ساحلی درخشان و جادویی در قشم

ساحلی درخشان و جادویی در قشم


منبع: آسمونی

140

1398/6/17

15:30


قشم جزیره ای بسیار زیبا و پر از عجایب می باشد که در جنوب ایران و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است، این جزیره با مساحت کی که دارد توانسته عجایب بسیاری را در خود جای دهد و به همین سبب سالانه گردشگران و توریستان زیادی را به سوی خود می کشاند و آنان را به وجد می آورد.

 

 

در نزدیکی جزیره قشم جزیره کوچکی به نام جزیره هنگام واقع شده است که با وجود کوچک بودنش طرفداران بسیاری دارد و گردشگرانی که با تور قشم به این جزیره سفر می کنند حتما از جزیره زیبای هنگام نیز دیدن می کنند، چرا که در شب های آن پدیده زیبا و خارق العاده ای رخ می دهد، در شب های خاصی از سال، سواحل هنگام چهره ای درخشان به خود می گیرند، به طوری که گویی در ساحل این جزیره لامپ بلک لایت آبی رنگی روشن است و باعث به وجود آمدن صحنه ای شگفت انگیز می شود.

 

 

شاید برایتان جالب باشد که دلیل علمی این پدیده را بدانید، این پدیده از فیتوپلانکتون های دریایی نشأت می گیرد و تنها در شب های خاصی از سال اتفاق می افتد، این فیتوپلانکتون ها زمانی که در شرایط نا آرام قرار می گیرند از خود نوری منتشر می کنند که باعث درخشان شدن ساحل می شوند. در این شب ها این ساحل به قدری جذاب و دیدنی این که آدمی را محو خود کرده و از این همه شگفتی به وجد می آورد. گفتنی است این پدیده در سواحل مالیدیو و کالیفرنیا نیز رخ می دهد.

 

 

اگر جزو گردشگرانی هستید که با استفاده تور کیش می خواهید به جنوب ایران سفر کنید، می توانید به راحتی خود را به هنگام رسانده و از این جزیره کوچک و زیبا دیدن فرمایید. اما در نظر داشته باشید که در تابستان آب و هوای جنوب ایران بسیار گرم و طاقت فرساست و فصل مناسبی برای سفر به این جزایر نیست، اگر قصد دارید و می خواهید چند روزی به خوش گذرانی بپردازید، پیشنهاد سایت لحظه آخر به شما، سفر به مشهد می باشد، تور مشهد می تواند برای شما خاطرات خوش و لذت بخشی را در کنار دوستان و خانواده رقم بزند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو