تکذیب خبر درگذشت ستاره فیلم "خوب، بد، زشت"

منبع: ایران آرت

94

1398/6/20

20:12


پس از دو سال بار دیگر شایعه شد کلینت ایستوود از دنیا رفته است که اینبار نیز این خبر به سرعت تکذیب شد.

ایران آرت: شایعه درگذشت کلینت ایستود، ستاره سینمای هالیوود تکذیب شد. با این وجود همچنان شمار زیادی از مردم به بقیه می‌گویند او مرده است و آنها هم باور می‌کنند.

این شایعه در چند روز اخیر در فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر پخش شده است. ظاهرا ریشه این خبر بی‌اساس به یک داستان ظاهرا واقعی اما دروغین برمی‌گردد که ادعا می‌کند این بازیگر مرده است.  

به گزارش ایندیپندنت، ایستود تازه‌ترین مورد از افراد مشهوری است که «شایعه مرگ» آنها در فضای اینترنت پخش شده است. قبل از اینکه خود شخص بفهمد، مرگ وی اعلام می‌شود و برایش سوگورای می‌کنند، آن هم در حالی زنده و سرحال است.

صرفا به خاطر اینکه دیگران به آنها چنین گفته بودند. داستانهای مختلفی در اینترنت پخش شده بود که می‌گفتند این بازیگر مرده است و افراد دیگری که پیام این شایعە را دریافت کرده بودند آنها را پخش کردند.

مشخص نیست این شایعه از کجا شروع شد. اما به سرعت خبرهایی در این باره پخش شدند که ظاهری واقعی داشتند. برخی از آنها از طراحی سایتهای خبری رسمی و واقعی استفاده کرده بودند تا باورکردنی‌تر به نظر برسند.

به محض شکل گرفتن این شایعه، مردم به آن شک کردند – در پستهای متعددی در تویتر پرسیده شد که آیا این خبر حقیقت دارد – اما این تنها باعث شد که شایعه بیشتر و سریعتر پخش شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو