهی و طبق اصل ۱۷۱ ق اساسی اعاده حیثیت می‌شد.»

اخیرا یکی از شبکه‌های معاند فارسی زبان با پخش برنامه‌ای با محتوای مصاحبه با یکی از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای ادعاهایی را مطرح کرده بود که ربیعی سخنگوی دولت هم در این باره گفت که از مازیار ابراهیمی دلجویی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو