طرز تهیه نان پنیری خوشمزه و خانگی با روش پخت راحت

طرز تهیه نان پنیری خوشمزه و خانگی با روش پخت راحت


منبع: آرگا

646

1398/6/19

00:33


در این مطلب با طرز تهیه نان پنیری خوشمزه و خوش طعم در چند مرحله آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه آن نهایت لذت را ببرید.

نان پنیری از انواع نان های خوشمزه برای صبحانه و میان وعده است و شما می توانید این نوع نان را در منزل به راحتی بپزید. در طرز تهیه نان پنیری از آرد و تخم مرغ و روغن و شکر و نمک و شیر و خمیر مایه فوری و پنیر خامه ای استفاده می شود.

نان زنجبیلی، نان خرمایی، نان پنیری و نان شیرمال از انواع روش ها برای پخت نان خانگی محسوب می شوند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت نان تمایل دارید می توانید از این روش ها استفاده نمایید.

نان پنیری

مواد لازم

  • آرد : دو پیمانه
  • تخم مرغ : یک عدد
  • روغن : ۱/۴ پیمانه
  • شکر : نصف قاشق چایخوری
  • نمک : نصف قاشق چایخوری
  • شیر : نصف پیمانه
  • پودر خمیر مایه فوری : دو قاشق مرباخوری
  • کره برای رومال کردن سطح نان : به میزان لازم
  • پنیر خامه ای : به مقدار لازم

طرز تهیه نان پنیری در منزل

برای تهیه نان پنیری ابتدا اجازه دهید تا خمیر مایه به خوبی عمل آید سپس شیر را ولرم کنید و تا دمای ۴۰ درجه سانتی گراد برسانید و درون ظرفی مناسب شیر و شکر را با یکدیگر مخلوط نمایید و خمیر مایه فوری را روی سطح شیر بپاشید و مخلوط مواد را به مدت ۱۰ دقیقه در مکانی مناسب قرار دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه نان پنیری بعد از اینکه خمیر مایه عمل آمد تخم مرغ را به کمک همزن دستی هم بزنید تا سفیده و زرده آن به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند سپس روغن را به تخم مرغ بیفزایید و هم بزنید. خمیر مایه به عمل آمده را به مخلوط تخم مرغ و روغن بیفزایید و مواد مایه نان را با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید.

آرد و نمک را دو یا سه بار الک نمایید و به مایه نان بیفزایید توجه داشته باشید که نصف پیمانه آرد را بهتر است به مایه نان اضافه نکنید تا در صورت چسبناک بودن خمیر و در صورت نیاز ، آرد را به مایه نان بیفزایید سپس مواد را به کمک قاشق هم بزنید تا مایه نان خوش را بگیرد.

در این مرحله از طرز تهیه نان پنیری شروع به ورز دادن خمیر نمایید تا خمیر شکل بگیرد و به صورت نرم و لطیف در آید و اگر در این مرحله احساس کردید که خمیر چسبناک می باشد آرد اضافه را به تدریج به خمیر نان بیفزایید و دوباره خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید.

نان پنیری

خمیر به دست آردی می چسبد و اگر دست های شما تمیز باشد و خمیر به آن ها نچسبد یعنی آماده است. درون ظرفی مناسب را با مقداری روغن چرب نمایید و خمیر را ورز دهید و درون ظرف قرار دهید سپس روی ظرف را با کمک پارچه ای تمیز بپوشانید و ظرف را به مدت یک تا دو ساعت در مکانی گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود و بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را دوباره ورز دهید تا پف آن بخوابد سپس خمیر را به ۶ چونه مساوی تقسیم نمایید و هر کدام از چونه ها را کمک وردنه مقداری پهن کنید به صورتی که وسط خمیر ضخیم تر از اطراف آن باشد سپس وسط خمیر یک قاشق مرباخوری پنیر خامه ای قرار دهید و دو طرف خمیر نان را به یکدیگر بچسبانید و دو طرف دیگر خمیر را هم به یکدیگر بچسبانید.

دستور تهیه نان پنیری


بعد از اینکه چونه ها به ترتیب آماده شدن روی آن ها را به کمک پارچه ای تمیز بپوشانید اجازه دهید به مدت نیم ساعت دیگر استراحت کنند تا به خوبی پف نمایند و بعد از مدت زمان ذکر شده سطح خمیرها را به کره آغشته نمایید سپس خمیرها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد که به خوبی گرم کرده اید قرار دهید تا نان های پنیری بپزند و در ۵ دقیقه آخر نیز گریل فر را روشن نمایید تا روی سطح نان ها برشته شود سپس نان ها را از درون فر بیرون آورید.

نان پنیری خوشمزه

نان پنیری لذیذ

در این مطلب با طرز تهیه نان پنیری آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نان لذیذ و مقوی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو