حرف حساب روحانی افشاگر چیست؟ اینستاگردی با «مهدی صدرالساداتی» از قم

منبع: روزیاتو

139

1398/6/19

11:38


حرف حساب روحانی افشاگر چیست؟ اینستاگردی با «مهدی صدرالساداتی» از قم

اطلاعیه دادسرای ویژه روحانیت درباره بازداشت صدرالساداتی‌ها

سید مهدی صدر الساداتی معروف به روحانی افشاگر، از مطرح ترین چهره های اینستاگرام ایرانیان در چند سال اخیر بوده و تا کنون بیش از ۱۴۰۰ اینستانوشته منتشر کرده که برخی، بازتاب ملی و بین المللی داشته است. او را روحانی افشا گر خطاب کردند و در اینستانوشته هایش تلاش می کند تا با زبان ساده و گویا، روایت گر مستند و مستدل اتفاقات عجیب و غریب در اقتصاد و فرهنگ ایران امروز باشد.

سید مهدی صدر الساداتی، جامعه شناسی خودمانی در اینستاگرام می کند و نوشته هایش، افشاگر اسناد معاملات، زمین ها، خرید و فروش ها، واردات و صادارات ژن خوب و چهره های مطرح و کم تر شناخته شده ایران معاصر از بورلی هیلز لواسانات تا زعفرانیه و فرشته تهران است. او بسیاری از پست های افشاگرانه اش را با مدارک مستند و به روز اطلاع رسانی کرده و شاید همین موضوع سبب شده تا موافقان و مخالفان بسیاری پیدا کند.

اگر بخواهید گشتی در اینستانوشته های سید مهدی صدرالساداتی بزنید، احتمالا چند روزی زمان نیاز دارید. اما با اسناد و تصاویری آشنا می شوید که شاید باورش برای شما سخت باشد که چه پول هایی چه قول هایی، چه خانه هایی، چه خودروهایی، چه معاملاتی و چه برنامه هایی توسط چهره های سرشناس و ژن  خوب ها و لاکچری گردهای میلیاردر زیر ۴۰  سال در ایران رقم خورده است و تا پیش از افشاگری های اینستاگرامی، رد پایش برای عموم، مشخص نبود.

سید مهدی صدرالساداتی

اینستاگرام سید مهدی صدر الساداتی

سید مهدی صدر الساداتی ۲ برادر دارد که یکی عضو مجلس خبرگان رهبری است. صحبت های مفقود شدن این ۳ برادر، نقل محافل خبری در هفته دوم شهریور ماه نود و هشت شده است. برادران صدر الساداتی در شهر مقدس قم زندگی می کنند و دادسرای ویژه روحانیت با انتشار اطلاعیه ای، دستگیری و بازداشت آن  ها را تکذیب کرد.

 اطلاعیه روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت 

بسمه تعالی

نظر به انتشار خبر بازداشت آقای روح‌الله صدرالساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می‌رساند هیچگونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم ازسوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است.  بدیهی است انتساب و انتشار خبر مزبور موجب تعقیب کیفری خواهد بود.

روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت».

اطلاعیه مجلس خبرگان رهبری

در همین زمینه شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ شهریور هم دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به این موضوع واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای نوشت: «در پی نشر اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، به اطلاع می‌رساند دبیرخانه این مجلس از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده و همچنان در حال پیگیری می‌باشد.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری.

افشاگری های سید مهدی صدرالساداتی درباره برخی از مسئولان سابق و فعلی نظامی و سیاسی و اقتصادی سبب شده تا برخی رسانه های داخلی و خارجی به پست های این روحانی معروف اینستاگرام که این روزها به فهرست اینفلوئنسرهای ایرانی اضافه شده و گیلتی پلیژر (guilty pleasure) بعضی ها شده!، توجه ویژه داشته باشند.

سید مهدی صدر الساداتی

سید مهدی صدر الساداتی در اینستانوشته های شش ماه اخیر، هم به فساد حسین هدایتی (عابر بانک پرسپولیسی ها ) و شرکت های صوری اش پرداخت و هم باند بازی های گسترده در ساخت خانه های میلیاردی در لواسانات تهران تا فساد سید محمد هادی رضوی، مفسد محکومی پرونده بزرگ بانک سرمایه ( داماد محمد شریعتمداری وزیر تعاون) تا داستان نوه میلیاردر یکی از مسئولان و ازدواج آناشید حسینی (عروس سفیر ایران در دانمارک) را روایت کرد.

او در یکی از پست هایش به فعالیت  ۹۰۰ روحانی زیر دست یک دامپزشک در وزارت نفت اشاره کرد و به نقد سفر علی نوبخت به آمریکا برای دیدار فرزندانش پرداخت و از کشف کارت خوان دفتر زنگنه وزیر نفت نوشت. از مرجان شیخ  الاسلامی آل آقا تا آقا دامادهای میلیونر خارج نشین و درس خوانده فرنگ که ارز ۴۲۰۰ گرفتند و .. . .

خلاصه، جامعه شناسی خودمانی امروز ایران به روایت صدرالساداتی، خواندنی است. او تنها روایت گر مصور و مستند واقعیت های امروز است و امیدواریم، قوه قضاییه و دولت برای مقابله با ریشه های فساد در اقتصاد و سیاست کشور، سیاست توسعه دولت الکترونیک و شفاف سازی را در نیمه دوم سال ۹۸، پر قدرت تر از قبل دنبال کنند.

حتما ببینید: اسامی و آیدی شاخ های اینستاگرام ایرانیان در سال ۱۳۹۸

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو