حکم قصاص برای قتل دوست بدهکار به شیوه داعش

منبع: برترین ها

90

1398/6/13

05:51


مرد خشن که پس از قتل هولناک دوست بدهکارش، به سبک داعشی‌ها سر او را بریده بود، با حکم قضات شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد.

جام جم: مرد خشن که پس از قتل هولناک دوست بدهکارش، به سبک داعشی‌ها سر او را بریده بود، با حکم قضات شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به پرونده قتل هولناک یک مرد به سبک داعشی‌ها از شامگاه جمعه ۱۸ آبان سال گذشته و به‌دنبال گزارش قتل مرد جوانی در خیابان حیدرآباد کرج در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پس از حضور ماموران کلانتری در محل، همسر مقتول عنوان کرد؛ من و شوهرم از پنج سال قبل به‌خاطر اختلافاتی که با هم داشتیم جدا از هم زندگی می‌کردیم.

چند روزی بود از شوهرم خبر نداشتم و امروز مقابل خانه‌اش آمدم. یکی از دوستانش به نام سهیل وقتی نگرانی من را دید به پشت‌بام رفت و از آنجا خود را مقابل پنجره خانه رساند و ادعا کرد، جسد شوهرم غرق در خون در حمام افتاده است.

ماموران با دستور قضایی وارد خانه شده و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. ضربات سنگینی به سر مقتول برخورد کرده و قاتل سر او را بریده بود. وسایل خانه به هم ریخته بود و به نظر می‌رسید مرد تنها به نام بهزاد قربانی سرقتی مرگبار شده است.

ماموران در جریان تحقیقات محلی متوجه شدند، بهزاد و دوستش سهیل با هم درگیری داشتند. با کشف این سرنخ، سهیل دستگیر شد، اما منکر قتل شد و گفت: چند روز قبل بهزاد با مرد غریبه‌ای درگیر شد و بعد همراه هم به داخل خانه رفتند. چند ساعت بعد خودروی بهزاد را دیدم که با سرعت از کوچه خارج شد. دیگر او را ندیدم تا این‌که با جسدش روبه‌رو شدم.

در حالی که سهیل منکر قتل بود، ماموران مرد آرایشگری که گوشی مقتول در اختیارش بود را دستگیر کردند که او در تحقیقات گفت: گوشی را از سهیل به قیمت ۲۰۰ هزار تومان خریدم. البته او چند روز قبل سراغم آمد و خواست سیمکارتی داخل آن نگذارم، اما قبل از آن من سیمکارت مادرم را داخل گوشی گذاشته بودم.

با کشف این سند برعلیه تنها مظنون پرونده، او که راهی برای فرار از حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و به قتل دوستش اعتراف کرد.

در ادامه با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شد. در جلسه رسیدگی به پرونده، پدر و مادر مقتول برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند. دختر مقتول هم خواهان قصاص قاتل پدرش شد.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام قتل عمدی و سرقت از مقتول گفت: یک روز از من خواست تا شیر دستشویی خانه‌اش را درست کنم. بعد از این‌که لوله‌کشی خانه‌اش را تعمیر کردم، پولی به من نداد و هربار سراغش می‌رفتم، می‌گفت فردا بیا پولت را بگیر. روز آخر با هم درگیر شدیم و من یک قندشکن از خانه‌اش برداشتم و یک ضربه به سرش زدم.

او به سمت آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت. سد‌راهم شده بود و اجازه نمی‌داد از خانه خارج شوم. به همین خاطر دوباره با او درگیر شدم و چند ضربه دیگر به سرش زدم که غرق در خون روی زمین افتاد. او را به حمام بردم. با خودم گفتم چند ضربه بیشتر به او بزنم هیچ فرقی نمی‌کند و با چاقو گلویش را بریدم.

متهم به قتل ادامه داد: بعد از آن وسایلی مثل تلویزیون، آبگرمکن، لوازم صوتی، موتور یخچال و گوشی تلفن همراه بهزاد را سرقت کردم. گوشی را به آرایشگر محل دادم که باعث لو رفتن ماجرا شد.

پس از دفاعیات متهم، مهدی فیروزرنجبر و محمدیاری ـ قضات دادگاه ـ وارد شور شده و سهیل را به اتهام قتل عمدی به قصاص و به خاطر سرقت به سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند. متهم به قتل ۲۰ روز پس از ابلاغ رای فرصت دارد به آن اعتراض کند تا حکم در دیوان عالی کشور بررسی شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو