11 راه برای خلاص شدن از شر تاول و پینه پا

11 راه برای خلاص شدن از شر تاول و پینه پا


منبع: بیتوته

114

1398/6/20

11:41


11 راه برای خلاص شدن از شر تاول و پینه پا



پینه پا, درمان پینه پا

راههای درمان تاول و پینه پا

 

برای کسانی که عاشق کفشهای زیبا هستند دو مشکل شایع وجود دارد: پینه خشک و تاول های مرطوب. خبر خوب: هر دو قابل درمان هستند. 

این مطلب برای کمک به کسانی است که از این مشکل رنج کشیده اند آمده است ، اما ما هنوز توصیه می کنیم قبل از اینکه خودتان را معالجه کنید با یک متخصص مشورت کنید.

 

نحوه درمان تاول :

اگر تاول کوچک است ، بهترین راه برای درمان آن لمس آن نیست. کفش های خود را فعلا عوض کنید ، پوست اطراف تاول را با الکل یا پراکسید مرطوب کنید و آن را رها کنید. طی یک یا دو روز به خودی خود ناپدید می شود.

اگر تاول بزرگ است ، وسط آن را سوراخ کرده و مایع را بیرون بیاورید. پوست را نبرید! آن را ضد عفونی کنید و در صورت لزوم از چسب زخم با تنفس استفاده کنید.

 

پینه پا, درمان پینه پا

درمان تاول با نمک

 

چندین راه ساده نیز وجود دارد که باعث شود سریعتر از بین برود:

محلول منگنز: تاول را برای مدت کوتاهی در محلول ضعیف بشویید - این باید آن را خشک کند . اگر کافی نیست ، تکرار کنید.

 

نمک: هر نوع کاری انجام خواهد داد. 1 قاشق غذاخوری نمک را با 1 لیتر آب جوش مخلوط کنید. می توانید پاهای خود را بشویید یا آنها را خیس کنید.

 

بابونه و گلاب: خاصیت ضد باکتریایی دارند. می توانید کف پاهای خود در این محلول بخیسانید و سپس خشک کنید.

 

پینه پا, درمان پینه پا

درمان تاول با تخم مرغ

 

تخم مرغ در بازسازی پوست آسیب دیده اثربخشی اثبات شده دارند. یک تخم مرغ تازه را بشکنید و سفیده را از پوسته جدا کنید. آن را با یک باند به تاول بچسبانید، طی یک روز درمان می شود.

 

نحوه درمان پینه:

بسیاری از علاج معمول وجود دارد ، اما همه آنها برای نرم کردن پینه هستند تا به راحتی آن را با یک برس پدیکور یا ... جدا کنید. فراموش نکنید که بعد از آن کل پا را با کرم مرطوب کنید.

 

پینه پا, درمان پینه پا

درمان پینه با لیمو

 

سرکه و آب را 1 به 3 را مخلوط کنید ، قبل از خواب ، روی پینه بمالید ، و آن را با یک باند بپوشانید. صبح به راحتی بیرون می آید.

 

لیمو: موثرترین روش استفاده از پوست لیمو روی پوست بخار داده شده است . اگر این کار را قبل از خواب انجام دادید ، کافی است پس از 3-4 روز پاهای خود را در آب گرم نمکی خیس کنید ، سپس پینه را جدا کنید.

 

آلوئه ورا: یک برگ را برش دهید، آن را روی پینه بمالید ، آن را بپوشانید تا از ورود هوا جلوگیری شود از یک باند کمک بگیرید. پینه سخت در 12-24 ساعت نرم می شود و شما قادر به حذف آن خواهید بود.

 

پینه پا, درمان پینه پا

درمان پینه با روغن

 

بهتر است قبل از خواب ،روغن نباتی را به پای تمیز مالش دهید. تکرار کنید تا پینه نرم شود و به تدریج کاهش یابد. این سریعترین روش نیست ، اما کاملاً بی خطر است .

 

پینه پا, درمان پینه پا

درمان پینه با جوش شیرین

 

جوش شیرین به از بین بردن سلولهای قدیمی پوست و سرعت بخشیدن به بازسازی کمک می کند . 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون آب گرم بریزید و پاهای خود را در آنجا 15 دقیقه قرار دهید. یک پینه کوچک به راحتی با کمی فشار بیرون می آید.

اگر تمام تلاش های شما برای برداشتن پینه یا تاول بی نتیجه است ، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو