دفاع عارف از عملکرد فراکسیون اصلاح‌طلبانِ مجلس

منبع: برترین ها

69

1398/6/14

09:58


محمدرضا عارف معتقد است که عملکرد فراکسیون، آن‌طور که بوده در جامعه نشان داده نشده. رئیس فراکسیون امید درباره جلسه اخیر با مجمع روحانیون مبارز توضیح داده است: جمع‌بندی ما این بود که باید یک گزارش کاری بدهیم و در عین حال تعامل‌مان را با نهادهای راهبردی جریان اصلاحات و همچنین احزاب اصلاح‌طلب داشته باشیم که اولین جلسه از این نوع را با مجمع روحانیون مبارز برگزار کردیم.

خبرآنلاین: محمدرضا عارف معتقد است که عملکرد فراکسیون، آن‌طور که بوده در جامعه نشان داده نشده. رئیس فراکسیون امید درباره جلسه اخیر با مجمع روحانیون مبارز توضیح داده است: جمع‌بندی ما این بود که باید یک گزارش کاری بدهیم و در عین حال تعامل‌مان را با نهادهای راهبردی جریان اصلاحات و همچنین احزاب اصلاح‌طلب داشته باشیم که اولین جلسه از این نوع را با مجمع روحانیون مبارز برگزار کردیم.

البته کمیته سیاسی فراکسیون امید جلساتی را با نهادهای اصلاح‌طلبی و نهادهای حاکمیتی داشته است. اما این اولین جلسه‌ای بود که تلاش شد هم دیدگاه‌هایمان را نسبت به مسائل روز و هم عملکرد فراکسیون را مشخص کنیم که جلسه خوبی بود و ان‌شاءالله این نوع جلسات را ادامه دهیم. وی درباره اینکه آیا در این موعد برای گذاشتن این دست جلسات دیر نیست، توضیح داده است: نظر شخصی من این است که ما باید کاری کنیم که مردم اثر آن را ببینند نه وعده بدهیم و ناموفق باشیم که البته این هم خودش راهبردی است و خیلی‌ها این وعده‌ها را بیان می‌کردند. در دولت دوم آقای خاتمی هم بویژه دو سال اول خیلی مورد نقد قرار می‌گرفتیم که خوشبختانه امروز که شاخص‌ها را بررسی می‌کنید می‌بینید واقعاً دولت اصلاحات بخصوص در دولت دوم برجسته است.

این رویکرد را در فراکسیون امید هم داشتیم. به این معنا که اولاً رفتارمان به گونه‌ای باشد که تعامل و همکاری با فراکسیون‌های دیگر داشته باشیم و نخواستیم هر کاری که انجام می‌شود بگوییم ما انجام دادیم یا در نتیجه عملکرد ما و مجلس بود به همین دلیل کمتر گزارش کار می‌دادیم مگر در مواردی که لازم و ضروری بود. عارف افزوده است: در مواردی که مسأله سیاسی و امنیتی می‌شد ما گزارش‌هایی ارائه می‌کردیم. اما در حال حاضر اواخر کار است و من احساس می‌کنم اعضای فراکسیون امید انصافاً بیش از حد مظلوم واقع شده‌اند.

نماینده تهران همچنین گفته است: ما تلاشمان این بود که اخلاق و رفتار را مبنا قرار دهیم و بر این اساس خرد جمعی، حرکت جمعی و مجلس را ارتقا دهیم؛ ما نمی‌خواستیم قد فراکسیون امید را بلندتر نشان دهیم. لذا هر کاری که در فراکسیون امید انجام می‌شد لازم بود با دیگر فراکسیون‌ها هم هماهنگ و تعامل کنیم. شما کافی است به طرح‌هایی که طراح آنها بچه‌های امید بودند نگاه کنید تا ببینید از امضای دوم الی سوم این امضای نمایندگان از فراکسیون‌های دیگر است که پای آن طرح ثبت شده است.

عارف درباره پایش نمایندگان هم گفت: پایش فقط پایش نمایندگان نیست. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عنوان یک نهاد اجماعی اصلاح‌طلبان باید ارزیابی هایی هم داشته باشد. ما در این مسیر فعلا از نمایندگان مجلس شروع کردیم اما در ادامه به سراغ اعضای شوراهای شهر در کلان‌شهرها هم می رویم و آنها را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو