موزه دبی معرفی در تور های دبی

منبع: نمکستان

77

1398/6/17

13:52


موزه دبی معرفی در تور های دبی

موزه دبی معرفی در تور های دبی

هدف از ایجاد موزه نشان دادن تاریخ و فرهنگ کهن می باشد و حتی کشورهایی که از پیشینه تاریخی زیادی برخوردلر نیستند نیز با تاسیس موزه تلاش می کنند که از نظر تاریخی برای خود تاریخ درست کنند.

شهر دبی و تور دبی در کشور امارات متحده عربی است که در جنوب خلیج فارس قرار دارد. دبی، با آن همه زیبایی و زرق و برقی که درون خودش دارد یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران و ایستگاهی برای تعطیلات فراموش نشدنی در آن شهر می باشد. شهر دبی با ساختمان ها و برج های بلند و مراکز خرید متعدد و باشکوه که خود یکی از جاذبه های شهر دبی هستند و سایر جاذبه های تفریحی، تجاری و بی نظیرش خود را از یک منطقه بیابانی به یک مقصد برتر گردشگری تبدیل کرده است که گردشگران را برای خرید، تفریحات دریایی و سرگرمی های خانوادگی به سوی خود فرا می خواند. اما با این همه زیبایی و توانایی شیخ نشین دبی تاریخی برای خود ندارد. نه آثار تاریخی، نه خانه قدیمی و نه حتی سند و دست نوشته ای که ثابت کند این منطقه یک مکان تاریخی است. دبی در حال حاضر به واسطه مکان هایی مانند برج الخلیفه که بلندترین برج دنیا می باشدو مراکز خرید که دارای آکواریوم و حتی پیست سرپوشیده اسکی هستند و بسیاری مراکز گردشگری، تجاری و سرگرمی دیگر شهرت یافته است اما همچون کشورهای دیگر نیاز به داشتن تاریخ را برای خود همچنان احساس می نماید. بنابراین با تاسیس و راه اندازی موزه بزرگی به نام موزه دبی تلاش دارد تا این نقطه ضعف را برای شهر خود از بین ببرد.

به گزارش سفر باتو ، موزه دبی که به عربی متحف دبی نامگذاری شده است یکی از مکان هایی است که در آن تاریخ را می توان جستجو کرد. این موزه یکی از جاذبه های گردشگری شهر دبی شده است و گردشگران  تمام کسانی که به علم تاریخ علاقه مند هستند به این موزه می آیند. سالانه تعداد زیادی از گردشگران از داخل و خارج کشور برای دیدار از موزه به این مکان می آیند. موزه دبی یکی از دیدنی های مهم این شهر است. در این موزه مدل های زنده ، نماهای روزمره مردم قدیم امارات را به تصویر می کشد. یک بازار شلوغ ، یک مدرسه اسلامی، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهی گیران از جمله این نماها می باشند.

افتتاح موزه دبی

این موزه در سال هزار و نهصد و هفتاد و یک در داخل قلعه ای به نام قلعه فهیدی دایر گردیده است. این قلعه که در سال هزار و هفتصد و هشتاد و هفت میلادی یعنی در زمان عثمانی ها برای حفاظت از شهر در برابر دشمن و حمله راهزنان بنا شده است. از آن جا که خود این بنا قدیمی ترین ساختمان شهر بوده و مدت ها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی استفاده می شده است و در ضمن مقر حکومت آنها هم به حساب می آمد. تا این که در سال هزار و نهصد و هفتاد جهت استفاده از به عنوان موزه بازسازی و مناسب سازی شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو