بهترین روش کاشت شبدر و نگه داری از این گیاه

بهترین روش کاشت شبدر و نگه داری از این گیاه


منبع: آرگا

121

1398/6/17

18:38


گیاه شبدر از گیاهان زینتی به شما می رود که چندین سال است از کشور برزیل به ایران صادر شده است. در ادامه نکاتی راجع به کاشت شبدر را برای شما خواهیم گفت.

شبدر از گیاهان بسیار با ارزش است که برای تغذیه دام ها بسیار مناسب می باشد. در ادامه این مقاله به شما شیوه کاشت شبدر را آموزش خواهیم داد.

کاشت شبدر

بهترین روش کاشت شبدر و نگه داری از این گیاه

گیاه شبدر از کشور برزیل وارد ایران شده است. این گیاه دارای گل های زیبایی است که شب ها بسته و روز باز می شوند. برگ های آن مثلثی شکل است و train نام دارد. شبدر به دمایی بین ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتی گراد احتیاج دارد. از دیگر ویژگی گیاه شبدر این است که در بهار و زمستان وارد یک دوره استراحت می شود. بهتر است پس از بیدار شدن شبدر از خواب زمستانی که گل های شیپوری درشت و زرد رنگی می دهد این گل ها چیده شوند چرا که موجب رشد گیاه خواهند شد. در ادامه قسمت روش کاشت شبدر زینتی با ما همراه باشید.

گل های زیبا

کاشت شبدر

شبدرهای زینتی بسیار مقاوم بوده و از گیاهان بسیار کم توقع می باشند به همین دلیل کاشت شبدر در منزل کار بسیار راحت و بی دردسری می باشد. از جمله نکات مربوط به پرورش گل شبدر این است که باید در معرض نور خورشید قرار گیرد چرا که ساقه های این گیاه در صورت نبودن نور کافی به طرف نور رشد می کنند که در این صورت باید ساقه های آن را از ته هرس کرد تا دوباره رشد کنند. این گیاه باید سالانه دو الی سه مرتبه هرس شود و هر بار پس از هرس کردن ۵ الی ۱۰ روز زمان لازم است تا دوباره ساقه های شبدر رشد کنند.

گل سبدر

نکات مهم کاشت گیاه شبدر

  • گل شبدر هفته ای دو مرتبه احتیاج به آبیاری دارد.
  • گیاه شبدر دارای پیاز می باشد و اگر آبیاری آن به صورت بیش از حد انجام شود پوسیده خواهد شد.
  • بهترین خاک برای کاشت شبدر ترکیب خاک باغچه و خاک برگ می باشد.
  • بهترین زمان برای تعویض گلدان شبدر فصل زمستان است و اگر این کار هر دو سال یک بار انجام شود بسیار خوب است.
  • در فصل زمستان که برگ های شبدر می ریزد زمان مناسب برای هرس کردن ساقه های آن می باشد.

کاشت شبدر

در پایان قسمت دانستنی های پرورش گل و گیاه در مجله آرگا از همراهی شما عزیزان بی نهایت سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو