چرا شرقی ها با چاپ استیک غذا می خورند؟

چرا شرقی ها با چاپ استیک غذا می خورند؟


منبع: نمناک

239

1398/6/14

12:48


چاپ استیک نام وسیله ایست که شرقی ها با آن غذا می خورند جالب است بدانید که نحوه قرار دادن این وسیله روی ظرف می تواند مفهوم خاصی داشته باشد.

چرا شرقی ها با چاپ استیک غذا می خورند؟

چرا نژاد های آسیایی از چاپ استیک استفاده می کنند؟ 

تقریباً 4000 - 5000 سال پیش در چین، اولین ورژن از چیزی مثل چاپ استیک برای پخت و پز استفاده می شده است (آن ها برای کار با ظروف پر از آب داغ یا روغن عالی هستند) و به احتمال زیاد از شاخه ها ساخته می شدند , با اینکه تعیین تاریخش دشوار است اما به نظر می رسد که حدود 500 تا 400 سال بعد از میلاد از آن ها به عنوان وسایل غذا خوری استفاده می شد.

عاملی که در این تغییر نقش داشت، افزایش جمعیت در سراسر کشور بود و در نتیجه منابع به خصوص برای پخت و پز بسیار کمیاب شدند و مردم شروع به بریدن غذا های خود کردند تا سریع تر آشپزی کنند.

تکه های کوچک و لقمه ای ، چاقوها را از رده خارج می کردند، چون همانگونه که در نمناک اشاره شده است تعداد کمی از آن ها مانده بود و با این حال برای خوردن با چاپ استیک که از مواد ارزان قیمت و به راحتی ساخته می شدند، عالی بودند و بنابراین به یک روند معمول تبدیل شد.

کاهش محبوبیت چاقو در این مناطق نیز می تواند به آموزه های کنفسیوس که یک گیاه خوار بود، نسبت داده شود. او معتقد بود که چاقوها برای خوردن مناسب نیستند.

به همین دلیل است که باور بر این است که چوب غذا خوری چینی به طور سنتی به نوک تیزی ضربه وارد می کند و در نتیجه برخی از انتخاب های ضعیف برای استفاده از غذا را با یک چنگال امتحان می کنند.

چاپ استیک

علت استفاده از چاپ استیک

استفاده از چاپ استیک از چه زمان رایج شد؟

در حدود یک قرن بعد، چوب غذاخوری به کشورهای دیگر آسیایی مانند ژاپن، کره و ویتنام نیز منتقل شد و یک تفاوت متمایز بین چوب غذاخوری ژاپنی و چینی این بود که اولی از یک تکه از بامبو ساخته شد که به پایه متصل بود.

علاوه بر این، چوب غذاخوری ژاپنی در اصل برای مراسم مذهبی مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به تفاوت های آن ها، چوب غذاخوری در هر دو کشور محبوب شدند و هنوز هم به عنوان وسیله غذا خوری اصلی انتخاب می شوند.

در حالی که چاپ استیک اولیه اغلب از مواد ارزان قیمت ساخته نمی شد، مانند بامبو و بعد چوب غذاخوری نقره در زمان سلسله ای چینی برای جلوگیری از مسمومیت غذایی مورد استفاده قرار گرفت.

اعتقاد بر این بود که اگر آن ها با هر گونه زندگی سمی در تماس باشند، ظروف نقره به رنگ سیاه تبدیل خواهند شد و متاسفانه برای آن هایی که در این روش دخیل هستند، نقره وقتی که با امثال سیانور یا آرسنیک و دیگر سموم در تماس باشد سیاه نمی شود.

اما به طور حتم اگر ماده ای از سیر، پیاز یا تخم مرغ گندیده باشد، قطعاً تغییر رنگ خواهد داد که همه آن ها سولفید هیدروژن را آزاد می کنند که با نقره واکنش می دهد و باعث تغییر رنگ خواهد شد. 

برای هر کسی که تا به حال برای خوردن برنج با چوب غذاخوری مشکل داشته باشد، ممکن است تعجب آور باشد که چرا کسی این ظرف مخصوص را برای مصرف چنین غذاهایی انتخاب می کند و شاید یکی از اولین وسایل آشپزخانه مانند قاشق در اینجا بهتر عمل می کند.

اما همانطور که می بینید ، در آسیا اکثر برنج یا یک نوع دانه های کوتاه یا متوسط غالباً با نشاسته هایی تهیه می شوند که به ویژه چسبناک یا توده ای هستند و به این ترتیب، چاپ استیک ها به هم متصل می شوند و به راحتی غذا برداشته می شود.

در مقایسه، بسیاری از غربی ها برنج گندم بلند (اغلب بسیار فرآوری شده)، با چربی بسیار زیاد و دانه های جدا از هم می خورند که خوردنش با چوب غذا خوری دشوار است.

چاپستیک چوبی

دشواری های غذا خوردن با چاپ استیک

سایر دانستنی ها درباره چاپ استیک

قاشق های باستانی در چین گاهی نوک تیزی داشته اند که به عنوان یک چنگال یا چاقو استفاده می شدند.

در خرابه های "یین" اولین نمونه های نوشته های چینی و اولین چوب غذا خوری یافت شدند.

آن ها یک مجموعه برنزی بودند که در یکی از مقبره ها در سایت پیدا شدند. 

به طور سنتی, چوب غذاخوری چینی از چوب یا بامبو ساخته می شود که " ناتمام " است و در مقایسه, چوب های غذاخوری ژاپنی تمام می شوند. 

رسوم چاپ استیک نیز عامل بسیار مهمی در فرهنگ و تاریخ آسیا است و آن ها همچنین که در بخش سرگرمی نمناک گفته ایم می توانند به میزان زیادی از کشوری به کشور دیگر و از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند, اما به طور کلی در فرهنگ سنتی چین تکه کردن غذا با چاپ استیک کار اشتباهی است.

همچنین گشتن ظرف غذا در این کشور ها کار مرسومی نیست و این را " کندن قبر " می نامند و بسیار خشن تلقی می شود.

و یا زدن چوب غذاخوری بر لبه ظرف، چیزی است که گداها برای جلب توجه انجام می دهند.

همچنین اشتباه گرفتن چاپ استیک در کودکان نشان دهنده این موضوع است که والدین برای تربیت ضعیف عمل کرده اند.

آداب جالب استفاده از چاپ استیک در کشورهای مختلف 

رسوم در فرهنگ ژاپنی:

روی هم گذاشتن چوب غذاخوری روی میز و عمودی گذاشتن چوب غذاخوری تان در برنج کاری است که برای مراسم تشییع جنازه انجام می شود. 

دادن غذا با چوب غذاخوری تان به اشخاص دیگر نیز کار خوبی به نظر نمی رسد.

چوب غذاخوری

از چاپ استیک چه می دانید؟ 

استفاده از چاپ استیک چه زمان ناپسند است؟

رسوم در فرهنگ تایوان:

گاز گرفتن چوب یا گذاشتن آن ها برای مدت طولانی.

از چوب غذاخوری برای برداشتن محتویات ظرف سوپ استفاده کردن.

گذاشتن چوب غذاخوری روی میز از نظر این افراد اصلا کار مورد پسندی نخواهد بود. 

رسوم ضعیف در فرهنگ کره:

برداشتن لوازم غذا خوری قبل از بزرگ ترها.

نزدیک آوردن کاسه به دهان برای خوردن.

استفاده از چوب غذاخوری برای خوردن برنج, مگر اینکه شما به عنوان کسی با کلاس پایین تر باشید و باید در عوض از قاشق استفاده کنید ، این کارها نیز مرسوم و مناسب نیستند.

تاریخچه چاپ استیک

آداب و رسوم استفاده از چاپ استیک 

رسوم در فرهنگ ویتنامی:

اگر چوب غذاخوری را به شکل یک v, زمانی که خوردن را تمام کردید, قرار دهید و بلافاصله غذا را از روی میز بردارید و میل کنید و در هنگام انتخاب غذا, چوب غذاخوری خود را در دهانتان قرار دهید نیز کارهای مناسبی نیستند و از دیدگاه این مردم جالب و شایسته تلقی نمی شوند. 

حقایق جالب و خواندنی در مورد چاپ استیک + تاریخچه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو