کیت بلانشت بازیگر معروف استرالیایی

کیت بلانشت بازیگر معروف استرالیایی


منبع: زیبامون

508

1398/6/17

12:08


در این پست با زیبامون همراه باشید تا با هم با بیوگرافی و زندگی شخصی و حرفه ای کیت بلانشت بازیگر معروف استرالیایی آشنا شویم.

کیت بلانشت بازیگر معروف استرالیایی

کیت بلانشت Cate Blanchett 50 ساله، با نام کامل کاترین الیز بلانشت متولد 14 می 1969 می باشد. کیت بازیگر و کارگردان تئاتر استرالیایی است که توانسته در دوران فعالیتش جوایز زیادی کسب کند و نظر منتقدین را به خودش جلب کند. او در شهر ایوانهو در نزدیکی ملبورن متولد شد. پدر کیت با نام رابرت اهل تگزاس و افسر نیروی دریایی بود، رابرت زمانی که کیت ده سال داشت بر اثر حمله ی قلبی از دنیا رفت. مادر کیت با نام جون، شغل معلمی را داشت. کیت بلانشت یک برادر بزرگتر به نام باب که مهندس سیستم های رایانه ای است و یک خواهر کوچکتر به نام جنویو که طراح نمایشی است دارد. او از زمانی که مدرسه می رفت به بازیگری علاقه نشان داد و در دانشگاه ملبورن رشته ی اقتصاد و هنرهای زیبا را، گذراند. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا بیشتر به زندگی حرفه ای کیت بلانشت بپردازیم.

 

کیت بلانشت

 

کیت بلانشت در سال 1996 با همسر خود سر صحنه ی یک برنامه ی تلویزیونی آشنا شدند و در سال 1997 ازدواج کردند. آندرو آپتون، فیلمنامه نویس معروف همسر کیت است. حاصل این ازدواج سه پسر به نام های: داشیل جان، رومن رابرت وایگناتیوس مارتین می باشد. آن ها همچنین دختری با نام ایدیت ویوین پاتریشیا در سال 2015 به فرزند خواندگی پذیرفتند.

 

کیت بلانشت

 

بعد از گذراندن فنون بازیگری، کیت در سال 1992 کار بازیگری را با بازی در تئاتر شروع کرد و خیلی زود توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. اما در سال 1999 کیت در فیلم سینمایی الیزابت ایفای نقش کرد و اولین حضور جدی اش در سینما رقم خورد. در همان اولین حضورش توانست نامزد دریافت جایزه ی اسکار شود و جایزه ی بفتا و گلدن گلوب را دریافت کرد.

 

کیت بلانشت

 

تنوع نقش در کارنامه ی کاری کیت بلانشت نشان از توانمندی این بازیگر محبوب است. علاقه مندان به سینما نقش های بسیاری از او را به یاد دارند که هر کدام دنیای متفاوت و یا دارای شخصیت متفاوت همراه با گریم و جلوه های سنگین بوده است، مانند نقشش در فیلم ارباب حلقه ها، هابیت و زن سارق در فیلم پروژه ی بانک که می توان از آن ها یاد کرد.

 

کیت بلانشت

 

از فیلم های مهم بلانشت در دهه ی اول فعالیت حرفه ای خود می توان به شارلوت، شوهر ایده آل و آقای ریبلی با استعداد اشاره کرد. نقش گالادریل در ارباب حلقه ها شاید انتخاب عجیبی برای بازیگر تئاتر باشد اما کیت بلانشت با درخشش  به همه اثبات کرد می توان در یک فیلم کاملا تجاری ظرافت های بازیگری را به نمایش گذاشت. کیت با ایفای نقش در فیلم هوانورد به کارگردانی مارتین اسکورسیزی توانست برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن جایزه ی اسکار را دریافت کند.

 

کیت بلانشت

 

در سال 2013 با درخشش در فیلم یاسمن آبی به کارگردانی وودی آلن توانست جایزه ی اسکار بهترین نقش بازیگر زن را به دست آورد. کیت بلانشیت یکی از شش بازیگر زن تاریخ است که توانسته در نقش مکمل و هم نقش بهترین بازیگر زن جایزه ی اسکار را دریافت کند.

 

کیت بلانشت

 

کیت بلانشت موفق به گرفتن جوایز 2 جایزه ی اسکار، 3 جایزه ی گلدن گلوب، 3 جایزه ی بفتا، 3 جایزه ی انجمن بازیگران و 6 جایزه ی آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا شده است.

 

کیت بلانشت

 

از دیگر آثار مهم او می توان به راهزنان، گمشده، بهشت، مردی که گریست، ماهی کوچک، داستان روح از دست رفته، پلیس خفن، آلمانی خوب، هانا، رابین هود، شوالیه ی جام ها، هابیت، تراشکاری و سیندرلا اشاره کرد.

 

کیت بلانشت

 

کیت بلانشت با گریم متفاوت

 

کیت بلانشت

 

کیت بلانشت با گریم

 

کیت بلانشت

 

مطالب پیشنهادی:

بیوگرافی هری استایلز

بیوگرافی جنیفر آنیستون

بیوگرافی نیکی میناژ + عکس

بیوگرافی ایشا گوپتا + عکس

بیوگرافی هدی بیوتی + معرفی محصولاتش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو