آیا کسب‌وکارهای ما موفق شده‌اند پای واسطه‌ها را از شرکت یا سامانه خود قطع کنند؟ 

فرض بگیریم موضوع مورد بحث ما پرداخت حقوق کارکنان یک اداره خصوصی یا فروشگاه باشد. آیا مدیر عامل باید احساس مدرن و روزآمد بودن را داشته باشد به صرف اینکه آنها کارمندی به نام تسهیل‌دار ندارند که هر ماه به بانک برود؟ آیا همین که آنها خود را به یک نرم‌افزار بانکی مجهز کرده باشند، کافیست؟

باید هوشیار بود که واسطه‌ها می‌توانند حتی در فضاهای مجازی و آنلاین هم موجب کندی کار بشوند، ضمن این که از خطر هک شدن هم در امان نیستند.

گذشته از مقوله امنیت و سرعت، باید نسبت به ظرائف هم حساس بود. منظور از ظرائف چیست؟ در یک کلام، همان فوت‌های کوزه‌گری که در رقابت‌های حرفه‌ای شما را چند گام به جلو می‌اندازد. فکر می‌کنید چه دلیلی باعث می‌شود که مشتریان نه چندان قدیمی یک کسب‌وکار، بعد از مدتی از ادامه تعامل انصراف بدهند و به سراغ شرکت دیگری بروند؟ 

تحقیقات اقتصادی و حتی روان‌شناختی شغلی نشان داده که موضوع تصفیه حساب بدون تأخیر تا چه حد قادر است در افزایش میزان دلبستگی مشتری موثر باشد. چه کسی از بروکراسی خوشش می‌آید؟ باید قبول کرد که بروکراسی یک مفهوم صرفا انسانی نیست و متأسفانه به سیستم‌های نرم‌افزاری بانکی موجود در شرکت‌ها و کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها هم راه پیدا کرده است. 

اگر گروهی، کوچک یا بزرگ، درآمد ماهانه یا حتی روزانه خود را از سوی شما دریافت می‌کنند، بسیار اهمیت دارد که آسودگی خاطر و رضایت دائمی آنان را فراهم کنید تا خللی در نوع همکاری شما به وجود نیاید و تجربه‌ی خوشایندتری از تعامل با شما داشته باشند.

اما چگونه؟
APIها یا همان وب‌سرویس‌های فینوتک، همان راه حلی است که شما را از دهلیزهای تو در توی نرم‌افزارهای بانکی رایج نجات می‌دهد تا شما درون نرم‌افزارهایتان اینترنت بانک اختصاصی خودتان را پدید بیاورید. برای مثال، می‌توانید گردش حساب خود را داخل نرم‌افزارتان ببینید و بی‌نیاز از گزارش‌های بانکی حتی سند حسابداری گردش‌ها ثبت شود و یا تصفیه‌حساب‌های دوره‌ای خود را همان‌جا در نرم افزارتان انجام دهید.
 
گردش حساب و واریز به حساب دیگران، تنها دو مورد از سرویس‌های فینوتک است. APIها که رابط میان دو سامانه نرم‌افزاری هستند باعث می‌شوند شما میان‌بری برای همه امور مالی‌تان داشته باشید. 
 
این میان‌بر چگونه اتفاق می‌افتد؟ هر کسب‌وکاری می‌تواند نرم‌افزار داخلی خود را به حساب بانکی خود متصل کند و دستور پرداخت را درون نرم‌افزار داخلی‌اش به وجود بیاورد تا پرداخت‌ها را بدون هیچ واسطه‌ای انجام دهد.
 
این میان‌بر، به‌خصوص برای کسانی مفید است که با این نرم‌افزارهای داخلی سروکار دارند: سامانه‌های حسابداری و مدیریت مالی، سامانه‌های راهبری وب‌سایت‌ها، سامانه‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سامانه‌های مدیریت کارگزاری‌ها، نرم‌‌افزارهای بیمهای، سامانه‌های مدیریت تنخواه و ...

در همه این نرم‌افزارهای داخلی، در حالت رایج، پای واسطه‌های انسانی یا نرم‌افزاری و برنامه‌نویسی‌شده در میان است که همگی در یک کلام انرژی و هزینه زیادی می‌گیرند. این میان‌بر، باعث افزایش سرعت، کاهش خطای انسانی و افزایش مقیاس‌پذیری عملیات کسب‌وکارها نیز می‌شود.

فینوتک2

راهکارهای تصفیه حساب فینوتک کدامند؟

۱. واریز وجه حساب به حساب (واریزهای درون بانکی)

۲. واریز وجه پایا

۳. شارژ آنی بن کارت

۴. کارت به کارت

اگر عده‌ای وجود دارند که رزق و روزی‌شان در جریان کسب‌وکار شما تأمین می‌شود یا به شکل گسترده‌تر، رونق بنگاه اقتصادی شما در گرو وفاداری و رضایت ایشان است، شایسته این است که هم خود را برای به‌روزترین ایده‌های پرداخت تجهیز کنید و هم آنان را به این کار وا بدارید، چراکه پیشرفت، اساسا یک اتفاق دسته‌جمعی است. 
 
API  ها یا همان وب‌سرویس‌ها کمک می‌کنند تا شما مدیریت مستقیمی روی حساب‌ بانکی‌تان داشته باشید و در ضمن، بتوانید خواسته کارکنان و شرکای تجاری خود را سریع‌تر اجابت کنید. 

یادمان باشد جهان با سرعت شگفت‌آوری به سمت جلو در حرکت است و اگر شما امروز سهمی از این پیشرفت و جهت دهی به آن نداشته باشید، در آینده نزدیک مجبور به پیروی از رویه هایی خواهید بود که در ایجاد آن نقشی نداشته اید.