چه سوغاتی هایی را می توانیم از سفر به آگرا همراه ببریم؟

چه سوغاتی هایی را می توانیم از سفر به آگرا همراه ببریم؟


منبع: همگردی

159

1398/6/14

21:04


کشور هند که یکی از کشورهای پر جمعیت جهان به حساب می آید و در قاره آسیا نیز قرار گرفته، از جمله کشورهایی است که از نظر فرهنگی، هنری و حتی زبان رایج و محلی با کشور ایران اشتراکات زیادی دارد. این کشور که لقب کشور رنگ ها را از آن خود کرده، دارای شهرهای کوچک و بزرگ زیادی است که همه ساله با آغوش باز از گردشگران و علاقمندان استقبال به عمل می آورند، گردشگرانی که به شوق دیدن آثار تاریخی، طبیعی فرهنگی و مذهبی راهی شهرهای مختلف این کشور می شوند و دوست دارند که با این کشور آشنا شوند و دیدنی های آن را از نزدیک مشاهده کنند. طبق آماری که در سال گذشته از آژانس های هواپیمایی کشور منتشر شد، میزان قابل ملاحظه ای از سفرهایی که از کشور ایران صورت گرفته، به مقصد یکی از ده شهر پر آوازه کشور هند بود. از بین این شهرها، شهر آگرا یکی از گردشگر پذیرترین شهرهای این کشور به حساب می آید، شهری که با داشتن جاذبه های متعدد توانسته که هر نوع سلیقه ای را پاسخ دهد. بدون شک، گردشگران پس از بازدید از قسمت های مختلف شهر به دنبال خرید بهترین سوغات آگرا هستند که بتوانند همواره یاد و خاطره این شهر دیدنی را برای خود و دوستان نزدیکشان زنده نگه دارند. به همین دلیل، مراکز خرید و بازارهای محلی شهر آگرا به دنبال ارائه هرچه بهتر محصولات خود هستند، محصولاتی که الهام گرفته از فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی و محصولات کشاورزی هر شهر و دیاری هست. آگرا نیز از این قاعده مستثنی نیست و سعی داشته تا زیبایی ها و رنگ های خیره کننده ای را که در شهر دیده می شوند، در قالب سوغاتی های نفیس بگنجاند و به کشورها و نقاط مختلف جهان ارسال کند. این کالاها که از کنار بنای باشکوهی چون تاج محل که نماد عشق در جهان است به دست جهانیان می رسند، زیبایی ها و فرهنگ خود را به آن ها ارزانی می کند. اگر می خواهید با معروف ترین سوغات آگرا آشنا شوید و سبد خرید سوغات هایتان را در زمان سفر به این شهر رنگین تر کرده، تا انتها ما را همراهی کنید.

شهر آگرا

ماکت های کوچک

همانطور که در ابتدای نوشتار معروف ترین سوغات آگرا بیان شد، شهر آگرا دارای جاذبه های دیدنی و چشم نواز زیادی است که یکی از این جاذبه ها شهرت جهانی دارد. این جاذبه که به عنوان نماد عشق در جهان شناخته می شود، بنای تاج محل بوده که با زیبایی هرچه تمام تر چون مراوریدی در کنار رودخانه جاری در شهر آگرا می درخشد و تحسین تمام گردشگران را از آن خود کرده است. زیبایی بی حد و حصر و شگفت آور این بنا سبب شده تا اهالی شهر آگرا به این فکر بیفتند که این نماد خیره کننده را به جهانیان بشناسانند و به همین دلیل، تصمیم گرفته اند تا ماکت های کوچکی از این جاذبه را با استفاده از سنگ های نیمه قیمتی و مرمرین طراحی کنند و با کمک گرفتن از رنگ های زیبا و همچنین سنگ هایی که دارای رنگ طبیعی و مشابه تاج محل هستند، نمونه های کوچک شده ای از این بنا را به عنوان یکی از بهترین سوغات آگرا بفروشند. این امر دارای چندین و چند اثر مثبت است، هم می تواند گردشگران را همواره به یاد خاطرات خوش شهر آگرا بیاندازد و هم عزیزانی که این ماکت را به عنوان یکی از بهترین سوغات آگرا دریافت می کنند را به وجد آورد که نمونه ای از معروف ترین عجایب هفتگانه جهان را در اختیار دارند. به جرأت می توانیم بگویم که این سوغاتی قابلیت زینت بخشیدن به منازل شما را در بالاترین سطح ممکن دارد.

ماکت های کوچک تاج محل

محصولاتی از چرم نفیس

معمولا در هر کشوری، شهری وجود دارد که به دلیل داشتن چرم های اصیل و مرغوب به شهرتی بین المللی رسیده است، به عنوان مثال شهر مشهد و تبریز در کشور خودمان توانسته اند تا بازار جهان را تحت تأثیر نام خود قرار دهند. کشور هند نیز با داشتن چنین شهری توانسته که در بازار رقابت جهانی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. شهر آگرا، همان شهری است که توانسته، این افتخار را نصیب کشور هند کرده است. شما در بازارهای این شهر فرصت این را دارید که از انواع محصولات چرمی موجود در بازار چون کیف، کفش، کمربند، کت، دست کش و لباس های چرمی بازدید به عمل آورید و بهترین نمونه ها را به عنوان معروف ترین سوغات آگرا تهیه کنید. اگر چه هر نقطه از شهر آگرا به عنوان یک مکان اقتصادی جهت فروش محصولات چرمی شناخته می شود، اما بازارهایی چون Sadar ،Munro Road و بازار کیناری Kiniari به عنوان مرکز اصیل فروش این سوغاتی به حساب می آید و بیشتر علاقمندان به چرم در این مکان ها به دنبال یافتن کالای مد نظر خود هستند. شما می توانید در هر کدام از مغاره های موجود در این مراکز خرید، بهترین محصولات چرمی را با قیمت مناسب خریدداری کنید و به عنوان یک یادگاری نفیس از شهر آگرا پیش خود نگه دارید. هر چند این بازارها همانطور که اشاره شد، همواره مملو از گردشگران مشتاق به این محصولات بوده، اما بازارهایی چون Gangotri Emporium و Shilpagram نیز به عنوان یک دهکده صنایع دستی توانسته اند مشتریان خود را برای محصولات چرمی جذب کنند. به هر جهت، اگر به این نوع محصولات علاقه دارید و دوست دارید یکی از بی نظیرترین نمونه های این محصول را خریداری کنید، به بازارهای معرفی شده در شهر آگرا سری بزنید.

محصولاتی از چرم نفیس هند

محصولاتی از فلزهای قیمتی

در کنار محصولات چرمی شهر آگرا، محصولات تهیه شده از فلزات مرغوب این شهر نیز توانسته، جایگاهی شایسته را در بین بهترین سوغات آگرا به خود اختصاص دهد. این محصولات که جز صنایع دستی فلزی این شهر به شمار می آیند، از مواد اولیه ارزشمندی چون برنج، برنز و نقره تهیه می شوند و در قالب اشیایی چون گلدان، جعبه های تزئینی، بشقاب ها، مجسمه های نفیس و همچنین جام های زرین به فروش می رسند و با درخشش بی مثالی که دارند، چشم گردشگران را نور باران می کنند و دل از آن ها می ربایند. کارگاه های ساخت و طراحی صنایع دستی فلزی در هر یک از خیابان های شهر آگرا دیده می شوند و گردشگران این امکان را دارند که مستقیم از این کارگاه ها خرید خود را انجام دهند. اما اگر قصد دارید که در میان مغازه های فروش این محصولات به گشت و گذار بپردازید و بعد کالای مدنظر خود به عنوان سوغاتی را انتخاب کنید، باید به مراکز خریدی چون بازار Sabar ،Gangotri Emporium و یا دهکده صنایع دستی Shilpagram مراجعه کنید تا به مقصود خود برسید. تصاویری که از این بازارها منتشر شده، به خوبی نشان می دهند که چه نمونه های زیبایی از محصولات فلزی در ویترین مغازه ها قرار داده شده اند. پس، برای انتخاب آن چیزی که می تواند یاد و خاطره شهر آگرا را برای شما زنده نگه دارد، کار سختی پیش رو ندارید.

محصولاتی از فلزهای قیمتی آگرا

محصولات مرمرین

سنگ ها زینتی همواره بین اجسام قمیتی طرفداران بیشماری را به خود اختصاص داده اند. انواع این سنگ ها در سرتاسر جهان به کار گرفته می شوند و همگان سعی دارند که محصولی از این وسایل را تهیه کنند تا به خانه هایشان زینت بخشد و زیبایی محل سکونتشان را ارتقا دهد. یکی از این سنگ های قیمتی که در کشور هند نیز به وفور یافت می شود، سنگ مرمر است. از این سنگ در ساخت بناها و جاذبه های تاریخی گوناگون نیز استفاده شد. در شهر آگرا اما هنرمندان صنایع دستی، از این سنگ برای ظروف تزئینی چون جاسیگاری، جعبه جواهرات، گلدان، جا قلمی و مدل های کوچکی از جاذبه های این شهر را با کمک گرفتن از این سنگ طراحی کرده اند و در بازارهای شهر قرار می دهند تا گردشگران با توجه به سلیقه خودشان و نیازی که دارند، یکی از این وسایل را خریداری کنند و به عنوان معروف ترین سوغات آگرا به شهرهای خود ببرند. بدون شک، دیدن محصولاتی که با دقت و ظرافت بالا با بهره گیری از سنگ قیمتی مرمر ساخته شده اند، می تواند هر گردشگری را شیفته خود کند. البته که سو استفاده گران از این اشتیاق و علاقه بهره برداری های منفی نیز کرده و برخی با استفاده از سنگ های قلابی که مشابه سنگ مرمر است، سعی دارند که بر سر گردشگران بی اطلاع کلاه بگذارند. پس اگر قصد دارید، یکی از این صنایع دستی مرمرین را به عنوان بهترین سوغات آگرا خریداری کنید، حتماً از یک فرد مطلع کمک بگیرید و از فروشگاه های مجاز خریدهای خود را انجام دهید.

محصولات مرمرین آگرا

فرش های نفیس و دست بافت

آخرین مورد از بهترین سوغات آگرا، فرش های نفیس و دست بافتی است که توسط قالیبافان چیره دست این منطقه بافته شده و در بازار فرش فروش های این شهر به فروش می رسد. این فرش ها که از طرح های چشم نواز الهام گرفته شده، چنان خوش رنگ و لعاب است که حتی اگر از این محصول خریداری نکنید، لذتی بی همتا نصیبتان می شود. این فرش ها در کنار فرش های دست بافت ایرانی توجه تمام تاجران جهانی را به خود جلب کرده و همواره تاجران فرش را مشتاق سرمایه گذاری در این زمینه کرده است. این فرش ها که در سایزها و طرح های مختلف عرضه می شوند، می توانند نشاط و حیاتی بی مانند را به رگ های زندگیتان تزریق و در تمام شادی ها و لحظات خاطره انگیزتان همراهیتان کنند. شما می توانید در حوالی جاذبه پر آوازه تاج محل انواع و اقسام فرش فروشی های مشهور این شهر را مشاهده کنید و از خرید خود لذت ببرید، خریدی که بدون شک هم مقرون به صرفه است و هم کیفیت بالایی را داراست.

فرش های نفیس و دست بافت آگرا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو