داریوش ارجمند: تلویزیون باید یقه تهیه‌کننده را بگیرد

81

1398/6/16

14:09


صدیق در گفت‌وگویی از حساسیت‌های ایفای نقش یک خبرنگار در تلویزیون و همچنین ساخت شتاب‌زده سریال‌های مناسبتی سخن گفت.

داریوش ارجمند: تلویزیون باید یقه تهیه‌کننده را بگیرد

۳۹ دقیقه پیش
صدیق در گفت‌وگویی از حساسیت‌های ایفای نقش یک خبرنگار در تلویزیون و همچنین ساخت شتاب‌زده سریال‌های مناسبتی سخن گفت.

داریوش ارجمند: تلویزیون باید یقه تهیه‌کننده را بگیرد

به گزارش سلام سینما به نقل از ایسنا، سریال «مرضیه» که قرار است در ایام محرم به روی آنتن شبکه دو برود، این روزها با بازی امیرحسین صدیق در نقش یک خبرنگار و همچنین داریوش ارجمند و ماه چهره خلیلی در لوکیشنی واقع در منطقه زعفرانیه تصویربرداری می‌شود.

 مجموعه تلویزیونی «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی در حال تولید است و امروز ـ سه‌شنبه ـ سکانس‌هایی از جراحت امیرحسین صدیق در بیمارستان با همراهی داریوش ارجمند و ماه‌چهره خلیلی ضبط شد.

امیرحسین صدیق در این مجموعه نقش یک خبرنگار را ایفا می‌کند که به گفته خودش کاراکتری است که با سختی‌های زیادی مواجه می‌شود و دنبال این است که فساد مالی را رو کند. این بازیگر می‌گوید، در این سریال برای اولین بار به انواع و اقسام خبرنگاران پرداخته شده است.

صدیق در گفت‌وگویی از حساسیت‌های ایفای نقش یک خبرنگار در تلویزیون و همچنین ساخت شتاب‌زده سریال‌های مناسبتی سخن گفت.

او در این سریال نقش همسر مرضیه ـ شخصیت اصلی سریال با بازی ماه‌چهره خلیلی ـ را ایفا می‌کند.

مجید اوجی، تهیه‌کننده این مجموعه مناسبتی نیز درباره‌ی ساخت سریال «مرضیه» عنوان کرد: اوایل خرداد ساخت این مجموعه سفارش داده شد و ما با قدرت شروع کردیم و امیدواریم کار را به موقع به  سرانجام برسانیم.

آتیلا پسیانی که قرار است از جمله بازیگران سریال «مرضیه» باشد، هنوز مقابل دوربین نرفته است. به گفته‌ مدیر تولید این مجموعه، تاکنون ۷۵ درصد از تصویربرداری «مرضیه» به سرانجام رسیده است. و چهار قسمت از کار آماده پخش است.

از کویر پیشوای ورامین تا بهداری خانه حسینیه و تکیه و بیمارستان اداره آگاهی و فرودگاه از جمله لوکیشن‌های این مجموعه را شامل می‌شوند.

داریوش ارجمند ـ بازیگر سریال «مرضیه» ـ در حاشیه بازدید خبرنگاران از پشت صحنه این سریال، از طرح وزارت ارشاد برای ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت با بنیاد رودکی انتقاد کرد و در جمع اهالی رسانه گفت: ۹۰۰ آدم در این موسسه است که همگی بالای ۶۰ سال سن، ۵۰ سال سابقه هنری و نشان درجه یک هنری دارند؛ واقعاً چرا باید چنین کاری انجام شود؟! چرا باید زیرمجموعه بنیاد رودکی شویم در شرایطی که خودش را هم نمی‌تواند اداره کند. دلیلش را که نمی‌دانم اما احتمالاً برای یک نفر یک شغلی در نظر گرفته‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا نسبت به این اقدام اعتراض شده است؟ گفت: اعتراض کرده‌ایم، من نامه‌های مورد نظرم را نوشته‌ام، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت قهر کرده و رفته است و به موسسه هم نمی‌آید. ما اعتراض خود را مطرح کرده‌ایم و منتظریم که جواب بدهند. این موسسه یک هیات امنا دارد که اعضای آن از پنج وزارتخانه هستند و وزیر ارشاد به تنهایی نمی‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند. ارشاد برای این طرح حتی با این اعضا حرف هم نزده و نظرشان را نخواسته است.

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرنگاران درباره هنرمندان تازه‌کاری که به عرصه سینما و تلویزیون می‌آیند و پیشکسوت‌ها را به عنوان الگو قرار می‌دهند، اظهار کرد: چشم این افراد به ما نیست و بیشتر چشمشان به شبکه «جِم» است.

او درباره اینکه چرا باید وضعیتی ایجاد شود که چشم هنرمندان ما به کار در شبکه‌های ماهواره‌ای باشد؟ توضیح داد: علت این را باید از مدیران تلویزیون بپرسید. من آدمی هستم که وقتی در تلویزیون به کاری دعوت می‌شوم اگر آن پروژه با میل من سازگار باشد، در آن بازی می‌کنم و اگر نباشد بازی نمی‌کنم. سنگ می‌بندم به شکمم و گرد می‌خوابم اما منت کسی را هم نمی‌کشم. خواهرزاده و پسرخاله و داماد هیچ کسی هم نیستم. پسر و پدر خودم هستم. همه چیزم خودم هستم. اگر داماد کسی بودم که سرمایه‌گذار فلان سریال می‌شدم.

بازیگر سریال محرمی «مرضیه» که به گفته کارگردانش بخش‌هایی از داستان آن به فساد اقتصادی و پولشویی ارتباط دارد، در پاسخ به اینکه تلویزیون چقدر می‌تواند در زمینه مبارزه با فسادهای اقتصادی تاثیرگذار باشد؟ گفت: خیلی می‌تواند تأثیر داشته باشد. تلویزیون خودش دستش در کار است وگرنه حتماً پرس‌وجو می‌کرد تا ببینید تهیه‌کننده‌ای که دستمزد یک میلیاردی به کسی می‌دهد از کجا آورده است؟

ارجمند ادامه داد: آن وقت یک کارگردان می‌نشیند و می‌گوید به من ربطی ندارد، به من پول بدهند، من بسازم؛ چنین فردی مرده‌شور است و فرق ندارد مرده چه کسی است. تلویزیون باید یقه فلان تهیه‌کننده را بگیرد و بپرسد که از کجا این پول‌ها را آورده‌اید که میوه و غذاهای آنچنانی و دستمزدهای آنچنان می‌دهید! 

او در پاسخ به اظهارات خبرنگاری که گفت همه این پول‌ها از سوی مرکزی مانند سیمافیلم تزریق می‌شود، گفت: نخیر؛ این آقایی که در دادگاه نشسته است از سیما فیلم آمده بود؟! ارشاد مسوول است. هرچند همه این افراد با تلویزیون هم کار می‌کنند، پس تلویزیون هم مسوول است.

ارجمند در پاسخ به اینکه نمایش این سوژه‌ها چقدر می‌تواند کمک کند به پایان مفاسد اقتصادی؟ تصریح کرد: این اتفاقات تمام نیم شود. تا زمانی که انسان زنده است، این مسائل هم وجود دارد.

 

***

مجموعه مرضیه در ۱۵ قسمت از ۲۳ شهریور ماه از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت. «مرضیه» یک ملودرام خانوادگی پیرامون مساله مهم انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی و ... بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می پردازند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو