شهرهای توریستی اسپانیا | انتخابی مناسب برای عاشقان تاریخ

شهرهای توریستی اسپانیا | انتخابی مناسب برای عاشقان تاریخ


منبع: همگردی

371

1398/6/21

21:30


کشور اسپانیا بخاطر آفتاب درخشانش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر جهان به شمار می رود، اما جذابیت این کشور تماشایی تنها بخاطر آسمان آبی، آفتاب فوق العاده و سواحل ایده آل آن نیست. اسپانیا علاوه بر داشتن ثروت بی نظیر، دارای برخی از خوش طعم ترین و محبوب ترین خوراکی ها، غذاها و نوشیدنی های جهان نیز هست. چنان غذاهای خوشمزه ای در این کشور وجود دارند که شما را وادار می کنند در مورد اینکه غذای خوب چیست و چه مزه ای دارد، تجدیدنظر کنید. جذابیت های دیگر اسپانیا، رقص فلامنکو، گاوبازی، فستیوال ها و جشن های پر هیجان آن هستند؛ حتی گاهی نشستن پشت یک میز در یک کافه روباز و در نزدیکی یک میدان جذاب و تماشای جهان اطراف برای لذت بردن از سفر در این کشور کفایت می کند، اما سوال اینجاست که مهمترین شهرهای اسپانیا هستند. انتخاب یک شهر محبوب در اسپانیا بسیار سخت است، چرا که تعداد بیشماری شهر عالی در سرتاسر این کشور موجود و همگی آن ها با هم بسیار متفاوت هستند. هر کدام از شهرهای توریستی اسپانیا، دیدنی های متنوعی دارند و فعالیت هایی در آن ها می توانید انجام دهید که ممکن است در شهرهای دیگر اسپانیا امکان انجام آن فعالیت ها نباشد. رقابت بسیار زیادی بین منطقه های مختلف اسپانیا وجود دارد، اما تمامی منطقه های کشور اسپانیا، دارای مشخصه های جالب و متفاوت از جمله فرهنگ محلی، غذا و سنت های مجزا هستند. این تفاوت مناطق، در شهرها و روستاهای هر منطقه اسپانیا به چشم می خورد و این نکته باعث شده که اسپانیا واقعا خارق العاده باشد. در این مطلب، زیباترین شهرهای اسپانیا برای گذران تعطیلات را به شما معرفی می کنیم. اگر می خواهید برای سفر بعدیتان به اسپانیا برنامه ریزی کنید، مطلب مهمترین شهرهای اسپانیا را بخوانید تا الهام بخش شما باشد.

شهرهای توریستی اسپانیا

گرانادا | Granada

گرانادا که آخرین سنگر نظامی مسلمانان در زمان تصرف اسپانیا به دست آن ها به شمار می رود و نام آن در زبان اسپانیایی به معنی میوه انار بوده، دارای ترکیبی مبهوت کننده از میراث تاریخی اسپانیا و اسلام است. این شهر که قصر بزرگ الحمرا Alhambra در آن قرار گرفته، در مجاورت رشته کوه از برف پوشیده شده سییرا نوادا Sierra Nevada قرار دارد. گرانادا یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا بوده که هنوز هم در آن تاپای رایگان ارائه می شود. تاپا یک نوع ساندویچ اسپانیایی بوده که می بایست حتما در سفر به این کشور از آن بخورید و طعم عالی آن را ستایش کنید. شما در همه جای کشور اسپانیا می توانید تاپا بخورید، اما در گرانادا با هر نوشیدنی که خریداری می کنید به شما تاپای رایگان داده می شود و هر بشقاب تاپایی که می خورید، مزه آن بهتر و بهتر می شود. اگر به گرانادا که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا بوده، سفر کردید حتما در یک چایخانه عربی بنشینید و چای بنوشید. در این کافه های سبک عربی، انواع چای جالب و غیر معمول به همراه هوکا hookah یا همان قلیان سرو می شود. گردشگرانی که رمانتیک هستند نیز می توانند به میرادور دسان نیکولاس بروند تا بتوانند غروب آفتاب را به همراه یک منظره خیره کننده تماشا کنند. قصر الحمرا Alhambra یک قلعه بزرگ متعلق به قرن نهم میلادی بوده که بزرگترین و شناخته شده ترین جاذبه گردشگری گرانادا به شمار می رود. سکوی مشاهده Mirador de San Nicolas که از بالای آن می توان چشم اندازهای زیبا از الحمرا Alhambra و کوه های پس زمینه آن را تماشا کرد و مسیر کاررا دل داررو Carrera del Darro که یک مسیر پیاده روی خوش منظره در کنار رودخانه است، هر دو طرفداران زیادی دارند. محله البایثین Albaycin که یک محله قدیمی عرب بوده، بخاطر خیابان های باریک و ساختمان های سفید رنگش بسیار مشهور است. نقطه دیگری که واقعا ارزش دیدن دارد، Sacromonte یا غار کولی هاست. پارک Carmen de los Martires یک محوطه پارک مانند در اطراف قصر الحمرا Alhambra بوده و تعداد زیادی طاووس زیبا در آن چرخ می زنند. باغ های ژنرالیف Generalife هم مجموعه ای از باغ های زیبا و بناهای معماری به سبک عرب هستند که در نزدیکی الحمرا Alhambra قرار دارند.

گرانادا Granada

سانتیاگو دو کامپوستلا | Santiago de Compostela

سانتیاگو دو کامپوستلا مرکز منطقه خودمختار گالیسیا Galicia در اسپانیا بوده و در استان لاکرونیا Lacronia واقع شده است. این شهر که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا بوده، مقصد نهایی میلیون ها زائر است که هر ساله برای پیمودن مسیر کامینو دو سانتیاگو Camino de Santiago به این منطقه از اسپانیا سفر می کنند. اما شما لازم نیست بیش از 900 کیلومتر در امتداد این مسیر باستانی زیارتی مسیحیان پیاده روی کنید تا بتوانید از این شهر تاریخی که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا بوده، بازدید نمایید. بسیار توصیه می شود حتما به یک گردش شبانه در شهر قدیم بروید، زیرا خیابان های قرون وسطایی این منطقه بعد از تاریکی هوا به شما احساس قدم زدن در دنیای قدیم را می دهند. غذا خوردن هم در سانتیاگو دو کامپوستلا یک تجربه فوق العاده است و بارهای مخصوص تاپا در این شهر خارق العاده و افسانه ای هستند. مثلا برای غذا خوردن در مجموعه ای از بهترین رستوران های این شهر می توانید به روآ دوفرانکو Rua do Franco و اطراف کلیسای جامع بروید و غذاهای خوش طعم این رستوران ها را بچشید. فرودگاه بین المللی سانتیاگو دو کامپوستلا در فاصله 9 کیلومتری از مرکز این شهر که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا هست، واقع شده و رفت و آمد به این شهر و درون این شهر بسیار آسان است.

سانتیاگو دو کامپوستلا Santiago de Compostela

کادیز | Cadiz

شهر آفتابی و خیره کننده کادیز یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا به شمار می رود. این شهر که پشت دیوارهای شهر قدیم خود و در یک شبه جزیره در نزدیکی سرزمین اصلی اسپانیا واقع شده، یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا هست و به همین دلیل به شما توصیه می کنیم حتما به بازدید از این شهر بروید. کادیز که با میدان های بزرگ و باز، مسیرهای پیاده روی مملو از درختان نخل و خیابان های فرعی بیشماری که در انتظار کشف شدن هستند خودنمایی می کند، همچنین دارای سواحل بسیار زیبا و غذاهای دریایی متنوع و خوش طعم نیز هست. بهترین روش برای گشت و گذار در این شهر این است که یک دوچرخه کرایه کنید و در تمام گوشه و کنارهای این شهر به جستجو و کشف مشغول شوید. اما به هرحال بهتر است از تورره تاویرا Torre Tavira که بلندترین برج مشاهده در شهر است، بالا بروید تا بتوانید از تماشای مناظر 360 درجه خیره کننده شهر لذت ببرید، متاسفانه شهر کادیز که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا هست، فرودگاه بین المللی ندارد، اما می توانید برای رفتن به آن به فرودگاه های شهرهای اطراف پرواز کنید و سپس خودتان را به این شهر که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا بوده، برسانید.

کادیز | Cadiz

مادرید | Madrid

شهر مادرید، دقیقا مانند نیویورک شهری است که به لطف زندگی شبانه ای که در آن جریان دارد، هرگز نمی خوابد. در حقیقت، مادریدی ها عقیده دارند که غروب آفتاب مانند شلیک گلوله ای است که شروع یک مسابقه برای بیدار ماندن و جشن گرفتن تا طلوع آفتاب را اعلام می کند. این شهر یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا بوده که خانواده سلطنتی اسپانیا در آن زندگی و مجلس نمایندگان از اینجا بر کشور حکومت می کنند. مادرید شهری غنی از تاریخ و فرهنگ است و بناهای تاریخی بسیاری در آن وجود دارند که به سبک معماری قرون وسطایی و گوتیک ساخته شده اند. این شهر که ترکیب زیبایی از قدیمی و مدرن محسوب می شود، بسیار تماشایی و خیره کننده است. مادرید با بناهای تاریخی، موزه های جذاب، پارک های خیره کننده و تعداد بیشماری از کافه ها و بارهای جالب پر شده است. قصر سلطنتی یا Royal Palace، یک بنای قدیمی و اقامتگاه خانواده سلطنتی بوده که بازدید از آن برای عموم آزاد است. موزه پرادو Prado Museum مهمترین موزه شهر مادرید به شمار می رود و کلکسیون برخی از آثار هنری اسپانیا را در خود جای داده است. موزه رینا سوفیا Reina Sofia نیز موزه هنرهای معاصر بوده که در یک ساختمان بزرگ واقع شده است. پارک رتیرو Retiro Park پارکی دوست داشتنی با باغ های زیباست که دارای یک دریاچه پر از قایق و یک قصر شیشه ای به نام Crystal Palace هست. در شهر مادرید، یک منطقه فضای سبز بسیار وسیع به نام کاسا دو کامپو Casa de Campo وجود دارد که دارای یک باغ وحش و یک شهربازی است. میدان بزرگ پلازا مایور Plaza Mayor مشهورترین میدان شهر مادرید بوده که مملو از فروشگاه، بار و رستوران هست. هر روز مردم محلی و گردشگران به این میدان می روند، عکس های یادگاری می گیرند و نمایش های هنرمندان خیابانی را تماشا می کنند. منطقه گران ویا Gran Via مرکز خرید شهر مادرید است که تمامی فروشگاه های شیک و گرانقیمت شهر در آن واقع شده اند. محله لا لاتینا La Latina قدیمی ترین بخش شهر بوده که مشهورترین خیابانی که می توانید در آن تاپا بخورید، در این محله واقع شده است. استادیوم بزرگ سانتیاگو برنابئو Bernabeu Santiago نیز یکی از دیدنی های شهر مادرید بوده که به تیم فوتبال محبوب رئال مادرید تعلق دارد. برای خریدن خوراکی ها و نوشیدنی های محلی نیز می بایست به Mercado San Miguel که بازار خیابانی خوراکی شهر مادرید است، بروید و در نهایت، دو تا از زیباترین شهرهای اسپانیا به نام های تولدو Toledo و سگوبیا Segovia در نزدیکی شهر مادرید قرار دارند و می توانید محل اقامت خود را در مادرید انتخاب کنید و سپس با یک سفر یک روزه از این دو شهر دیدن کنید. اگر به شهر مادرید که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا هست سفر کردید، حتما غذاهای کاستیلی را امتحان کنید. نواحی اطراف مادرید، دارای غذاهای سنتی گوشتی و خورشت های خوش طعمی هستند که می توانید آن ها را در رستوران های سرتاسر شهر پیدا کنید. یکی دیگر از چیزهایی که حتما باید طعم آن را بچشید، نوشیدنی Tinto de Verano بوده که ترکیبی از یک نوع نوشیدنی با لیموناد است که با یخ سرو می شود. هواداران فوتبال و بویژه هواداران تیم محبوب رئال مادرید که می خواهند به استادیوم بزرگ سانتیاگو برنابئو Santiago Bernabeu سری بزنند، حتما باید سفری به این شهر که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا بوده، داشته باشند.

مادرید | Madrid

بارسلونا | Barcelona

نمی توانید از شهر مادرید که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا بوده، نام ببرید و هیچ نامی از رقیب همیشگیش یعنی بارسلونا نیاورید. بارسلونا جایگاه برخی از مشهورترین جاذبه های دیدنی اسپانیا و سواحل فوق العاده در نزدیکی سواحل کاستا براوا Costa Brava هست، بنابراین به آسانی می توان درک کرد چرا یکی از شهرهای توریستی اسپانیا به شمار می رود. دسترسی به این شهر بسیار آسان است و سبک کاتالانی برجسته، زیبا و جالب توجه آن همیشه گردشگران را به بازدید دوباره از این شهر ترغیب می کند. این شهر که بخاطر معماری باشکوه و استثنایی خود مشهور است، دومین شهر مهم اسپانیا به شمار می رود و برخلاف پایتخت این کشور، دارای یک ساحل مدیترانه ای بوده که می توانید با سر زدن به آن از گرمای زندگی فرار کنید. یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی بارسلونا، کلیسای ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia بوده که با وجود تاریخی بودن هنوز ناکامل مانده و تا سال 2041 تکمیل نخواهد شد. این بنای تکمیل نشده غول پیکر و بی همتا توسط معمار بسیار مشهور گائودی Gaudi طراحی شده است. پارک Park Guell نیز یک پارک دوست داشتنی با چشم اندازهایی از شهر بارسلونا و آثار معماری دیگر گائودی Gaudi مانند بنای کاسا میلا Casa Milà هست. برخلاف بیشتر بناها، آثار جذاب گائودی Gaudi هم برای کودکان و هم بزرگسالانی که اصلا به معماری اهمیت نمی دهند، جذابیت دارند. خیابان سرسبز و پر درخت لا رامبلا La Rambla، مشهورترین خیابان شهر بارسلونا به شمار می رود و از قصر Plaza Cataluna تا بندر بارسلونا کشیده شده است. ساحل بارسلونتا Barceloneta، ساحل مشهور شهر بارسلونا بوده که به سواحل کاستا براوا Costa Brava منتهی می شود. بازار لا بوکریا La Boqueria، بازار پر هیاهوی شهر بوده که در نزدیکی خیابان لا رامبلا La Rambla واقع شده است. منطقه گوتیک کوارتر Gothic Quarter منطقه قدیمی شهر بارسلونا بوده که در آن می توانید کلیسای جامع شهر و سایر بناهای زیبا با معماری سبک گوتیک را ببینید. بارسلونا یک بندر اصلی برای کشتی های مسافرتی، قایق های بادبانی و کشتی های تفریحی به شمار می رود و نواحی بندری آن نیز جالب و دیدنی هستند. فواره بزرگ فونت ماجیکا Font Magica نیز از آن جهت بسیار جالب است که یک نمایش بزرگ آب و نور را به اجرا در می آورد. استادیوم نیوکمپ Camp Nou که استادیوم اصلی تیم فوتبال بسیار محبوب اف سی بارسلونا Barcelona FC بوده، یکی از محبوب ترین جاذبه های یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا محسوب می شود. سواحل کاستا براوا که در شمال شرقی اسپانیا قرار دارند و از زیباترین سواحل این کشور به شمار می آیند، از بارسلونا به راحتی قابل دسترسی هستند. توصیف شهر بارسلونا که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا هست، در یک مطلب نمی گنجد. اسپانیایی ها عاشق غذا و نوشیدنی هستند، اما هر منطقه ای خوراکی ها و نوشیدنی های خاص خود را دارد که بخاطر آن ها مشهور است. شهر بارسلونا که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا بوده هم از این قاعده مستثنی نیست. بیشتر تولید نوشیدنی اسپانیایی در کاتالونیا صورت می گیرد، بنابراین شما می توانید این نوشیدنی را با مبلغ بسیار کم در بارسلونا پیدا کنید. نوشیدنی کلارا نیز که مخلوطی از یک نوشیدنی دیگر با لیموناد است، در همه جای شهر بارسلونا که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا هست به خریداران عرضه می شود. غذایی که می بایست حتما مزه آن را در بارسلونا بچشید، Fideua بوده که در واقع پائیا paella به سبک کاتالانی هست. هواداران فوتبالی که می خواهند استادیوم نیوکمپ را ببینند و هر کسی که به فرهنگ مردمی، سنت ها و رسوم کاتالونیا علاقمند باشد، می بایست به بارسلونا که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا هست، سفر کند.

بارسلونا | Barcelona

تولدو | Toledo

شهر تولدو که تا میانه قرن پانزدهم میلادی، پایتخت اسپانیا محسوب می شد، جایگاه تعداد بسیار زیادی از بناهای تاریخی و مشهور کشور اسپانیا هست. این شهر را با عنوان شهر سه فرهنگ می شناسند، زیرا عرب ها، مسیحی ها و یهودی ها برای قرن های متمادی در این شهر و پشت دیوارهای فوق العاده آن در کنار هم زندگی می کردند. شهر قدیم گنجینه ای از کلیساها، قصرها، قلعه ها، مسجدها، کنیسه ها و بناهای باشکوه دیگر بوده و شهرت آن به وجود یک موزه روباز و بناهایی که در فهرست میراث جهانی قرار دارند مربوط می شود. تولدو که بخاطر احاطه شدن با رودخانه تاجو River Tajo از سه سمت تقریبا یک جزیره محسوب می شود، به اندازه کافی کوچک هست که بتوان از آن بصورت پیاده بازدید کرد. اما بهترین روش برای کشف شهر این است که بی هدف در کوچه پس کوچه ها و خیابان های قرون وسطایی آن پرسه بزنید و کاری کنید که به معنای واقعی کلمه گم شوید تا بالاخره بعد از گشت و گذار فراوان و کسب تجربه های بی نظیر در این محیط استثنایی که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا به شمار می آید، بتوانید راه خود را به سمت محل اقامت خود پیدا نمایید. این کار بخصوص در هنگام شب بسیار هیجان انگیز است، زیرا با قدم زدن در این کوچه ها و خیابان ها این احساس به شما دست می دهد که در زمان جابجا شده اید و به قرون وسطی انتقال پیدا کرده اید. شهر تولدو که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا بوده، دارای فرودگاه نیست، اما می توانید به فرودگاه شهر مادرید پرواز کنید و سپس از طریق قطارهای پر سرعت مسیر 72 کیلومتری مادرید به تولدو را طی کنید و به این شهر تماشایی که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا هست، برسید.

تولدو | Toledo

سویل | Seville

شهر سویل که قرن ها زیر نور آفتاب بوده، با دمایی که گاهی در تابستان به 50 درجه سانتیگراد می رسد، با عنوان ماهی تابه اروپا شناخته می شود. اما فضای جالب این شهر، معماری موری و خیابان های باستانی آن باعث می شود به یک شهر ایده آل برای گشت و گذار و گذراندن تعطیلات تبدیل شود. سویل که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا نیز به شمار می رود، جایگاه رقص فلامنکو نیز هست، بنابراین در سفر به این شهر که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا به شمار می آید، حتما به تماشای اجراهای دیدنی فلامنکو بروید. این شهر بخاطر جشن ها و میهمانی های باشکوه و فرهنگ رقص شناخته می شود. سویل با سرعت به یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا برای بازدید تبدیل می شود و در بسیاری از فهرست های شهرهایی که باید به آن ها سفر کنیم در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. قصر آلکازار Alcazar یک قصر بزرگ با ساختمان هایی پر از اتاق های سلطنتی باشکوه بوده که بسیار دیدنی است. میدان پلازا دو اسپانا Plaza de España یک میدان بسیار زیباست که تزئینات سرامیکی، آجری و آهنی دارد. پارک ماریا لوییزا Maria Luisa باغی از فواره ها و مجسمه های جالب بوده که سالانه طرفداران بسیاری را به تماشای خود فرا می خواند. پاراسول متروپل Metropol Parasol یک سازه چوبی تاثیرگذار است که می توانید از آن بالا بروید. برج گیرالدا Giralda یک برج تماشایی بوده که با درخت های پرتقال و چشم اندازهای زیبا احاطه شده است. کلیسای جامع شهر سویل نیز در مکانی که قبلا یک مسجد بزرگ ساخته شده بوده، واقع شده است و ارزش بازدید کردن دارد. سویل که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا بوده، نوشیدنی های مشهوری دارد که حتما باید آن ها را امتحان کنید.

سویل | Seville

سالامانکا | Salamanca

سالامانکا در 200 کیلومتری غرب شهر مادرید و در نزدیکی مرز بین اسپانیا و پرتغال واقع شده و یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا محسوب می شود. شهر قدیم سالامانکا یکی از موارد فهرست میراث جهانی یونسکو بوده و میدان باشکوه پلازا مایور Plaza Mayor را یکی از باشکوه ترین میدان های شهری در سرتاسر اسپانیا می دانند. سالامانکا همچنین با عنوان شهر آکسفورد در اسپانیا نیز شناخته می شود، زیرا ناب ترین شکل زبان اسپانیایی در این شهر بکار برده می شود. بعلاوه، دانشگاه این شهر که در سال 1218 تاسیس شده، سومین دانشگاه قدیمی در اروپا به شمار می رود. این دانشگاه جمعیت بزرگ دانشجویان را به خود جلب کرده و این دانشجویان شهر را زنده و پر شور نگاه می دارند. بیشتر گنجینه های معماری شهر سالامانکا از ماسه سنگ های محلی ساخته شده و در طول سال های متمادی، درخشش خاصی پیدا کرده اند؛ به همین دلیل سالامانکا لقب شهر طلایی را نیز به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید شاهد یک منظره خیره کنند و تماشایی باشید، به دور دیوارهای کلیسای جامع بگردید تا پاتیو چیکو Patio Chico را پیدا کنید. نزدیکترین فرودگاه در حدود 126 کیلومتر با سالامانکا فاصله دارد و می توانید از طریق پرواز به این شهر که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا هست، سفر کنید.

سالامانکا | Salamanca

بیلبائو | Bilbao

شهر بیلبائو یک شهر بندری در سواحل شمالی اسپانیا و منطقه باسک است. این منطقه که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا به حساب می آید، بخاطر منطقه ساحلی سرسبز و پر درخت مشهور است، اما خود شهر بیلبائو به طرز غافلگیر کننده ای مملو از آسمان خراش و تندیس های مدرن و عظیم الجثه است. موزه گوگنهایم Guggenheim museum یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر بیلبائو بوده که دارای شکل خمیده غیر معمول است و توسط یک گلدان بزرگ به شکل توله سگ و یک عنکبوت غول پیکر از جنس استیل نگهبانی می شود. منطقه شهر قدیم یا کاسکو ویه جو Casco Viejo بسیار تماشایی است و بهترین مکان برای مزه کردن pintxos به شمار می رود. کلیسای بگونا باسیلیکا و کلیسای سانتیاگو دو تا از مهمترین بناهای مذهبی سبک گوتیک اسپانیا هستند که در بیلبائو واقع شده اند. اگر به موج سواری علاقمند هستید، سواحل شمال اسپانیا که در نزدیکی بیلبائو قرار گرفته اند، یک مکان عالی برای موج سواری به شمار می آیند. در هیچ جای اسپانیا مانند منطقه باسک نمی توانید طعم خوش Pintxos را بچشید. این خوراکی خوشمزه، نوعی فینگرفود است که از یک لایه نان و مقداری مواد غذایی که با خلال دندان روی آن محکم شده، تشکیل شده است. بهترین جا برای مزه کردن یکی از این خوراکی ها، منطقه شهر قدیم یا کاسکو ویه جو Casco Viejo در یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا هست.

بیلبائو | Bilbao

والنسیا | Valencia

شهر والنسیا سومین شهر بزرگ کشور اسپانیا به شمار می رود و تمام چیزهایی که شما از یک مقصد ایده آل برای تعطیلات انتظار دارید را به طور همزمان در یک پکیج به شما ارائه می کند. شهر والنسیا یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا به شمار می آید و طرفداران بسیاری دارد. در شهر قدیم شما می توانید از دیدن بناهای تاریخی با معماری بی نظیر مانند ساختمان شهر هنرها و علوم city of arts and science لذت ببرید. والنسیا دارای سنت های جالب و غرورآمیز، انواع رسم و رسوم عجیب و ویژگی های خاصی بوده که باعث می شود این شهر را بیشتر و بیشتر دوست داشته باشید. شهر قدیم Old town، منطقه تاریخی والنسیا بوده که مملو از میدان های قدیمی، بناهای تاریخی و کلیساهای مهم است. بازار بزرگ محلی این شهر Mercat Central نام دارد که بازدید از آن را توصیه می کنیم. شهر هنرها و علوم، بنای مدرن و آینده نگری است که موزه علوم، سینما، آکواریوم و یک خانه اپرا در آن جای گرفته است. پارک توریا Turia park قبلا بستر یک رودخانه قدیمی بوده که هم اکنون به یک پارک سرسبز و طولانی در شهر تبدیل شده است. منطقه حفاظت شده آلبوفرا Albufera منطقه حفاظت شده زیبایی بوده که دسترسی به آن از طریق قایق امکان پذیر است. در سفر به والنسیا که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا بوده، خوردن غذای مشهور اسپانیایی، پائیا Paella را حتما در دستور کار خود قرار دهید، بویژه که والنسیا زادگاه این غذای خوشمزه به شمار می رود و بهترین و اصلی ترین پائیای عمرتان را می توانید در این شهر بخورید. خوراکی های Horchata y fartons را هم حتما امتحان کنید. نوشیدنی Agua de Valencia نیز یک کوکتل تهیه شده از آب پرتغال و سایر نوشیدنی های خوش طعم دیگر بوده که امتحان کردن آن توصیه می شود. بیشتر بازدیدکنندگان والنسیا که یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا بوده، در ماه مارس به این شهر سفر می کنند تا در جشنواره لاس فالاس Las Fallas که اصلی ترین جشنواره این شهر محسوب می شود، شرکت کنند. در این جشنواره، شهر والنسیا به یک گالری هنری روباز بسیار بزرگ تبدیل می شود و به مدت بیشتر از دو هفته در آن نمایش های آتش بازی و جشن ها و میهمانی های بزرگ ترتیب داده می شود. علاقمندان به جشنواره های هیجان انگیز اسپانیایی که مشتاق هستند عروسک های غول پیکر، رژه های باشکوه و آتش بازی های خیره کننده والنسیا را در آخر زمستان تماشا کنند، می بایست حتما به این شهر گه یکی از شهرهای توریستی اسپانیا بوده، سفر نمایند.

والنسیا | Valencia

کوردوبا | Cordoba

با اینکه شهر کوردوبا به اندازه شهرهای همسایه اش توریستی نیست، اما بازدید از این شهر که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا بوده، برای هر کسی که به غرب علاقمند است، واجب بنظر می رسد. کوردوبا که در گذشته یکی از فوق العاده ترین شهرهای جهان قرون وسطی به شمار می رفت، پایتخت بخش مسلمان نشین شبه جزیره ایبریا محسوب می شد و یکی از بزرگترین مسجدهای جهان در آن واقع شد. امروزه مسجد باشکوه مزکیتا هنوز هم یکی از شگفتی های قاره اروپا به شمار می رود، بخصوص که یک کلیسای جامع نیز توسط مسیحیان آن زمان در قلب این مسجد ساخته شده است. از آنجایی که خیابان های باریک اطراف مزکیتا مملو از میدان های زیبا، کوچه های فرعی باریک و بارهای پر شور و انرژی تاپا هستند، ایده آل ترین روش برای گشت و گذار در این شهر این است که بصورت پیاده این کار را انجام دهید. از آنجایی که ماه های تابستان در این شهر بسیار گرم و طاقت فرسا هستند، بهترین زمان برای بازدید از این شهر، ماه می هست، بخصوص که مردم محلی حیاط خانه های خود را با گلدان و گل های مختلف تزئین می کنند تا فستیوال پاتیوز را برگزار نمایند. این فستیوال یک مسابقه سالانه بهترین تزئین حیاط و محوطه خانه بوده که هر ساله هزاران بازدید کننده را به این شهر جذب می کند. در طول آخرین هفته ماه می می توانید در فستیوال یک هفته ای فریا دو کوردوبا نیز شرکت کنید؛ فستیوالی مملو از رقص، نوشیدنی شری sherry و اسب. شهر کوردوبا که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا به حساب می آید، دارای فرودگاه بین المللی نیست، بنابراین می توانید از طریق نزدیکترین فرودگاه ها که در مالاگا (167 کیلومتری کوردوبا) و سویل (133 کیلومتری کوردوبا) واقع شده اند، به این شهر که یکی از شهرهای توریستی اسپانیا بوده، سفر کنید.

کوردوبا | Cordoba

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو