ماسک روشن کننده ی پوست خانگی

ماسک روشن کننده ی پوست خانگی


منبع: زیبامون

296

1398/6/16

14:54


در این پست، زیبامون آموزش تهیه ی 15 ماسک خانگی برای رفع تیرگی و لکه های پوستی قرار می دهد، با ما همراه باشید.

ماسک روشن کننده ی پوست خانگی

در این پست زیبامون آموزش 15 ماسک خانگی روشن کننده ی پوست را قرار می دهد که از مواد طبیعی درست می شود و به درمان آفتاب سوختگی، لکه های پوستی و رفع تیرگی های پوست کمک می کند. تیرگی پوست می تواند دلایل و علل زیادی داشته باشد، تولید بیش از حد رنگدانه های پوست می تواند یکی از دلایل اصلی این امر باشد. مدت طولانی در معرض آفتاب بودن و آلودگی هوا از دیگر دلایل تاثیر گذار تیرگی پوست می تواند باشد. ملانین در افرادی که پوست تیره دارند از پوست های روشن بیشتر است و دلیل تیرگی پوست این افراد همین موضوع است. با ما در این مطلب همراه باشید.

 

ماسک خانگی

 

ماسک لیمو

• یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با یک قاشق چایی خوری عسل ترکیب کنید و روی پوست تمیز بزنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

• آب لیمو را با یک قاشق چای خوری آب مقطر ترکیب کنید و با پنبه بر روی پوست صورتتان بزنید و بعد از 10 دقیقه صورتتان را بشویید و بعد مرطوب کننده بزنید و این کار را روزانه انجام دهید.

• یک خیار را با آب لیمو در مخلوط کن، مخلوط کنید و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید خمیر به دست آمده را به پوستتان بزنید. خیار پوست را آرام می کند و منافذ را تمیز می کند همچنین سلول های مرده را از بین می برد و پوست را نرم و شفاف می کند.

ماسک زردچوبه

• یک قاشق چای خوری زرد چوبه را با آب لیمو و عسل ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست صورت و گردنتان بزنید و بعد از آن با آب سرد بشویید.

• همچنین می توانید زرد چوبه را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و ماسکی با خاصیت روشن کنندگی پوست تهیه کنید.

• یک قاشق ماست را با کمی زرد چوبه ترکیب کنید و هر روز به مدت 30 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و هر روز این کار را انجام دهید.

 

ماسک زردچوبه

 

ماسک سیب زمینی

آب سیب زمینی را با آب لیمو ترکیب کنید و با پنبه بر روی صورت خود به صورت روزانه بزنید.  

 

ماسک سیب زمینی

 

ماسک آلوئه ورا

یک قاشق ژل آلوئه ورا را با یک قاشق آب لیمو و یا عسل ترکیب کنید و روی پوست خود به مدت 30 دقیقه قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک پرتقال

پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کنید و هر روز به مدت 30 دقیقه این خمیر را بر روی پوست خود قرار دهید. از پرتقال و شکر می توانید به عنوان اسکراب استفاده کنید.

ماسک هویج

یک عدد هویج را با مقداری ماست و آب لیمو ترکیب کنید و به شکل خمیری نرم در بیاورید و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

ماسک گوجه فرنگی

یک قاشق آب گوجه فرنگی و یا پوره اش را با یک قاشق چای خوری شیر و زرد چوبه ترکیب کنید و به مدت بیست دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

اسکراب شکر

یک قاشق شکر و روغن زیتون و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و یک اسکراب طبیعی درست کنید و به مدت 3 تا 5 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین برود.

ماسک آرد

آرد، ماست و زرد چوبه را با هم ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را بر روی پوست خود بگذارید و به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید سپس با آب بشویید.

ماسک آناناس

آناناس را با کمی عسل مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید این کار را روزانه انجام دهید تا نتیجه ی مطلوب را به دست بیاورید.

ماسک کیوی

کیوی را به پوره تبدیل کنید و و یک قاشق چای خوری ماست را همراه با عسل به آن اضافه کنید. این خمیر را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ را با آب لیمو و پودر زرد چوبه مخلوط کنید تا خمیر نرمی تهیه شود سپس به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

ماسک توت فرنگی

چند عدد توت فرنگی و آب لیمو و شیر را با هم مخلوط کنید و اگر پوست چربی دارید می توانید به جای شیر از ماست استفاده کنید. این ماسک را 10 دقیقه هر روز روی پوست خود بمالید و سپس با آب بشویید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

 

ماسک خانگی توت فرنگی

 

ماسک کدو حلوایی

کدو را به قسمت های کوچک دربیاورید و با کمی آب بجوشانید سپس در مخلوط کن ریخته و با کمی عسل و شیر مخلوط کنید تا خمیری یک دست داشته باشید. این خمیر را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. می توانید دو تا سه مرتبه در هفته از این ماسک استفاده کنید و برای هر نوع پوستی مناسب است.

 

ماسک خانگی کدو حلوایی

 

ماسک نعنا

برگ های نعنا را خُرد و له کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید و خمیر به دست آمده را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شود سپس با آب بشویید، این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. 

 

ماسک نعنا

 

مطالب پیشنهادی:

ماسک خانگی ضد پیری پوست 

ماسک خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

درمان جوش سر سیاه با ماسک خانگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو