آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ Go Ahead Eagles ، عقاب ها بجنبید !

منبع: آسمونی

93

1398/6/17

20:31


آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ Go Ahead Eagles / اختصاصی ورزشی آسمونی – مهدی زارعی

عقاب ها بجنبید!

در شرقی ترین بخش کشور هلند و در همسایگی ایالت ساکسونی جنوبی کشور آلمان، ایالتی وجود دارد به نام « اُفور یِسُل» که شهرهایی مثل اِنسخِده و دِوِنتور در آن قرار گرفته اند. شهرهایی که هر کدام از آنها، تیمهای فوتبال خود را دارند. شهر دونتر هم تیمی 116 ساله دارد که یکی از عجیب ترین نامهای فوتبالی متعلق به آن است.

آسمونی ، باشگاه Go Ahead Eagles ( عقاب ها، به پیش!) در سال 1902 توسط دو برادر تأسیس شد. نام اولیه باشگاه Be Quick بود. عبارتی که حالت دستوری داشت و می گفت: سریع باش!

کمی بعد اتحادیه فوتبال هلند پیشنهاد کرد که این نام تغییر کند. به این ترتیب اسم باشگاه عوض شد اما ماهیت آن تغییر چندانی نکرد. فقط عبارت Go Ahead جایگزین نام قبلی شد که حالت امری و دستوری نداشت و بیشتر تشویقی بود. عبارتی به معنای « به پیش ( بجنبید )»

پسوند عقاب ها هم از سال 1971 با پیشنهاد بَری هیوز مربی وقت باشگاه به نام تیم اضافه شد و لوگوی تیم هم با توجه به نام جدید باشگاه شکل گرفت. یک سپر که بالای آن به شکل قلعه بود و داخل آن یک عقاب روی یک توپ فوتبال به چشم می خورد.

یک دهه بعد و طی سالهای 1988 تا 1994 سپر از نماد باشگاه حذف شد و عقابی قرمز رنگ روی توپی قرمز و سفید، نماد باشگاه شد. در حالی که پشت عقاب و توپ، یک دایره زرد رنگ وجود داشت. ترکیب رنگ های قرمز و زرد که پیراهن باشگاه را هم تشکیل می دهند، رنگهایی هستند که در پرچم ایالت اُفریسل دیده می شوند. در نماد شهر دونتر هم می توان این دو رنگ و همچنین سه عقاب را مشاهده کرد.

نماد گو اهد ایگلز طی سالهای 1994 تا 2002 ساده تر شد؛ یک عقاب روی اسم باشگاه که این نام قرمز رنگ بود و به جای حرف O در عبارت GO می شد یک توپ فوتبال زرد را مشاهده کرد. اما سرانجام باشگاه نماد قبلی خودش را به روی پیراهن برگرداند و آخرین نماد باشگاه شکل گرفت. لوگوی کنونی تیم یک سپر است که عقاب و توپ در میان آن قرار دارند. رنگ سپر زرد است و اسم تیم در بالا و نام شهر دونتر هم در پایین نماد جای گرفته اند.

در فوتبال هلند، هر رنگ یا نمادی را می توان جدی گرفت. حتی اگر متعلق به نامی عجیب مثل Go Ahead Eagles باشد. باشگاهی که اولین قهرمانی خود را در لیگ هلند در فصل 17-1916 جشن گرفت و بعدها سه بار دیگر در سالهای 1922، 1930 و 1933 نیز این عنوان را به خود اختصاص داد. نایب قهرمانی جام حذفی فصل 65-64 نیز دیگر عنوان این تیم در فوتبال باشگاهی هلند است. باشگاهی که با لقب kowet The pride of the Ijssel ( غرور ایسل کووِت) در هلند شناخته می شود.

 

0/5 ( 0 نظر )


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو