امنیت مسافران در سفرهای هوایی پس از خرید بلیط ارزان هواپیما

منبع: تاپ ناز

152

1398/6/13

17:56


امنیت مسافران در سفرهای هوایی پس از خرید بلیط ارزان هواپیما

هیچ مسئله ای مانند امنیت نمی تواند در سفر ما مهم باشد. همه ی مسافران در برنامه ریزی خود پیش از سفر سعی در انتخاب امن ترین وسیله ی حمل و نقل را دارند. بسیاری از افراد از خرید بلیط هواپیما اجتناب می کنند زیرا سفر با هواپیما را امن نمی دانند. آیا واقعا چنین است؟ کدام یک امن تر است؟ هواپیما، قطار یا … با توجه به حوادثی که گاها به طور هوایی یا زمینی در سرتاسر دنیا پیش آمده است.

افراد بسیاری نگران این موضوع هستند و به دلیل عدم اعتماد ترجیح می دهند که از وسیله ی نقلیه ی شخصی برای سفرهای خود استفاده کند. این روش همیشه پاسخگو نیست و گاهی افراد مجبور به خرید بلیط هواپیما می شوند. اما آیا این نگرانی درست می باشد؟ در ادامه با سام سیر همراه باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنیم.

همه ی ما شاهد خبرهای نماراحت کننده از سقوط هواپیما یا تصادف سایر وسایل نقلیه شنیده ایم و این موضوع موجب شده است تا نگرانیمان در خرید بلیط هواپیما، قطار و… بیشتر شود. شایان ذکر است که تعداد سفرهایی که با موفقیت انجام می شوند بیشتر از تعداد سفرهایی می باشند که منجر به خسارات یا تلفات می شود. اما این مسئله چیزی از نگرانی مسافران کم نمی کند.

عده ای سفرهای زمینی را امن تر شمرده و آن را ترجیح می دهند اما واقعیت اینطور نیست. ممکن است تلفات و تعداد تصادف های زمینی خودروی شخصی بیشتر باشد اما به علت تعداد سرنشینان کمتر، خیلی به چشم نمی آید. در صورتی که اگر یک هواپیما سقوط کرده و یا قطاری تصادف کند، به علت سرنشینان زیاد این دو وسیله بسیار مورد توجه همگان قرار می گیرد. اما اگر کمی به آمار و ارقام نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که تعداد تصادف و تلفات در وسیله ی نقلیه شخصی مانند خودرو یا موتور سیکلت و پس از آن اتوبوس از هواپیما یا قطار است.

تمامی سفرهای هوایی دارای تجهیزاتی می باشند که برای امنیت و آسایش مسافران تعبیه شده اند. در هنگام خرید بلیط هواپیما می توانید اطلاعاتی در خصوص ایرلاین مربوطه به دست آورید. یکی از اتفاقاتی که به کرات در زندگی ما رخ می دهد، سفر کردن است. بسیاری از سفرها از طریق حمل و نقل هوایی و با خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی صورت می گیرد.

به همین دلیل است که کیفیت، خدمات ارائه شده، فرودگاه ها و حتی سوانح مختلف بسیار مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از ایراداتی که موجب ترس و وحشت همگانی می شود، نقص فنی موتور است. فرض کنید در این لحظه مسافرانی در هواپیما نشسته و به سمت مقصد خود در حال حرکت می باشند. این مسئله کاملا نگران کننده است.

پس از این اتفاق به طور حتم دیگر کسی جرئت خرید بلیط ارزان هواپیما را نخواهد داشت. یکی از کارهایی که همیشه باید به درستی صورت بگیرد جلب اعتماد مسافران می باشد. این کاردر مقایسه با از دست دادن اعتماد بسیار سخت تر است. به همین علت در هنگام مواجهه با شرایط بحرانی کادر پرواز وظیفه ی بسیار مهمی را در قبال مسافران دارند.

آموزش های حرفه ای و استاندار برای تمامی کادر پرواز در همه جای دنیا درنظر گرفته می شود. به این منظور که آن ها آمادگی لازم را در شرایطی مشابه به طور کامل به دست می آورند. نکته ی مهم این است که باید از رویدادهای گذشته برای نجات بیشتر در آینده استفاده کرد.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این امر روز به روز میسر می گردد و به مراتب امنیت پروازهای داخلی و خارجی بیشتر می شود. یکی از مواردی هم که موجب رونق کار در صنعت حمل و نقل هوایی می شود، رضایت و امنیت مسافران است. ادامه ی این مطلب را در بخش دوم ادامه خواهیم داد. شما می توانید برای خرید بلیط ارزان هواپیما از سایت ما اطلاعات کسب کنید.

امنیت مسافران در سفرهای هوایی پس از خرید بلیط ارزان هواپیما

امنیت مسافران در سفرهای هوایی(بخش دوم)

در بخش قبلی به برخی نکات درباره ی امنیت سفرهای هوایی پرداختیم. در این مقاله ادامه ی موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. به حرف های کاپیتان تامی جو در متن ذیل دقت کنید:

وی که یکی از مشهورترین خلبانان زن در هواپیماهای جنگی می باشد و جزء نخستین خلبانان در ارتش آمریکا محسوب می شود گفته است: خطوط هوایی وقت بسیاری را در زمینه ی مدیریت بحران، شرایط سخت در پرواز و کنترل انسانی صرف می کند. آن چه که ما در ظاهر پس از خرید بلیط ارزان هواپیما می بینیم، شاید اینگونه نباشد.

اما واقعیت این است که در پشت پرده تلاش بسیاری برای آماده سازی کادر پرواز و به ویژه خلبان ها می شود. تمام این کارها بدین منظور صورت می گیرد که آن ها قادر باشند در شرایط سخت بحران را کنترل نمایند. با تمام این مطالبی که گفته شد نباید سفر هوایی را یک سفر ناامن دانست.

اگر خیلی از مسائل را با دقت تمام بررسی کنید که حتی خانه هم می تواند جای امنی برای شما نباشد چه برسد به اقدام به سفر و خرید بلیط ارزان هواپیما ، قطار یا … برای مثال در مقایسه با رانندگی سفر با هواپیما حتی دارای امنیت بیشتری هم می باشد. اگر در این جهت فکر کنید آنگاه به راحتی می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را نیز انجام دهید.

قانونی که بدر جهت نظارت بر صنعت هوایی می باشد بسیار سخت گیرانه می باشد. تلاش برای این است که پیش از صدور مجوز برای پرواز داخلی و خارجی مشکلات تشخیص داده شده و برطرف گردد. با این کار از وقوع حوادث تلخ جلوگیری به عمل می آید. خود ایرلاین ها نیز به دلیل حفظ اعتماد مسافران از این سخت گیری ها استقبال می کنند.

حتی با وجود رفع اشکالات پیش از پرواز باز ممکن است با شرایط غیر مترقبه ای در آسمان مواجه شویم. این شرایط تاثیر منفی در روح و روان مسافران خواهد گذاشت. در این خصوص اصلا جای نگرانی نیست زیرا مهمانداران آموزش های لازم را پیش از شروع پرواز به شکلی عملی به مسافران آموزش داده می شود تا در صورت بروز هر مشکلی آمادگی لازم را داشته باشند.

به عنوان مثال به مسافران آموزش داده می شود که در صورت افت ناگهانی فشار کابین چگونه از ماسک استفاده کنند. مسافران باید طوری توجیه شوند که در صورت بروز حادثه آرامش خود را حفظ کنند. زیرا دستپاچگی حتی در شرایطی طبیعی باعث بروز اتفاق بد خواهد شد. مشکلات در هواپیما همیشه به طور جدی نبوده و هر مشکلی منجر به سقوط نخواهد شد. لذا رعایت نکات ایمنی برای مسافران ضروری است.

آژانس هواپیمایی سام سیر با سابقه و کارنامه ی موفق خود توانسته است رضایت مسافران را برای خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی جلب کند. مسافران حتی می توانند از طریق ویدئوهایی که پیش از پرواز برای آن ها پخش می شود، نکات ایمنی را دنبال کنند. آماده سازی مسافران و توجیه ایمنی آن ها فشار زیادی را برای کادر پرواز و به ویژه مهمانداران در پی خواهد داشت. به همین دلیل است که نباید از آن ها انتظار ریلکسی و یا خندان بودن را داشت. آن ها مسئولیت سنگینی در قبال مسافران دارند.

امنیت مسافران در سفرهای هوایی پس از خرید بلیط ارزان هواپیما

دانشمندان علوم رفتاری هرروزه تلاش می کنند تا راه های ساده تری را برای انتقال دادن مفاهیم و درک بیشتر پدید آورند. تکنولوژی نیز خالی از لطف نیست. تجهیزات هواپیماها نیز در حال پیشرفت می باشند. در خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی می توانید اطلاعاتی را نیز در خصوص ایرلاین مربوطه به دست آورید.

با همه ی این تفاسیر سفر هوایی گزینه ی مناسبی برای مسافران می باشد. تنها مسئله ای که در این خصوص باید درنظر گرفت رعایت نکات ایمنی در طول پرواز و حفظ خونسردی می باشد. تا جایی که می توانید با مهمانداران و کادر پرواز همکاری داشته باشید تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

اگر قصد رزرو یا خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، می توانید از طریق موتور جست و جوی سام سیر اقدام به خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت و متناسب با بودجه ی خود کنید.

پابان رپورتاژ آگهی /

 

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو