آشنایی با تئاترهای مطرح در حال اجرا

منبع: همگردی

103

1398/3/11

13:44


به گزارش خبرنگار همگردی، ارزش هایی چون یک تجربه هیجان انگیز، نوعی احساس موفقیت و انجام کار، جهانی زیبا، شادی، لذت، ارزش قائل شدن برای خود، مقبولیت اجتماعی و خرد می توانند نتیجه و تأثیر انتخاب تئاتر رفتن باشد. اگر از علاقمندان به تئاتر هستید و می خواهید در روزهای آخر ماه رمضان سرگرم شوید، ادامه این گزارش را بخوانید تا از تئاترهایی که این روزها در حال اجرا هستند، باخبر شوید.

کوریولانوس، تراژدی در پنج پرده

نمایش کوریولانوس، براساس نمایشنامه ای نوشته ویلیام شکسپیر در قالب تازه ترین پروژه نمایشی تئاتر مستقل روی صحنه می رود. تراژدی کوریولانوس متنی با رنگ و بوی سیاسی- اجتماعی است که به زودی و با کارگردانی مصطفی کوشکی در تئاتر مستقل تهران اجرا می شود. کوریولانوس، تراژدی است در پنج پرده که بین سال های 1605 تا 1608 میلادی نوشته شده و به سرگذشت سردار رومی کایوسمارسیوسکوریولانوس در قرن پنجم پیش از میلاد می پردازد که پس از کامیابی در نبرد و سیاست، خواهان رهبری سیاسی است، اما به دلیل ناسازگاری اهالی رم، با دشمن هم پیمان می شود تا از مردم انتقام بگیرد. بعد از نمایش های باد شیشه را می لرزاند، رویای یک شب نیمه تابستان و رومولیت این چهارمین تجربه کارگردانی مصطفی کوشکی در تئاتر مستقل به شمار می رود.

کمیته نان

اگر به آمار فروش بلیت تئاترها نگاهی بیندازیم، میزان اقبال نمایش ها به خوبی مشخص است. نمایش «کمیته نان» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از دوشنبه 23 اردیبهشت اجرا شد. این نمایش در طول 10 اجرا با استقبال 608 نفر روبرو شد. در خلاصه این نمایش آمده است: مرده سنگ و زنده برف، گریه نکن آب می شی. ما که هنوز نمیدونم چه بلایی سر کولبرای گم شده اومده.

مده آ

نمایش «مده آ» به نویسندگی مسعود سمیعی و طراحی و کارگردانی علی اصغر راسخ راد اجرای خود را از 20 اردیبهشت آغاز کرد. این نمایش در طول 11 اجرا، میزبان 329 نفر بود. داستان از این قرار است که مریم و همسرش در حال تمرین نمایش مده آ هستند. مریم نقش مده آ را بازی می کند و همسرش نیز کارگردان است و سارا دختر جوانی که دانشجوی کارگردان است، نقش دایه را بازی می کند، اما در این میان کارگردان تعلق خاطری به سارا دارد. مریم که نقش مده را بازی می کند و از این رابطه باخبر می شود، در یک جریان موازی با شخصیت اصلی نمایش قرار می گیرد و پایان نمایش رابه شیوه خودش رقم می زند.

چیزهای سرد

نمایش «چیزهای سرد» به نویسندگی و کارگردانی رامین اکبری اجرای از 24 اردیبهشت روی صحنه آمد و در طول 9 اجرا 292 نفر آن را دیدند. بازیگران این اثر حمیدرضا بداغی، مژده دایی، آوا شریفی، سیما صادقی، احسان قره داغی، سعید نادری، علی نورانی و نغمه معنوی هستند.

لانه خرگوش

نمایش «لانه خرگوش» به نویسندگی دیوید لیندزی ابر با دراماتورژی و کارگردانی مهدی صباغی از 19 اردیبهشت به روی صحنه رفت و این نمایش در طول 12 اجرا، 476 نفر به تماشای این اثر نشستند. بازیگران این اثر معصومه رحمانی، شیرین اسماعیلی، مهدی صباغی، مهدیه کوهستان و مانی رحمانی هستند.

بیله دیگ بیله چغندر

نمایش «بیله دیگ بیله چغندر» به نویسندگی داود فتحعلی بیگی و کارگردانی منیژه داوری از 5 اردیبهشت روی صحنه رفت و در طول 22 اجرا، میزبان 1708 نفر شد.بازیگران این اثر امیر حسین انصافی، محسن قصری، امیر محمد انصافی، کوروش رخشنده پی، الهه پور جمشید، آسارههداوند و امیر پارسی هستند.

راز نقل آخر

نمایش «راز نقل آخر» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار از 9 اردیبهشت به صحنه آمد و در 19 اجرا 1278 نفر را با خود همراه کرد. نمایش «راز نقل آخر» داستان دلدادگی فرزند یکی از کشته شدگان مشروطه به شاهزاده ای قجری است. این جوان عاشق که نیت دارد انتقام خون پدرش را از دربار محمدعلی شاه بستاند میان دوراهی دلدادگی و انتقام گرفتار می شود.

جادوگر درخت انجیر هندی

نمایش «جادوگر درخت انجیر هندی» که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند به نویسندگی و کارگردانی احسان مجیدی اول اردیبهشت در تالار هنر به روی صحنه رفت، در 29 اجرا میزبان 1117 تماشاگر شد. بازیگران این نمایش ندا نوری، پریا علی محمدی و ریحانه فلاح هستند.

غول بابا

برای مخاطبان کودک و نوجوان تئاتر نیز نمایش «غول بابا» به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی محبوبه پاداش و مهدی سیم ریز از 15 اردیبهشت به روی صحنه رفته است. در 7 اجرای این نمایش 990 نفر از آن استقبال کردند. بازیگران این اثر مینا قهرمانی (مادر فیروز)، فاطمه شیرزاده (جادوگر)، زهرا ناوشکی (ننه غول) هستند.

تراس

نمایش «تراس» به نویسندگی ژان کلود کری یر و کارگردانی مسعود کرامتی از 22 اردیبهشت تا 27 خرداد در سالن استاد ناظرزاده منتظر استقبال تئاتر دوستان است. در این نمایش اتی ین و مادلن در آستانه جدایی هستند و باید برای خانه ای که در آن زندگی می کنند، مستاجر جدیدی پیدا کنند. ورود افرادی که متقاضی اجاره خانه هستند، زمینه ساز داستان های «تراس» است.

هملت، شاهزاده اندوه

نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی محمد عاقبتی از 8 تا 13 خرداد در سالن شماره دو تماشاخانه سپند اجرا می شود. تنها بازیگر این اثر افشین هاشمی است.

شاه ماهی

نمایش «شاه ماهی» به نویسندگی احمد سلگی، رضا بهاروند و کارگردانی رضا بهاروند از اوایل اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه آمده است. بازیگران این اثر امیر جدیدی، علی شادمان، الناز حبیبی، فائزه یوسفی، کیوان محمدی، مهران میری، سارینا ترقی، نصیر ساکی، پرستو معین هستند.

تئاترهای مطرح در حال اجرا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو