احساس قدرت ستاره سینما از پوشیدن لباس بتمن/ نگران بودم نقش را از من بگیرند

منبع: ایران آرت

105

1398/6/13

11:06


رابرت پتینسون که قرار است بتمن بعدی سینما باشد از احساس شگفت‌انگیز پوشیدن لباس این ابرقهرمان گفت.

ایران آرت: "رابرت پتینسون" بالأخره سکوت خود در مورد بازی در نقش "بروس وین" در فیلم ابرقهرمانی "بتمن" (The Batman) به کارگردانی "مت ریوز" را شکست. او به تازگی در مصاحبه با ورایتی راجع به مراحل طاقت‌فرسای تست بازیگری و پوشیدن لباس بتمن برای اولین بار سخن گفته است.

انتخاب پتینسون در تاریخ ۳۱ می گذشته پس از گمانه‌زنی‌های بسیار سرانجام توسط استودیوی برادران وارنر به تأیید رسید، اما چند هفته قبل از آن و در تاریخ ۱۶ می گزینش احتمالی او فاش شد. پتینسون در مصاحبه با ورایتی می‌گوید افشای این گزارش برای او سخت بوده زیرا تصور می‌کرده این اتفاق ممکن است فرصت بازی در نقش "بتمن" را به خطر اندازد. وقتی که انتخاب پتینسون به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی فاش شد، او حتی برای این نقش تست بازیگری هم نداده بود.

پتینسون می‌گوید:‌ "وقتی که آن اطلاعات درز کرد، بسیار خشمگین بودم. همه ناراحت شده بودند. همه‌ی افراد نزدیک به من مضطرب بودند. فکر می‌کردم که این اتفاق همه‌چیز را خراب خواهد کرد."

به گزارش ۳۰نما، از آنجا که فیلمنامه‌ی ریوز قرار است بر روی نسخه‌ی جوان‌تر بتمن تمرکز کند، پتینسون از مدت‌ها قبل یکی از گزینه‌های احتمالی بازی در این نقش در نظر گرفته می‌شد. او می‌گوید: "مدتی بود که بتمن را در ذهن تصور می‌کردم. گفتن ندارد اما ایده‌هایی هم در موردش داشتم و مت را برای ساختن فیلم ترغیب می‌کردم و دائماً درخواست می‌کردم که با هم ملاقات کنیم."

ریوز پس از پایان فیلمنامه می‌پذیرد که با پتینسون دیدار کند، اما فاش شدن احتمال بازی او در نقش بتمن باعث می‌شود که احساس کند تمامی تلاش‌هایش برای جدی گرفته شدن نقش بر آب شود. پتینسون در مورد این اتفاق می‌گوید: "وحشتناک بود. می‌گفتم "لعنتی! آن‌ها بر روی درز نشدن اطلاعات بسیار حساس‌اند، بنابراین آیا این به معنای پایان کار من است؟""

فاش شدن اطلاعات از پروژه موجب خروج پتینسون نشد، اما روند تست بازیگری را سخت کرد. پتینسون خود را با فیلم "فانوس دریایی" برای حضور در جشنواره‌ی کن آماده می‌کرد بنابراین مجبور شد در اتاق هتلش برای نقش بتمن تست بدهد. او بلافاصله پس از اکران "فانوس دریایی" به لس آنجلس می‌رود تا لباس بتمن را به تن کند.

پتینسون در مورد پوشیدن این لباس می‌گوید: "شاید دیوانه‌وارترین کاری بود که در سینما انجام داده‌ام. وقتی که لباس را پوشیدم به مت گفتم: "احساس می‌کنم خیلی تغییر پیدا کرده‌ام!" گفت: "امیدوارم این‌طور باشد! تو به معنای واقعی کلمه لباس بتمن را به تن کرده‌ای."

پتینسون در ادامه می‌گوید: "فوراً احساس قدرت می‌کنید. علاوه بر این بسیار شگفت‌آور است، و عادت کردن به آن به شدت دشوار، بنابراین تلاش برای خو گرفتن با آن تحقیرآمیز است. پنج نفر سعی می‌کنند لباسی را به تن شما کنند. وقتی که آن را پوشیدید، با خود می‌گویید "احساس قدرت می‌کنم." هرچند چند نفر پاچه‌های مرا بالا کشیدند."

پنج روز پس از انجام تست بازیگری اعلام می‌شود که پتینسون نقش بتمن را به دست آورده. روزی که پتینسون از این مسئله آگاه می‌شود با اولین روز فیلمبرداری "عقیده" (Tenet) به کارگردانی "کریستفر نولان"‌ همزمان می‌شود. نولان در سه‌گانه‌ی "شوالیه‌ی تاریکی" سابقه‌ی کارگردانی "کریستین بیل" را در نقش بتمن داشته است. پتینسون در مصاحبه با ورایتی تأیید می‌کند که از نولان در مورد اینکه چگونه می‌شود در لباس بتمن راحت‌تر حرکت کرد سؤالاتی پرسیده است.

انتخاب پتینسون واکنش‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و بسیاری از هواداران از بتمن جدید رضایت نداشتند، اما این بازیگر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. پتینسون می‌گوید با زیر سؤال برده شدن توانایی‌های بازیگری‌اش مشکلی ندارد زیرا به این ترتیب می‌تواند خودش را ثابت کند: "راستش را بخواهید، واکنش‌ها آنقدر که فکر می‌کردم تند نبود. بسیار لذت‌بخش‌تر است وقتی که شما را دست کم می‌گیرند. انتظارات از شما پایین می‌آید." پتینسون در پایان فاش می‌کند که یک بار برای بازی در "محافظین کهکشان" با مارول ملاقات کرده است.

"بتمن" به کارگردانی "مت ریوز" در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ اکران می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو