برای پسردار شدن کی نزدیکی کنیم؟

منبع: نی نی بان

356

1398/6/14

11:51


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام. حدود ۲ ماه است برای پسرزایی با همسرم تغذیه داریم. قبل عید جهت اطمینان پیش یک متخصص زنان رفتیم. از آنجا که کلا ما اطلاعاتمان را از ماما و از سایت ها می گیریم کلا متخصص همه را نفی کرد. طوری شد که در مطب خانم دکتر خودم هم رفتم یک بحث علمی کردیم که کلا بی نتیجه ماند ولی نتیجه ای که به ما داد تردید بود و دودلی. یک نظرش برای پسرزایی این بود که با پاک شدن خانمم هر دو روز نزدیکی داشته باشیم که توی همه سایت ها نزدیکی تخمک گذاری را گفتند و با چند روز عدم نزدیکی. کدام صحیح است؟ یا توی تغذیه بعضی سایت ها گفتند بخور و بعضی ها گفتند نخور مثل کاهو، اسفناج، سویا، گوشت و چای.

پاسخ دکتر فاطمه کیخواه، جراح و متخصص زنان و زایمان:
اگر قصد دارید جنین تان صد در صد پسر باشد باید از روش های آزمایشگاهی مانند آی وی اف کمک بگیرید که اگر بارداری با این روش ها اتفاق بیفتد جنین همانی می شود که پدر و مادر می خواهند. چون در آزمایشگاه اسپرم پسردار را جدا می کنند و با تخمک ترکیب می شود. روش های خانگی از جمله رژیم غذایی صد در صد نیستند و ممکن است جواب ندهند. در مورد بخش دیگر سؤال تان هم برای پسر شدن جنین باید در روزهایی که همسرتان تخمک گذاری دارند مقاربت داشته باشید. اگر سیکل ایشان بیست و هشت روزه است معمولا در روز چهاردهم سیکل تخمک گذاری انجام می شود. البته می توانید از کیت های تخمک گذاری نیز استفاده کنید که در داروخانه ها موجود است.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
متخصصان اعلام کردند که زنانی که برای باردار شدن از روش IVF استفاده می‌کنند باید بدانند که احتمال پسر شدن نوزاد آن‌ها بیشتر است.
محققان استرالیایی اعلام کردند که احتمال پسر شدن نوزادانی که از روش IVF متولد می‌شوند 51 درصد تا 56 درصد است.
اما استفاده از روش درمان باروری ICSI (میکرواینجکشن) که برای درمان ناباروری مردان استفاده می‌شود، احتما دخترزایی بیشتر است.
در این روش یک اسپرم توسط سوزن‌های بسیار نازک به قطر 4 میکرو متر (یک بیستم قطر مو) به داخل تخمک تزریق می‌شود و در این روش قسمت اعظم لقاح توسط متخصص جنین‌شناسی در آزمایشگاه انجام می‌شود.
نتایج این تحقیقات در مجله انگلیسی «Obstetrics and Gynaecology» منتشر شده و محققان تولد حدود 14 هزار نوزاد را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.
محققان در این مطالعات تمام نوزادانی را در از روش درمان ناباروری دراسترالیا و نیوزلند در سال‌های 2002 تا 2006 متولد شده‌اند را مور بررسی قرار دادند.
در روش IVF تخمک از خانم گرفته می‌شود و این تخمک در محیط آزمایشگاه در مجاورت اسپرم قرار می‌گیرد و در محیط آزمایشگاه لقاح و باروری انجام می‌شود.
در روش IVF احتمال پسر شدن نوزادان بین 51 تا 56 درصد است که افزایش احتمال پسر شدن نوزاد به زمان گرفتن تخمک بستگی دارد.
در روش ICSI احتمال پسر شدن نوزاد 49 درصد است و همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که در روش باروری طبیعی احتمال پسر شدن نوزاد 51 درصد است.

برای پسردار شدن کی نزدیکی کنیم؟


روش آی وی اف
این روش بیشتر برای درمان نازایی به کار می رود نه تعیین جنسیت؛ چون تهاجمی و گران است. اما به هر حال عده ای هم آنقدر دلشان پسر می خواهد که حضارند معایب این روش را تحمل کنند.
در روش آی وی اف تخمک از بدن مادر خارج می وشد و در آزمایشگاه با اسپرم ترکیب شده و سپس به بدن مادر منتقل می شود.

برای پسر دار شدن چه قدر روی این روش حساب کنیم؟
100 درصد.

روش آی یو ای
این روش هم جزو متدهای توصیه شده برای درمان ناباروی است که بر خلاف آی وی اف، تهاجمی نیست.
بلکه اسپرم هایی که قرار است پسر ساز باشند از نمونه ای که شما به آزمایشگاه می برید جدا شده و سپس متخصص آن ها را استفاده از یک کاتتر وارد بدن مادر می کند.

برای پسر دار شدن چه قدر روی این روش حساب کنیم؟
70 تا 80 درصد.

روش میکروسورت
 روش میکروسورت جزو متدهای نسبتا جدید تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری است که از دهه 90 باب شد و با استفاده از یک روش آزمایشگاهی اسپرم‌ های دختر ساز را از اسپرم های پسر ساز جدا می کند.
اسپرم جدا شده نه به روش طبیعی بلکه با استفاده از مداخلاتی مانند آی وی اف (IVF) یا آی یو ای (IUI) به رحم مادر فرستاده می‌ شوند.

برای پسر دار شدن چه قدر روی این روش حساب کنیم؟
اگردنبال داشتن پسر هستید تا 81 درصد می توانید روی این متد حساب کنید.

روش پی جی دی (PGD) یا تشخیص ژنتیک قبل از لانه گزینی
آزمایش ژنتیک برای کسانی که تحت آی وی اف باردار می شوند ضروری است و پی جی دی یکی از روش هایی است که به کمک آن آزمایش ژنتیکی پیش از لانه گزینی رویان انجام می شود.
البته پی جی دی به طور اختصاصی برای تعیین جنسین جنین طراحی نشده بلکه قرار است با این روش سالم یا معیوب بودن رویان ها مشخص شود تا احتما تولد نوزاد با مشکلات ژنتیکی و مادرزادی کم شود.
با این حال به دلیل اثر بخش بودن جزو محبوب ترین روش های تعیین جنسیت در دنیاست.

برای پسر دار شدن چه قدر روی این روش حساب کنیم؟
صد در صد. اما بهتر است این نکته را هم بدانید که این روش گران و نسبتا تهاجمی است و نیاز به بیوپسی دارد.
بنابراین اگر می توانید درد و عوارض احتمالی ناشی از مصرف داروها از قبیل افزایش وزن را تحمل کنید، دست به این کار بزنید.

روش شتل
توضیح بسیار ساده و ابتدایی روش شتل برای تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری این است که اسپرم هایی که شما را پسر دار می کنند بسیار سریع تر از اسپرم هایی حرکت می کنند که برای دختردار شدن لازم است.
پس اگر پسر می خواهید باید حدود 12 ساعت بعد از تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید.
البته شتل جزو روش های خانگی است و اگر چه پایه گذار این روش معتقد است که 50 تا 70 درصد موثر بوده، ولی هیچ آمار دقیق جهانی در دست نیست بنابراین شاید باید کمی به شانستان هم اطمینان کنید.
از آنجا که در این روش قرار نیست فرد داروی خاصی بخورد یا تحت جراحی قرار بگیرد، بنابراین خیلی‌ ها از روش شتل استقبال می کنند ولی چون تعیین زمان دقیق تخمک گذاری کمی سخت است و زن باید هر روز قبل از بیرون آمدن از تخت خواب دمای بدنش را کنترل کند، بنابراین بعضی ها هم هستند که ترجیح می دهند روش های ساده تر را انتخاب کنند.

برای پسر دار شدن چه قدر روی این روش حساب کنیم؟
پایه گذار روش شتل می گوید 50 تا 70 دردص، اما بهتر است بدانید هیچ تضمینی وجود ندارد.

روش اریکسون
پایه و اساس روش اریکسون و شتا تقریبا یکسان است؛ یعنی در این روش هم سرعت حرکت اسپرم های پسرساز قرار است شما را به نتیجه دلخواهتان برساند، با این حال این دو روش تفاوت اساسی با هم دارد و آن هم اینس است که در روش اریکسون اسپرم پسر ساز با روش IUI به بدن مادر منتقل می شود.
البته نگران نباشید IUI روش تهاجمی نیست و خیلی هم گران تمام نمی شود.

برای پسردار شدن کی نزدیکی کنیم؟


برای پسر دار شدن چه قدر روی این روش حساب کنیم؟
50 تا 80 درصد. در ضمن این احتمال را هم در نظر داشته باشید که ممکن است نیاز به تکرار IUI باشد.

روش ویلان
تغییرات بیوشیمیایی بدن خانم ها پاسه روش ویلان را تشکیل می دهد. بنابراین توصیه می شود.

برای پسر دار شدن چه قدر روی این روش حساب کنیم؟
50 تا 60 درصد.
د که در روزهای خاصی از چرخه قاعدگی آمیزش داشته باشید که جنینتان پسر شود. زمان توصیه شده برای مقارت در روش ویلان 4 تا 6 روز قبل از بالا رفتن تدریجی دمای بدن است.

سایر روش ها
ساده ترین راه برای پسردار شدن دنبال کردن راه حل های خانگی و رژیم های غذایی است.
به جای اینکه روش های پزشکی که هزینه های هنگفت و عوارض جانبی بسیاری دارند را امتحان کنید این روش های ساده و کاربردی را دنبال کنید.
این روش ها بسیار کم هزینه اند و فقط با تغییرات خاص در بدن خانم ها به پسردار شدن کمک می کند:

استرس کمتر برای پسردار شدن
شغل پدر بچه به شدت در فرزند آوری زوج تاثیر دارد. آمار ها نشان می دهند احتمال پسردار شدن در افرادی که در محیط های استرس زا کار می کنند و در معرض آلودگی های مختلف مانند دود سیگار یا کشیدن سیگار هستند، کمتر است.
مثلا شغل هایی مانند رانندگی، تکنیسین های کارخانه های بزرگ و حتی خلبان ها که دائما در استرس اند بیشتر دختردار می شوند.

بهترین زمان داشتن رابطه
همه می دانند که باید در روز های تخمک گذاری رابطه داشته باشند تا احتمال فرزند آوری را بیشتر کنند اما داشتن رابطه در یک زمان خاص در تخمک گذاری احتمال پسر شدن فرزند شما را بیشتر می کند.
بیشترین احتمال پسردار شدن داشتن رابطه جنسی از ۲۴ ساعت قبل از تخمک گذاری تا ۱۲ ساعت بعد از آن است. برای این کار حتما باید تاریخ دقیق تخمک گذاری را بدانید.

اندازه گیری PH بدن
بدن هر انسانی PHخاصی دارد که با عوامل مختلف مانند بیماری ها، مواد غذایی و خصوصیات ژنتیکی تغییر می کند. معمولا ساختار بدن بیشتر حالت اسیدی دارد اما اسپرم ها بیشتر در محیط های قلیایی زنده می مانند.
اما سوال اینجاست که محیط بدن و به خصوص ناحیه تناسلی شما قلیایی است یا اسیدی؟ این کار با خریدن دستگاه اندازه گیری PH امکان پذیر است که در داروخانه ها قابل دسترسی است.
احتمال پسردار شدن در محیط های قلیایی بیشتر است.

خوردن لیمو بیشتر
لیمو در دسته مرکبات است و همه فکر می کنند این میوه بدن را اسیدی می کند اما این باور غلط است. با خوردن لیمو محیط بدن قلیایی می شود و احتمال پسردار شدن زیاد می شود.
پس اگر می خواهید پسردار شوید حتما لیمو را در رژیم غذایی خود جای دهید.
بهترین روش استفاده لیمو درست کردن لیموناد تازه بدون شکر است. هرگز لیمو را با شکر استفاده نکنید چون بدن شما اسیدی می شود و نتیجه عکس می گیرید. استفاده آبلیمو همراه با سالاد هم توصیه می شود.

بیشتر ژلاتین بخورید
یکی از روش های پسردار شدن افزایش سطح تستسترون بدن است. هر چه سطح تستسترون در بدن بیشتر باشد احتمال داشتن فرزند پسر بیشتر است.
مصرف ژلاتین را در برنامه روزانه خود جای دهید. خوردن ژلاتین باعث به وجود آمدن آمینو اسید های زیادی در بدن می شود و به هضم راحت تر غذا کمک می کند.
از طرفی هم اسپرم هایی که در محیط های مغذی نگه داری می شوند احتمال پسر شدن فرزند را بیشتر می کنند.

برای پسردار شدن کی نزدیکی کنیم؟


نوشیدن چای اسطوخودوس
نوشیدن چای اسطوخودوس علاوه بر داشتن آرامش به پسردار شدن هم کمک می کند. ترکیب این چای با رزماری هم بسیار مفید است.
قبل از خواب یک فنجان چای اسطوخودوس بنوشید یا پایین شکم خود را با روغن اسطوخودوس یا کرم حاوی اسطوخودوس ماساژ دهید که به قلیایی شدن بدنتان کمک کند.
همه ی این روش هایی که گفته شد با هزینه بسیار کم قابل اجرا هستند و به پسردار شدن کمک می کنند و حتی اگر نتیجه ای نگیرید ضرری نکرده اید چون هیچ کدام از این توصیه ها عوارض جانبی ندارند.
 
 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو