با وجودی که چنین خبری در رسانه‌های آمریکا مخابره شده اما مسکو و واشنگتن این خبر را رد کرده‌اند. در همین زمینه النا کریلووا، معاون مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفته "اولگ اسمولنکف" که ظاهرا همان جاسوس است، بر خلاف ادعای رسانه‌های آمریکا اصلا برای دفتر ریاست جمهوری روسیه کار نمی‌کرد.

به گفته رسانه‌های آمریکایی این شخص ظاهرا دهه‌ها برای آمریکا کار می‌کرد و مستقیما به رئیس جمهور روسیه دسترسی داشت. او حتی توانسته بود از روی دفتر کار پوتین، عکس‌هایی از پرونده‌ها موجود بگیرد و در سال ۲۰۱۷ این مامور سیا به دلیل احتمال لو رفتن توسط دونالد ترامپ، بازگردانده شد.

طبق گفته روزنامه نیویورک تایمز، در سال ۲۰۱۶ سیا به مامورش پیشنهاد کرده بود از روسیه خارج شود ولی او به دلایل خانوادگی این پیشنهاد را رد کرده بود. بعد از این، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به این فکر افتادند که این فرد جاسوس دوجانبه است تا زمانی که او قبول کرد به آمریکا برود.

به کمک این مامور، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، شخصا دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رهبری کرده و به نفع دونالد ترامپ عمل کرده‌ است.