طرز تهیه ترشی غوره و شور غوره با طعم ایده آل در خانه

منبع: آرگا

163

1398/6/16

00:41


طرز تهیه ترشی غوره بسیار ساده می باشد فقط کافی است طبق مراحلی که گفته می شود پیش بروید تا این ترشی خوشمزه را تهیه نمایید.

ترشی غوره یکی از خوشمزه ترین ترشی ها می باشد که به دلیل خوشمزه بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، بهترین زمان به منظور تهیه این ترشی در اوایل فصل پاییز می باشد، در این بخش از مطلب سعی داریم طرز تهیه ترشی غوره را به شما عزیزان آموزش دهیم.

در مطالب قبلی شما عزیزان را با طرز تهیه ترشی بنه، ترشی زو، ترشی سیب آشنا کردیم در این مقاله شما را با نحوه تهیه ترشی غوره آشنا خواهیم کرد:

طرز تهیه ترشی غوره بسیار خوشمزه

مواد لازم جهت تهیه ترشی غوره

  • غوره : ۵۰۰ گرم
  • سرکه : ۵۰۰ گرم
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی غوره خوشمزه

در ابتدا دم غوره ها را جدا کنید سپس بشویید و حالا سرکه سفید را از قبل به مدت پنج دقیقه بجوشانید و اجازه دهید خنک شود.

حالا غوره ها را داخل ظرف شیشه ای قرار دهید و روی آن را نمک و سرکه سفید بریزید و در شیشه را ببندید، بعد از زمان ده روز ترشی آماده است نوش جان.

نحوه تهیه ترشی غوره

نحوه تهیه شور غوره

  • غوره عسگری : یک کیلو گرم
  • آب جوشیده خنک : پانزده پیمانه
  • نمک : یک پیمانه
  • آبغوره : به مقدار لازم

در روش تهیه شور غوره ابتدا غوره عسگری را از ساقه و دم جدا کنید سپس غوره ها را بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب اضافی از آن خارج شود.

حالا داخل قابلمه ای آب و نمک را مخلوط کنید و هم بزنید تا نمک به خوبی در آن حل شود و حالا غوره ها را داخل شیشه تمیزی بریزید سپس روی آن را محلول آب و نمک اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید روی آن را یک پیمانه آبغوره بریزید.

در مرحله آخر از طرز تهیه شور غوره حالا درب شیشه را محکم ببندید و در محل خنک نگه داری نمایید و بعد از زمان سه هفته این شور آماده است، نوش جان.

روش تهیه ترشی غوره

ضمن سپاس از همراهیتان در این نوشتار، امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت لذت را برده باشید و این ترشی خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید، اگر تمایل دارید در زمینه مربا و ترشیجات اطلاعات مفیدی کسب نمایید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو